Turbo regel klep
Geen idee eigenlijk, maar als je die motorsteunen even "weg streept" uit het verhaal (van mij meer ter indicatie wat er allemaal wordt aangestuurd d.m.v. vacuüm) zou nog steeds goed kunnen dat een slecht werkende vacuümpomp of een lek in een van de leidingen, er voor zorgt dat de turbo en de cruise control niet correct worden aangestuurd.
In dat vacuümtraject zitten diverse wisselende storingsoorzaken, waaronder de TCV voor de turbo. TS heeft de TCV zelf al uitgesloten en heeft naast problemen met de turbo druk ook last van problemen met de cruisecontrol. Ik ben nog steeds van mening dat een lekkage in een van de vacuümleidingen, nog voor de TCV, of een slecht werkende vacuümpomp de oorzaak zouden kunnen zijn. Die kleine slangetjes zou ik dan ook visueel goed inspecteren. Desnoods los halen om het zo beter te zien.
In dat vacuümtraject zitten diverse wisselende storingsoorzaken, waaronder de TCV voor de turbo. TS heeft de TCV zelf al uitgesloten en heeft naast problemen met de turbo druk ook last van problemen met de cruisecontrol. Ik ben nog steeds van mening dat een lekkage in een van de vacuümleidingen, nog voor de TCV, of een slecht werkende vacuümpomp de oorzaak zouden kunnen zijn. Die kleine slangetjes zou ik dan ook visueel goed inspecteren. Desnoods los halen om het zo beter te zien.
Ach lekker handig ja, dat hebben alleen de diesels. Maar is het nou echt zo onlogisch dat ik denk dat de oorzaak van het probleem wel eens ergens in het vacuüm kan liggen?
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb soms het idee dat het eerder een sport is een om aangedragen ideeën te ontkrachten, dan dat er gepoogd wordt TS te helpen.
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb soms het idee dat het eerder een sport is een om aangedragen ideeën te ontkrachten, dan dat er gepoogd wordt TS te helpen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er is al zoveel aan die auto gerommeld,ik verdiep me er niet meer in.