Volvo grille vervangen van een V70 bouwjaar 2006

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Pietje Precies
1st Gear member

Geachte mede Forum leden, Gaarne uw aandacht voor het volgende : Onder ons zal er zich ongetwijfeld iemand ( en waarschijnlijk wel meer dan maar één iemand ), bevinden die mij kan helpen met het navolgende. Van mijn V70, bouwjaar 2006 - MY07 wil ik graag de grille vervangen ! Ben ik dan genoodzaakt om de voorbumper te demonteren om de grille te demonteren en ook weer te monteren ? Of is er een minder ingrijpende manier ( zonder ook maar iets te beschadigen ) mogelijk ?

Dan nog een vraag, onderaan de console zit een paneeltje met ruimte voor drie schakelaars, dit paneeltje wil ik vervangen door het paneeltje met ruimte voor zeven schakelaars ! Hoe ga ik te werk om ook dit zonder beschadigen los te krijgen en de extra schakelaars die ik heb gekocht naderhand te monteren ? Een schroevendraaier is er zo tussen gezet, maar dat lijkt mij nou niet echt de methode om 't geheel onbeschadigd te houden ! Alvast mijn hartelijke dank voor jullie hulp d.m.v. reactie(s) ! Met een vriendelijke Volvo groet, Rob C. Ferwerda.
jpwg001
6th Gear member

De grille; haal de bovenste dopjes van de bumper los, buig dan de bumper iets naar voren en wip de klemmetjes los. Staat wel een aantal keren op het forum beschreven.

Op je ande vraag weet ik het antwoord niet, maar die maakt me wel nieuwsgierig naar de geplande uitbreidingen... Wat ga je allemaal toevoegen??? ;P
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Pietje Precies
1st Gear member

jpwg001 schreef:De grille; haal de bovenste dopjes van de bumper los, buig dan de bumper iets naar voren en wip de klemmetjes los. Staat wel een aantal keren op het forum beschreven.

Op je ande vraag weet ik het antwoord niet, maar die maakt me wel nieuwsgierig naar de geplande uitbreidingen... Wat ga je allemaal toevoegen??? ;P
Dankjewel voor je reactie !

Maak ik geen kans op afbreken van het e.e.a. bij het naar voren buigen om bij de grille klemmen te komen ?? De originele grille moet eruit omrede ik een chroom / zwarte " blokjes " grille heb aangeschaft die ik op de auto wat "volwassener " vindt overkomen ! De bestaande grille met horizontale chroom streepjes vind ik veel te iel staan op deze vorse auto ! Ben nog niet zolang op 't Forum, heb daardoor nog geen eerdere berichten gelezen over demontage van de grille, ik weet zelfs de weg daarin nog niet op 't Forum om oudere berichten te kunnen lezen, maarrrr oefening baart kunst en een mens is nooit te oud (59) om te leren zegt men !

Wat betreft de schakelaars is het meer iets uit optisch oogpunt, nu heb ik twee werkende schakelaars en een " blinde " schakelaar wat ik iets te goedkoop vindt staan voor zo'n dure slee !

Fijne zondag verder en nogmaals dank voor je reactie !! Mvg, Rob.
M@rcel
6th Gear member

:)
Pietje Precies
1st Gear member

M@rcel schreef:
:)
Hartelijk bedankt voor 't doosturen van deze You Tube link Marcel !

Een kind doet de was ! Mvg, Rob.
Turbodesk
5th Gear member

Ik heb zelf ook die knopjes eruit gehad. Volgens mij hoef je daar niet de hele console voor uit te halen.
Je kan met een kunststof spatel het zwarte raampje voorzichtig naar voren klikken. Daarna kan je de knopjes eruit nemen.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Pietje Precies
1st Gear member

Turbodesk schreef:Ik heb zelf ook die knopjes eruit gehad. Volgens mij hoef je daar niet de hele console voor uit te halen.
Je kan met een kunststof spatel het zwarte raampje voorzichtig naar voren klikken. Daarna kan je de knopjes eruit nemen.
Goedemorgen !

Ooooo, het is dus minder ingewikkeld in werkelijkheid dan het in 1e instantie lijkt, ik ga 't eens voorzichtig proberen, BEDANKT VOOR DE TIP !! Mvg, Rob.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”