Beste forum gebruikers,
Ik zal me even voorstellen, ben namelijk al een heeeeeele tijd niet meer op dit forum actief geweest. Ik ben Vincent, woon nu in Neede (achterhoek) en wil gaan kijken voor een (liefst zwarte) C70 2.3T5 van bouwjaar 1998-2003. Ik weet dat het een fijne reiswagen is waarvan de motor ook genoeg power heeft (eventueel verder te chiptunen), maar waar moet ik nou eigenlijk op letten???
Ik zie er redelijk wat op internet te koop staan, maar ja...wil wel een auto "voor het leven" hebben. Toen dit model uitkwam, was ik er meteen helemaal weg van, ik was toen 24. Ik heb als kind het Volvo-virus opgelopen, de dealer zat bij ons in het dorp...telkens als mijn pa of ma ging tanken, zag ik de Volvo's staan.
Ik heb ooit (2008) een Volvo 440 GLT 1.7 uit 1988 gehad...die lag als een strijkijizer op de weg, echt een fijne bak, maar roest kreeg de overhand en motorisch werd ie te slecht.
Graag jullie reacties! Alvast heel hartelijk bedankt!
groeten, Vincent
C70 2.3 T5 1998-2003 aankooptips?
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1299
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Hoi Vincent,
Wat zijn de slechte punten? Ik geloof dat de draagarmen voor gevoelig zijn en de achterste zijruitjes willen nog wel eens lekken. Ook wil de elektrische aansturing van de portiersloten/binnenverlichting wel eens een eigen leven leiden. Verder is het erg afhankelijk van de onderhoudshistorie.
Ik heb van 2001 t/m 2004 een C70 gereden (60.000 km) en dat eigenlijk zonder problemen, behalve het lekkende zijruitje.
Na wat zakelijke ellende was ik vanaf augustus 2010 autoloos, gelukkig had m’n vrouw haar V40 nog wel. In maart 2011 kon ik als freelancer aan de slag en moest ik weer op zoek na vervoer. Met max 8K te besteden kon ik heel veel verstandigs kiezen, maar ik zag gelukkig een juweel van een C70 T5 aut. prestige. Nu, bijna 30.000 kilometer verder gaat ie nog als een speer. Hij heeft 2 beurten gehad en via het forum is de automaat geflused. Daarnaast geen onverwachte zaken, ik heb echt geluk gehad, zoek dus niet naar de eerste de beste, maar overtuig jezelf ervan dat het een prima auto is. Probeer ook de onderhoudshistorie eventueel boven water te krijgen. Als het even kan pak dan een dikke uitvoering. Ik weet niet wat je op audiogebied gewend bent, maar die dolby surround, daar geniet ik nog iedere dag van!
Succes ermee.
PS.: hier kun je de mijn nog even bekijken:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Wat zijn de slechte punten? Ik geloof dat de draagarmen voor gevoelig zijn en de achterste zijruitjes willen nog wel eens lekken. Ook wil de elektrische aansturing van de portiersloten/binnenverlichting wel eens een eigen leven leiden. Verder is het erg afhankelijk van de onderhoudshistorie.
Ik heb van 2001 t/m 2004 een C70 gereden (60.000 km) en dat eigenlijk zonder problemen, behalve het lekkende zijruitje.
Na wat zakelijke ellende was ik vanaf augustus 2010 autoloos, gelukkig had m’n vrouw haar V40 nog wel. In maart 2011 kon ik als freelancer aan de slag en moest ik weer op zoek na vervoer. Met max 8K te besteden kon ik heel veel verstandigs kiezen, maar ik zag gelukkig een juweel van een C70 T5 aut. prestige. Nu, bijna 30.000 kilometer verder gaat ie nog als een speer. Hij heeft 2 beurten gehad en via het forum is de automaat geflused. Daarnaast geen onverwachte zaken, ik heb echt geluk gehad, zoek dus niet naar de eerste de beste, maar overtuig jezelf ervan dat het een prima auto is. Probeer ook de onderhoudshistorie eventueel boven water te krijgen. Als het even kan pak dan een dikke uitvoering. Ik weet niet wat je op audiogebied gewend bent, maar die dolby surround, daar geniet ik nog iedere dag van!
Succes ermee.
PS.: hier kun je de mijn nog even bekijken:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 22:04
- Locatie: Neede
Beste S80 executive (met hele mooie C70 trouwens!)
