Aankoop Volvo V70/XC70

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Johantje
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24.02.2013 - 11:14

Hallo,

Ik ben helemaal nieuw in Volvoland, na jaren Volkswagen te hebben gereden en sinds 1,5 jaar een Renault Megane ben ik iets nieuws aan het zoeken daar een Franse auto mij niet echt bevalt.
De Volvo V70/XC70 heb ik altijd wel een boeiende auto gevonden, maar op een of andere manier is het nog nooit tot een koop gekomen.
Nu ben ik me aan het oriënteren in een Volvo V70 of XC70, en vraag ik me af waar ik op moet letten, wat ik beter wel of niet kan doen.

Ik heb gister al in een XC70 een proefrit gemaakt, dat was een handgeschakelde, en een turbo versie.
Ook heb ik in een V70 automaat gereden met 140 Pk.

Moet zeggen de automaat rijd wel lekker, en op zich komt hij ook zeker vooruit, maar de turbo versie, was wel wat leuker.

Wat ik zoek is een auto van 2000-2004 met rond de 250.000 Km en wil er max. 6000 aan uitgeven.

Dus wat wel en wat niet, en waar moet ik op letten.
w.stif
4th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
Locatie: West-Friesland

De laatste twee maanden zijn er diverse vragen zoals jou hier gesteld.
Kijk maar eens op de eerste pagina van dit topic.

Dat je van VW naar renault gaat kan ik niet helemaal plaatsen, zal wel met de werkgever te maken hebben denk ik

Volgens mij zoek je een benzine uitvoerning, klopt dat.

Mijn mening over jou vraag is, kijk ook eens bij een dealer of specialist, die willen mensen vreemd genoeg nogal eens over slaan.
En tip. een automaat is wel lekker hoor!
Succes enne hou ons op de hoogte.
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
Gebruikersavatar
acecombat
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 01.08.2011 - 16:22

Een belangrijk punt lijkt mij wat ben je bereidt uit te geven aan onderhoud en daardoor wat je motorkeuze wordt. Persoonlijk heb ik een S60 met als blok 2.0 turbo 180 pk. Binnen de familie hebben we ook een 2.4 140pk en beide hebben zo voor- en nadelen

Voordelen turbo motor
- rijdt heerlijk, reageert direct
- kleinere cilinderinhoud maar door turbo wel 40 pk meer. Rijdt dus veel vlotter en toch eenzelfde brandstofgebruik.

Nadelen turbo motor
- hoger oliegebruik
- in onderhoud is een turbo motor duurder. Mijn auto heeft tot nu toe geen dure reparaties nodig gehad, maar een lek slangetje voor overdruk vervangen was toch meer sleutelwerk door de turbo. Complexere motor waardoor duurder in onderhoud.
Daarbij heeft het 2.4 motorblok ook een zeer goede reputatie, maar alles valt of staat met goed onderhoud. Heeft de auto altijd netjes zijn servicebeurten gehad, is dat bij de dealer geweest, een volvo specialist of een budget garage.

Waar wil je een V70/XC70 eigenlijk kopen? Bij een dealer, handelaar, particulier?
Volvo S60 2.0T PS Momentum MY2011, maart 2011
Volvo C70 2.4 170PK Summum MY2007, oktober 2006
Volvo S60 2.4 140PK Edition MY2004, mei 2003
Volvo S60 2.0T Edition 2 MY 2006, juli 2005
Opel Astra G, GL, april 2000
Gebruikersavatar
ovwest
3rd Gear member
Berichten: 293
Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20

Let op de historie. Komen rekeningen overeen met data afgestempeld in boekjes. Kijk ook wat er is gedaan, dit geeft een indicatie hoe de auto behandeld is. Bij de xc goed de aandrijflijn laten bekijken. Turbo moter is wel geweldig en sterk. Wel duurder en verbruik ook hoger (zeker 2.4t). AWD auto zou ik altijd onafhankelijk laten keuren met de genoemde km standen.
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)

Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Johantje
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24.02.2013 - 11:14

@w.stif

Dat ik van VW over ben gegaan is een lang verhaal, ik had een touran bij de dealer gekocht maar er een hoop gezeur mee gehad dat ik m toen uiteindelijk maar heb ingeruild voor een polo. waarom een polo? Omdat ik absoluut geen fsi meer wilde en toen een polo groot genoeg was. Maar bij wat langere ritten is de polo niet zo heel fijn, en wilde ook niet weer in de buidel tasten zodoende dat ik een Renault Megane bij een dealer heb gekocht.

En zoek inderdaad een benzine versie.


Ik wil de auto bij een bedrijf kopen, en met een budget van max. 6000 zie ik me nog niet bij een dealer.

Onderhoud ben ik me van bewust, heb voorheen ook aardig wat aan de vw´s gesleuteld, en er ook absoluut niet op bezuinigd.
w.stif
4th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
Locatie: West-Friesland

Ik heb wel bij de dealer gewinkeld, omdat ik, tenminste hier in de regio, schijt ziek werd van de onbetrouwbare, afgetrapte en vooral niet lekker rijdende V's!
De delaer had er eentje staan die 2000eu boven het budget lag.
Omdat het ook bij de dealer een vraagprijs is viel er wel wat te sleutelen.
Nadat ik een proefrit had gemaakt wist ik het, wat een goed rijdende wagen, uiteindelijk is er met inruil enzo nog een mooie prijs gemaakt.
Een koop waar ik tot op de dag van vandaag geen spijt heb!


Trouwens welke regio zoek je?

Bij volvo dealer de Rie staat een XC met turbo en automaat in een prachtige kleur voor 7duizend, je hebt dan een dealer onderhouden wagen met pittig veel opties, ik zou dan de km stand voorlief nemen.
ook te zien op handelsprijzen punt nl
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”