s70/v70 classic 2.4 op lpg, what's the catch?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rsport
3rd Gear member
Berichten: 378
Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
Contacteer:

Ik heb al de zoekfunctie gebruikt, maar het word me niet helemaal duidelijk, vandaar de vraag.

Momenteel ben ik aan het kijken naar een auto op LPG, en de S70/V70classic is daarbij een grote kanshebber. Maar nou lees ik dat de laatste jaren er ipv de 2.5 10v of 20v er een 2.4 20v als 140/170pk is geleverd.

Die laatste is af fabriek ook op LPG geleverd, maar zou minder goed op LPG kunnen lees ik dan weer... Waarom is die minder geschikt voor LPG? Wat is het zwakke punt? Ik kom er genoeg tegen met hoge kmstanden namelijk...
Volvo 480 GT-Turbo 1995
Volvo V40 T4 1998
Volvo 460 1.7 GLE 1990
Volvo 850 TDI 1996
Volvo 480 Turbo 1994
Volvo 850 2.3 T5 automaat 1994
Volvo 460 2.0 Sports Line 1995
Volvo 460 1.8 1996
Volvo 460 1.6 1995
Volvo 480 GT-Turbo 1994
Volvo 480 Turbo 1993
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

Wat is in jouw ogen een hoge kilometerstand? De 2.5 heeft hydraulische klepstoters en auto met 500.000+ km's rijden nog steeds rond. van de 2.4 is het mooie na 350.000km er vaak wel af. De klepzittingen in de kop zijn vaak 'versleten'
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
Gebruikersavatar
Rsport
3rd Gear member
Berichten: 378
Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
Contacteer:

350 a 400.000 is wat ik bedoel met hoge kmstanden.

Wetende dat een 2.4 bifuel vanaf dag 1 op gas heeft gereden, waar een 2.5 best een exemplaar kan zijn waarbij het pas later is ingebouwd.
Volvo 480 GT-Turbo 1995
Volvo V40 T4 1998
Volvo 460 1.7 GLE 1990
Volvo 850 TDI 1996
Volvo 480 Turbo 1994
Volvo 850 2.3 T5 automaat 1994
Volvo 460 2.0 Sports Line 1995
Volvo 460 1.8 1996
Volvo 460 1.6 1995
Volvo 480 GT-Turbo 1994
Volvo 480 Turbo 1993
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Als je op zoek gaat naar een V70 Classic op LPG: Neem een 2.5, vanwege de hydraulische klepstoters. Houden het gewoon veel langer uit op LPG dan een 2.4.
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

The Volvoboy schreef:Als je op zoek gaat naar een V70 Classic op LPG: Neem een 2.5, vanwege de hydraulische klepstoters. Houden het gewoon veel langer uit op LPG dan een 2.4.

Dat zegt helemaal niks,vaste of hydraulische stoters.kleppen zakken net zo snel in op LPG..
Alleen bij vaste stoters is controle van de klepspeling nodig,dat is het enige verschil..
Gebruikersavatar
zizibr3
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 23.09.2011 - 10:25

Ramon&Ramon schreef:
The Volvoboy schreef:Als je op zoek gaat naar een V70 Classic op LPG: Neem een 2.5, vanwege de hydraulische klepstoters. Houden het gewoon veel langer uit op LPG dan een 2.4.

Dat zegt helemaal niks,vaste of hydraulische stoters.kleppen zakken net zo snel in op LPG..
Alleen bij vaste stoters is controle van de klepspeling nodig,dat is het enige verschil..
Ben blij,dat ge dat zegt.:-)
Want met mijn 250.000 KM,was ik bijna aan die 350.000 KM en ik wilde hem langer houden.;-)
v70 103kw/2435cc eerste inschrijving januari 2000,(dus zal ie wel van de vorige eeuw zijn ;-) ) gekocht op 14/08/2011 voor 6.600€ met 212.000 km op de teller en op lpg snort ie goed. :-)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”