Bedankt voor de adviezen. Ik ben op zoek naar een C70 2.3 T5, liefst in de kleur zwart. Zo'n Dolby ProLogic audio systeem is wel een hele dikke pré. Ik vind persoonlijk het lichte (beige) interieur met wat notenhout inleg op dashboard, middenconsole en stuurwiel (imitatie neem ik aan?). De grille zoals bij de jouwe vind ik ook erg mooi, en voor mij kunnen alleen die Volvo Triton 18" velgen, de rest vind ik persoonlijk niks.
Ik zou wel graag een handgeschakelde bak willen, want die is beter bestand tegen chiptuning en zo...dat lijkt me wel prettig, want ik woon dicht bij de Duitse grens en daar even flink doortrekken is wel een hobby...Dit kan zo'n C70 wel aan. Ik wil dat dan wel goed (laten) doen. Verder geen opsmuk..het model spreekt voor zichzelf en is mijns inziens echt een klassieker....zo mooi!
groeten, Vincent
Bedankt voor de adviezen. Ik ben op zoek naar een C70 2.3 T5, liefst in de kleur zwart. Zo'n Dolby ProLogic audio systeem is wel een hele dikke pré. Ik vind persoonlijk het lichte (beige) interieur met wat notenhout inleg op dashboard, middenconsole en stuurwiel (imitatie neem ik aan?). De grille zoals bij de jouwe vind ik ook erg mooi, en voor mij kunnen alleen die Volvo Triton 18" velgen, de rest vind ik persoonlijk niks.
Ik zou wel graag een handgeschakelde bak willen, want die is beter bestand tegen chiptuning en zo...dat lijkt me wel prettig, want ik woon dicht bij de Duitse grens en daar even flink doortrekken is wel een hobby...Dit kan zo'n C70 wel aan. Ik wil dat dan wel goed (laten) doen. Verder geen opsmuk..het model spreekt voor zichzelf en is mijns inziens echt een klassieker....zo mooi!
groeten, Vincent
Hyundai Atos Spirit 1.0i 2001
Volvo 440 GLT 1.7i 1988
Honda Jazz 1.4i LS 2003
aan het sparen voor: Volvo C70 (1998-2003) 2.3 T5
Volvo 440 GLT 1.7i 1988
Honda Jazz 1.4i LS 2003
aan het sparen voor: Volvo C70 (1998-2003) 2.3 T5
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1299
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Mijn eerste C70 had ook het beige interieur, wat ik persoonlijk ook veel mooier vind. Ze zijn echter ook veel zeldzamer:

Sorry voor de kwaliteit, maar het is een scan van een negatief...

Sorry voor de kwaliteit, maar het is een scan van een negatief...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 22:04
- Locatie: Neede
Beste S80 exec,
Mooie foto wederom....zo wil ik hem wel hebben ja, alleen is een licht interieur wel besmettelijker voor vuil en vlekken denk ik...
Het wordt wel een stevige zoektocht denk ik, maar goed, ik heb nog even de tijd, want ik moet eerst genoeg geld bijeen brengen om het te bekostigen. Het is wel mijn bedoeling om de auto daarna tot in lengte van dagen te rijden...
groeten, Vincent
Mooie foto wederom....zo wil ik hem wel hebben ja, alleen is een licht interieur wel besmettelijker voor vuil en vlekken denk ik...
Het wordt wel een stevige zoektocht denk ik, maar goed, ik heb nog even de tijd, want ik moet eerst genoeg geld bijeen brengen om het te bekostigen. Het is wel mijn bedoeling om de auto daarna tot in lengte van dagen te rijden...
groeten, Vincent
Hyundai Atos Spirit 1.0i 2001
Volvo 440 GLT 1.7i 1988
Honda Jazz 1.4i LS 2003
aan het sparen voor: Volvo C70 (1998-2003) 2.3 T5
Volvo 440 GLT 1.7i 1988
Honda Jazz 1.4i LS 2003
aan het sparen voor: Volvo C70 (1998-2003) 2.3 T5
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 01.09.2007 - 21:59
Volvo Reede in Amerongen, daar staat mijn oude C70 2.3 T5 automaat.
Prima ding, alles werkt, en alle opties.
Alleen wel een zwart halfleder/alcantara interieur..
