mijn volvo v70 2.5 diesel van eind 2000 schokt behoorlijk in de motor bij het afremmen ( bv. bij een stoplicht )
komt iemand dit bekent voor.
de dealer heeft tot nutoe geen oplossing.
wie o wie weet wat
john
schokken
- Woger
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 16.06.2006 - 15:57
- Locatie: Roosendaal
Gebeurt dat als je op de motor afremt of echt remt? Ik heb dezelfde auto/motor en ik merk dat dat gebeurt als ik op de motor afrem bij een laag toerental (zo onder de 1500 en stationair). Die van mij heeft 250.000 gelopen dus ik hou het op het kilometrage.
S40 2.0 Lpi - 1996
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 22.08.2006 - 13:47
- Locatie: hardenberg
hallo,
zou het misschien te maken hebben met de stionair afregeling of de dieselpomp? dat hij bijvoorbeeld iets lekt waardoor er een beetje diesel in de cilinder lekt en je dus kleine ontbrandingen krijgt? een motor begint weer diesel in de spuiten als je in de buurt van het stationaire toerental komt. dus vanaf pakweg 1200-1300 toeren. en hij dus begint te schokken? ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk gewoon even logisch na... btw, op internet staan genoeg 2.5d's met meer dan 4 ton dus ze kunnen het wel aan!;)
groeten bernhard
zou het misschien te maken hebben met de stionair afregeling of de dieselpomp? dat hij bijvoorbeeld iets lekt waardoor er een beetje diesel in de cilinder lekt en je dus kleine ontbrandingen krijgt? een motor begint weer diesel in de spuiten als je in de buurt van het stationaire toerental komt. dus vanaf pakweg 1200-1300 toeren. en hij dus begint te schokken? ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk gewoon even logisch na... btw, op internet staan genoeg 2.5d's met meer dan 4 ton dus ze kunnen het wel aan!;)
groeten bernhard
geschiedenis
144 b20 1970
440 1.8i 1993
V70 2.5i 1997
144 b20 1970
440 1.8i 1993
V70 2.5i 1997
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 19.06.2006 - 14:59
- Locatie: Almelo
Hallo,
Misschien heb je iets aan deze link. http://www.weetjewel.com/downloadmap/Op ... kkende.pdf
Groetjes,
Roelof
Misschien heb je iets aan deze link. http://www.weetjewel.com/downloadmap/Op ... kkende.pdf
Groetjes,
Roelof
Vertrouwen is goed, controle is beter.
- groentje
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 22:22
dealer vertelde alles al gedaaan te hebben ( update enz. )
ben bij een dieselservice station langs geweest die vertelde dat bij vw/audi
de elektronika wat meer mogelijkheden heeft dan bij volvo
ga eerst maar op vakantie daarna zet ik mijn speurtocht voort
word vervolgt
gr. john
ben bij een dieselservice station langs geweest die vertelde dat bij vw/audi
de elektronika wat meer mogelijkheden heeft dan bij volvo
ga eerst maar op vakantie daarna zet ik mijn speurtocht voort
word vervolgt
gr. john
VOLVO V70 2.5D scarabe groen
- BertjeB
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 14.04.2006 - 18:53
- Locatie: Lelystad
heb/had dit probleem ook, vandaag naar de dealer geweest en daar softwareupdate gedaan en ook de brandstof inspuiting opnieuw afgesteld.
nu maar kijken wat het geholpen heeft.
greetzzzz Bert.
nu maar kijken wat het geholpen heeft.

greetzzzz Bert.
Nu:
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
- BertjeB
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 14.04.2006 - 18:53
- Locatie: Lelystad
helaas,
kom net terug van mijn vakantie(waar we ternauwernood de tornado's en overstromingen rond Barcelona en Tarragona overleefd hebben)
na ruim 3500 kilometer diverse tolpoortjes, file's etc. kan ik niet anders concluderen dan dat het me niets geholpen heeft!
en mijns inziens is het zelfs niets (zelfs niet een beetje) minder geworden.
gelukkig kostte het me ook niets aangezien het nog garantiewerk is maar ik kan het nog steeds niet bevatten dat een auto van dit kaliber, die nieuw ooit meer als 100.000(!) guldens(weet je nog wel?
) gekost heeft, een probleem als dit heeft.
hoop nog immer op een oplossing.....WIE-O-WIE???
verder moet ik, en mijn vriendin onderschrijft dit, zeggen dat de S80 2.5D een heerlijke reisgezel is!
De uren achter het stuur, waarvan vele in de nacht, heb ik met veel genoegen doorgebracht.
zonder kraken en knarsen na ruim 6 uur achter het stuur uitstappen was voor mij een openbaring!
en met een gemiddelde van 5,8 ltr./100KM. nog eens een zeer net verbruik!
de gehele reis die op de snelwegen meestal boven de 140 km/u gereden is heeft hij geen krimp gegeven geen storingen geen olieverbruik zelfs geen lucht nodig in de bandjes. HULDE!
maar goed dit dus even off-topic.....
greetzzz Bert.
kom net terug van mijn vakantie(waar we ternauwernood de tornado's en overstromingen rond Barcelona en Tarragona overleefd hebben)
na ruim 3500 kilometer diverse tolpoortjes, file's etc. kan ik niet anders concluderen dan dat het me niets geholpen heeft!

en mijns inziens is het zelfs niets (zelfs niet een beetje) minder geworden.
gelukkig kostte het me ook niets aangezien het nog garantiewerk is maar ik kan het nog steeds niet bevatten dat een auto van dit kaliber, die nieuw ooit meer als 100.000(!) guldens(weet je nog wel?
hoop nog immer op een oplossing.....WIE-O-WIE???
verder moet ik, en mijn vriendin onderschrijft dit, zeggen dat de S80 2.5D een heerlijke reisgezel is!
De uren achter het stuur, waarvan vele in de nacht, heb ik met veel genoegen doorgebracht.
zonder kraken en knarsen na ruim 6 uur achter het stuur uitstappen was voor mij een openbaring!
en met een gemiddelde van 5,8 ltr./100KM. nog eens een zeer net verbruik!
de gehele reis die op de snelwegen meestal boven de 140 km/u gereden is heeft hij geen krimp gegeven geen storingen geen olieverbruik zelfs geen lucht nodig in de bandjes. HULDE!
maar goed dit dus even off-topic.....
greetzzz Bert.
Nu:
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
- BertjeB
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 14.04.2006 - 18:53
- Locatie: Lelystad
Nog even inhakend op het verhaal van firefox, de 2.5 TDI van audi die in mijn auto(en die van vele andere volvo's) ligt kan met VAG-COM uitgelezen en gewijzigd worden.
dus indien de dealer niet geheel bereid is mee te werken aan het experimenteel wijzigen van waarden is dat ook nog een te overwegen optie!
kijk wel uit wat je doet en schrijf alle waarden voor het wijzigen op zodat je altijd weer terug kunt!!!
greetzzzz Bert.
dus indien de dealer niet geheel bereid is mee te werken aan het experimenteel wijzigen van waarden is dat ook nog een te overwegen optie!
kijk wel uit wat je doet en schrijf alle waarden voor het wijzigen op zodat je altijd weer terug kunt!!!
greetzzzz Bert.
Nu:
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P