Volvo V40 soundsystem

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
erik.pasveer
Starter

Hey volvo liefhebbers,

Vanaf morgen ben ik in het trotse bezit van mijn eerste Volvo, een V40 1.9D Europa uit 1999. Waar ik benieuwd naar ben is het volgende: hoe is de kwaliteit van het geluidssysteem? Er zit zelfs een Volvo subwoofer in! Wat is het merk van de luidsprekers? En kan er een Din-standaard radio in? :P
Ben
Executive Member
Contacteer:

Gefeliciteerd. De foto's zien we na morgen wel :lol:

En zou je niet eerst eens gaan luisteren...... :?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
joost
7th Gear member

Zit er nu geen radio in dan??

Er kan gewoon een DIN radio ingebouwd worden. Onder de radio kan je dan een bakje plaatsen. Ik vind de standaard boxen een goed geluid geven en dan heb ik nog maar alleen boxen in de voordeuren en het dashboard. Met Basbox en speakers in de achterstijlen schijnt het geluid nog wat te verbeteren. Volgens mij zijn de speakers voorzien van aparte stekkertjes zodat je e.e.a. makkelijk (met Volvo spul) kan uitbreiden. Geruik maken van niet "Volvospul" heb ik geen ervaring mee, maar volgens mij zijn er hier zat die hun X40 muzikaal hebben aangepast.

Overigens, mocht je het standaardspul eruitgooien, ik ben nog wel geintresseerd in die subwoofer met speakers!

Kijk hier eens naar: http://codedradio.info/?i=bn&sortby=V
en hier: http://acctest.semcon.se/nl-NL/x40/audi ... efault.htm

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
General
3rd Gear member
Contacteer:

erik.pasveer schreef:Hey volvo liefhebbers,

Vanaf morgen ben ik in het trotse bezit van mijn eerste Volvo, een V40 1.9D Europa uit 1999. Waar ik benieuwd naar ben is het volgende: hoe is de kwaliteit van het geluidssysteem? Er zit zelfs een Volvo subwoofer in! Wat is het merk van de luidsprekers? En kan er een Din-standaard radio in? :P
Hallo Erik,
Ik heb al een (engelstalige?) reply gegeven op ShowYourSound.nl maar ik zal het hier nu nog eens doen.
(in het Nederlands)

Het geluid van de standaard speakers klinkt zeker niet verkeerd.
Lekker vol en zuiver ondanks het gebruik van 'slechts' 13cm speakertjes.
De fabrikant van deze speakers is NOKIA.
Op een klein, licht versterkertje spelen ze nog veel beter dan rechtstreeks op je radio.

Het dashboard van je volvo is voorbereid op dubbel-din, maar er kan dus ook een gewone radio in. (zoals hierboven al door een ander was uitgelegt)
menjo
7th Gear member

En als je een standaard ISO radio wil dan hebben ze bij de Halfords voor een paar euro een verloopstekker.
menjo
7th Gear member

Ze verkopen trouwens bij Conrad contrastekkertjes voor die Volvo luidsprekerstekkertjes. Goeie tip als je wel andere speakers wil maar niet in de bekabeling wil knippen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”