Prima ding, alles werkt, en alle opties.
Alleen wel een zwart halfleder/alcantara interieur..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 01.06.2007 - 13:14
- Locatie: Antwerpen
8 jaar geleden zocht ik ook een C70 met licht interieur en een donkere buitenkleur. Uiteindelijk is het een grijze geworden met zwart interieur
Ik zou de airco ook checken, verdampers gaan sowieso stuk.
Een klassieker gaat het zeker worden.

Ik zou de airco ook checken, verdampers gaan sowieso stuk.
Een klassieker gaat het zeker worden.
'95 960 2.5 24v
'98 C70 T5
'02 V40 1.9d
'08 S60 2.4d
'98 C70 T5
'02 V40 1.9d
'08 S60 2.4d
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Als je vlak bij de Duitse grens woont zou je ook een daar kunnen kijken
Importeren vanuit een EU lidstaat kan een kind tegewoordig
Importeren vanuit een EU lidstaat kan een kind tegewoordig
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 22:04
- Locatie: Neede
beste Jan Weemering,
Bedankt voor de tip, hier heb ik zelf ook al aan gedacht, maar de BPM die je dan moet betalen is nog altijd aanzienlijk vergeleken met de aanschafprijs...
Ik kijk rustig verder...andere verdere tips zijn van harte welkom!!!
groeten, Vincent
Bedankt voor de tip, hier heb ik zelf ook al aan gedacht, maar de BPM die je dan moet betalen is nog altijd aanzienlijk vergeleken met de aanschafprijs...
Ik kijk rustig verder...andere verdere tips zijn van harte welkom!!!
groeten, Vincent
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Op een auto van meer dan 10 jaar zit niet veel BPM meer hoor tegenwoordig.
ik denk dat het ophoudt bij 500 euro
HEb je wel een auto met een nieuw kenteken (ook wel leuk)
ik denk dat het ophoudt bij 500 euro
HEb je wel een auto met een nieuw kenteken (ook wel leuk)
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Op een auto van 100maanden oud vervalt de BPM.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Ja dat klopt als je alles goed doet !Ramon&Ramon schreef:Op een auto van 100maanden oud vervalt de BPM.
Tegenwoordig kun je het beste een specialist in de hand nemen want de wijze van berekenen van de rest-BPM is ingrijpend gewijzigd !
Je mag n.l. kiezen welk zgn. BPM regime je gebruikt voor de berekening. Óf dat van 2013 óf dat van het jaar van de datum eerste afgifte kenteken.
En dit laatste is sowieso voordeliger maar het grote probleem is om aan alle juiste gegevens uit dat jaar te komen. Vooral als het gaat om de gegevens waarmee en de wijze waarop in dat jaar de BPM werd berekend.
Ik heb een berekening uitgevoerd met volkomen fictieve gegevens voor een auto van 13 jaar oud n.l. van 02/00. (nieuwprijs € 30.000; energielabel C; CO2-uitstoot 200 g/km) en als je dat zou doen volgens het BPM-regime dat vanaf 2013 geldt betaal je nog altijd ruim € 700 voor die auto omdat het kortingspercentage geen 100% maar 95,403% is.
Doe je het met het BPM-regime van 2000 dan is de rest-BPM inderdaad 0.
Een duidelijke uitleg is hier te lezen: DAS Import
Onderaan de pagina staan wat voorbeelden met relatief jonge auto's waarbij het wel heel duidelijk wordt hoe groot de verschillen zijn !
Kortom wees heel goed op je hoede als je zelf aan rekenen slaat want voordat je het weet doe jezelf tekort.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Hier staan er een paar.volvovin schreef:bedankt voor de links...ik zoek echter een C70 2.3 T5, in het zwart
Maar ja, je bent nog aan het sparen dus.............
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 22:04
- Locatie: Neede
Hallo mede volvofans...
Ik ben me nu wat intensiever gaan verdiepen in de C70 coupé (mk I).
Ik wil graag een handgeschakelde versie hebben, met 2.3 t5 motor. En liefst wel met dolby surround systeem, want een heerlijk stukje muziek onderweg vond ik ook belangrijk!
Als ik nou een auto zou vinden die niet helemaal voldoet, is het dan "om te bouwen"?
bijvoorbeeld: andere motor erin, of over laten spuiten, of ombouw van automaat naar handgeschakeld? Ik wil ook wel dingen zelf doen, ben behoorlijk handig... iemand tips of ervaring ermee?
