Sinds kort ben ik de gelukkige bezitster van een S70 2.0 uit 1997 met bijna 220.000 km op de teller. Nu merk ik alleen dat als ik de airco aanzet
dat hij motorisch af en toe terugvalt. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar het is een fractie van een seconde, en het voelt aan alsof ik het gas even los heb gelaten. Het zijn geen schokken, maar wel voelbaar. ( en zeker als je er, zoals ik, dan helemaal door gefixeerd word) Komt dit door het vermogen dat de airco nodig heeft? Met de saab 9000 en de dodge van mijn man heb ik dit nog nooit gevoeld namelijk. Hij heeft in mei een kleine beurt gehad, maar krijgt uit voorzorg komende week wel nieuwe bogie's, benzinefilter en distributieriem.
terugvallen als de airco aanstaat
- 480R
- 1st Gear member
Dit is normaal.
Er zit een aircopomp met electromagnetischekoppeling op. Deze begint dus pas te werken als de airco aangeschakeld wordt.
Doordat je motor daardoor meer weerstand ondervindt zal deze ff iets minder toeren maken wat weer wordt opgevangen door het motormanagment die het toerental bijregelt!
De Saab9000 en Dodge hebben waarschijnlijk pompen die altijd meedraaien waardoor de weerstand op de multiriem altijd hetzelfde blijft.
Ik zou me er geen zorgen over maken.
Er zit een aircopomp met electromagnetischekoppeling op. Deze begint dus pas te werken als de airco aangeschakeld wordt.
Doordat je motor daardoor meer weerstand ondervindt zal deze ff iets minder toeren maken wat weer wordt opgevangen door het motormanagment die het toerental bijregelt!
De Saab9000 en Dodge hebben waarschijnlijk pompen die altijd meedraaien waardoor de weerstand op de multiriem altijd hetzelfde blijft.
Ik zou me er geen zorgen over maken.

-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Dit onderwerp is een paar weken geleden ook besproken, er is echt niets aan de hand zoals 480R ook al zegt.
XC90 D5
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
- jolanda
- 1st Gear member
Dankjulliewel zeg. Ik heb hem nog geen 3 weken en weet nog niet veel van volvo af. Was dus een klein beetje bezorgd. Voor de rest ben ik 100% tevreden over hem, en denk dat ik het in de toekomst bij volvo blijf houden.