problemen automaat xc70awd

Plaats reactie
BIGELL
Starter

:cry: bij het warm worden van de motor/versnellingsbak begint de auto te trillen/brommen en schakeld de bak met horten en stoten bij wegrijden,bij 40km en 60km per uur. dit is ontstaan bij het rijden van een valsplat- langzame stijgende weg over een lange afstand.
de bak heeft nooit gelekt, nog geen 140.000km gereden. Kan een lamel van de koppelomvormer afbreken?? wie herkent dit probleem??
theboz
2nd Gear member

heb je foutcodes ?
soms wil een recet van ingeleerde waarde wel eens helpen
Ook een update van van bakcomputer (tcm) geeft ook wel eens resultaat
zo niet zal het in de bak?koppelomvormer zitten (hooge kosten dan)
The Boz
BIGELL
Starter

theboz schreef:heb je foutcodes ?
soms wil een recet van ingeleerde waarde wel eens helpen
Ook een update van van bakcomputer (tcm) geeft ook wel eens resultaat
zo niet zal het in de bak?koppelomvormer zitten (hooge kosten dan)
de fout code was"versnellingsbak probleem garage spoed"
vlgs. autotrans mogelijk interne lekkage van de lockup waardoor de koppelomvormer niet genoeg druk kan opbouwen zij adviseren dit te ververniewen kosten ca 900 euro en/of updaten software zodanig dat je een hogere druk opbouw. komt aardig overeen met jouw opmerking bedankt Boz!!
BIGELL
Starter

op aandringen heb ik de foutcode gekregen; 437: tcm-002c 5de versnelling. onjuiste overbrengingsverhouding. IK moest er maar een nwe bak onderzetten a 4500 euro. Is dit volvo service???????? de auto heb ik destijds elders gekocht hierin zit hun probleem absolute desinteresse.

wat moet ik nu?
gr. Rob
Ludo
6th Gear member

rare diagnose worden hier gemaakt zowel door Autrans als door de volvodealer!. :shock:

aan de hand van de foutcode is volgens Vadis solenoid S1 de boosdoener:

Informatie over storingscodes

Toestand

De magneetkleppen voor schakeling S1, S2, S3, S4 en S5 regelen samen het schakelproces. De magneetkleppen worden in eindtrappen geregeld in de regeleenheid voor de versnellingsbak. De regeleenheid voor de versnellingsbak opent de eindtrappen om de magneetkleppen te activeren en stuurt spanning door de stroomkring. Storingscodes TCM-0002, TCM-0008, TCM-0102 TCM-0108 of TCM-010B worden opgeslagen (afhankelijk van de magneetklep) als de regeleenheid voor de versnellingsbak waarneemt dat het signaal in stroomkringen S1, S2, S3, S4 of S5 ontbreekt terwijl de magneetklep is geactiveerd.

Vervangende waarde
-Het "Emergency mode I"-programma van de regeleenheid voor de versnellingsbak is ingeschakeld.

Mogelijke oorzaak
-Contactweerstand in aansluitingen.
-Breuk in de signaalkabel.
-Defecte magneetklep.
-Interne storing in de regeleenheid.

Storingsbeeld
-Algemeen oranje waarschuwingslampje brandt.
-Storingslampje brandt.
-Ruw schakelen.
-Geen schakelen.
-Geen overbruggingsfunctie.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”