Ik hoor het graag!!!
Alvast bedankt voor jullie reacties
groeten, Vincent
Ik ben me nu wat intensiever gaan verdiepen in de C70 coupé (mk I).
Ik wil graag een handgeschakelde versie hebben, met 2.3 t5 motor. En liefst wel met dolby surround systeem, want een heerlijk stukje muziek onderweg vond ik ook belangrijk!
Als ik nou een auto zou vinden die niet helemaal voldoet, is het dan "om te bouwen"?
bijvoorbeeld: andere motor erin, of over laten spuiten, of ombouw van automaat naar handgeschakeld? Ik wil ook wel dingen zelf doen, ben behoorlijk handig... iemand tips of ervaring ermee?
Ik hoor het graag!!!
Alvast bedankt voor jullie reacties
groeten, Vincent
Hyundai Atos Spirit 1.0i 2001
Volvo 440 GLT 1.7i 1988
Honda Jazz 1.4i LS 2003
aan het sparen voor: Volvo C70 (1998-2003) 2.3 T5
Volvo 440 GLT 1.7i 1988
Honda Jazz 1.4i LS 2003
aan het sparen voor: Volvo C70 (1998-2003) 2.3 T5
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
http://automotive.bva-auctions.com/app/public/?id=7325
BVA veiling staat deze,kun je een bod op doen..
Is een automaat,rijdt overigens lekkerder dan een handgeschakelde,maar ieder z,n ding natuurlijk..
BVA veiling staat deze,kun je een bod op doen..
Is een automaat,rijdt overigens lekkerder dan een handgeschakelde,maar ieder z,n ding natuurlijk..
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Zou ik niet doen al die poespas.volvovin schreef:Hallo mede volvofans...
Ik ben me nu wat intensiever gaan verdiepen in de C70 coupé (mk I).
Ik wil graag een handgeschakelde versie hebben, met 2.3 t5 motor. En liefst wel met dolby surround systeem, want een heerlijk stukje muziek onderweg vond ik ook belangrijk!
Als ik nou een auto zou vinden die niet helemaal voldoet, is het dan "om te bouwen"?
bijvoorbeeld: andere motor erin, of over laten spuiten, of ombouw van automaat naar handgeschakeld? Ik wil ook wel dingen zelf doen, ben behoorlijk handig... iemand tips of ervaring ermee?
Ik hoor het graag!!!
Alvast bedankt voor jullie reacties
groeten, Vincent
gewoon wachten tot de ware liefde voorbij komt.
En BVA Auctions ook links laten liggen, je bent voor je het weet veel geld armer want vergeet de veiling kosten niet dat is altijd snel kunnen rekenen, en garatie 0,0
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 22:04
- Locatie: Neede
jah via de veiling wil ik niet kopen, moet wel een goede auto hebben, geen "garantie tot aan de deur"....
bedankt voor de reacties!
groeten, Vincent
bedankt voor de reacties!
groeten, Vincent
Hyundai Atos Spirit 1.0i 2001
Volvo 440 GLT 1.7i 1988
Honda Jazz 1.4i LS 2003
aan het sparen voor: Volvo C70 (1998-2003) 2.3 T5
Volvo 440 GLT 1.7i 1988
Honda Jazz 1.4i LS 2003
aan het sparen voor: Volvo C70 (1998-2003) 2.3 T5
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 22:04
- Locatie: Neede
Wie van jullie weet of je een motor uit een 850 t5 in een C70 kwijt kunt?
Als je een vervangende motor nodig zou hebben, kan er toch ook eentje uit een 850 t5 in?
zijn er verschillen en zo ja, waar/wat?
groeten, Vincent
Als je een vervangende motor nodig zou hebben, kan er toch ook eentje uit een 850 t5 in?
zijn er verschillen en zo ja, waar/wat?
groeten, Vincent
Hyundai Atos Spirit 1.0i 2001
Volvo 440 GLT 1.7i 1988
Honda Jazz 1.4i LS 2003
aan het sparen voor: Volvo C70 (1998-2003) 2.3 T5
Volvo 440 GLT 1.7i 1988
Honda Jazz 1.4i LS 2003
aan het sparen voor: Volvo C70 (1998-2003) 2.3 T5