Losse type 2 laadkabel, groepsinkoop WACHTLIJST

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Nee, dat kan niet. De kabel met schuko is een mode 2 kabel, dus met regelkast in de kabel. Deze inkoopactie gaat over een mode 3 kabel waar alle intelligentie in het laadstation zit.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
geert97
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 14.06.2010 - 22:10

GEINTERESSEERDEN ZET JE NAAM HIERONDER en prijs die je wil betalen ex btw:

1. basvolvo75
2. NielsV70 1*225
3. iRay 1*225
4. XC30 1*225
5. friend 2*225
6. friend
7. gvs 1*225
8. RichieB 1*225
9. Geert97 1*225 (met individuele factuur, anders eerst overleg)
pih60
2nd Gear member
Berichten: 247
Lid geworden op: 01.03.2013 - 21:57

GEINTERESSEERDEN ZET JE NAAM HIERONDER en prijs die je wil betalen ex btw:

1. basvolvo75
2. NielsV70 1*225
3. iRay 1*225
4. XC30 1*225
5. friend 2*225
6. friend
7. gvs 1*225
8. RichieB 1*225
9. Geert97 1*225 (met individuele factuur, anders eerst overleg)
10. pih60 1 x225
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Even voor de duidelijkheid: zonder btw factuur op naam heb ik ook geen interesse.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
pih60
2nd Gear member
Berichten: 247
Lid geworden op: 01.03.2013 - 21:57

"Als ik een aantal kabels tegelijk bestel zal de factuur niet individueel zijn, ik kan even overleggen met mijn accountant of ik individueel aan de andere kopers kan factureren met BTW bedrag erop.
Kabels worden overigens via nederlandse tak van Lapp kabel aan mij geleverd als ik de 'hoofdaannemer' wordt voor deze groepsaankoop. "

Ik zie het probleem niet. Waar ze ook vandaan komen, hetzij uit NL hetzij uit het buitenland, de BTW is altijd te verrekenen. Diegene die de partij koopt moet "even" iedereen een factuurtje sturen met BTW. Zolang het er minder zijn dan dan een aantal tientallen stelt dat toch helemaal niks voor. Logistiek is het wat lastiger, want er moeten er wel dan (stel) 25 verstuurd (of afgehaald) worden. Ik weet niet wat de initiatiefnemer daarover in gedachte heeft.....
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Bij groepsinkopen in de particuliere sfeer is niemand geïnteresseerd in de BTW. Dit gaat om zakelijke auto's, dus moet de BTW correct worden doorbelast. Dus met facturen zoals pih60 zegt. Ik heb dit wel eens gedaan, stelt inderdaad niets voor.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
basvolvo75
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.12.2006 - 13:32
Locatie: Veluwezoom

Heren,
Factuur met btw op naam kan ik uitschrijven, ook ik ben zelfstandig ondernemer dus als hoofdaannemer zal ik tzt de hele partij aannemen en distribueren over de verschillende kopers via deze groepsaankoop, of dat per post of persoonlijk gaat kunnen we tzt afspreken.

Ik ben verheugd te zien dat zich nu reeds 10 geïnteresseerden hebben aangemeld, nog even zo door en dan kan ik de eerste batch van 20 stuks gaan bestellen zodat de meest interessante prijs ontstaat voor iedereen!
Prettig weekend voor nu,
Groet Bas
V60 D6 MY14 powerblue HTL, Driversupport, family, happy!
V70 T5 2001 no longer
V50 2.0D 2004 non plus
fiat 500c twinair plus
Markdj
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 29.11.2012 - 22:47

Goed bezig Bas, ook ik sluit me hierbij aan:

GEINTERESSEERDEN ZET JE NAAM HIERONDER en prijs die je wil betalen ex btw:

1. basvolvo75
2. NielsV70 1*225
3. iRay 1*225
4. XC30 1*225
5. friend 2*225
6. friend
7. gvs 1*225
8. RichieB 1*225
9. Geert97 1*225 (met individuele factuur, anders eerst overleg)
10. pih60 1 x225
11. Markdj 1*225
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid powerblue.
Gebruikersavatar
basvolvo75
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.12.2006 - 13:32
Locatie: Veluwezoom

RikP schreef:Kort vraagje, is er niet een verloopstekker ofzo die van de standaard shucko stekker naar de mennekes stekker? Scheelt toch weer een paar honderd euro dan :)
Via ratio bestaan dit soort verloopstekkers wel maar is onveiliger dan een kabel uit een stuk omdat de koppeling schuko Male-female net als een gewoon verlengsnoer niet vergrendeld wordt tijdens laden.
Prijs van een dergelijk koppelstuk ligt overigens niet veel lager dan de nu aangeboden kabel in dit topic.
V60 D6 MY14 powerblue HTL, Driversupport, family, happy!
V70 T5 2001 no longer
V50 2.0D 2004 non plus
fiat 500c twinair plus
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

Een paar uurtjes onderzoek en je bent wijzer. Conclusie: de markt van EV's is te idioot voor woorden, maar goed, we zullen het ermee moeten doen. Daar gaan we:

- je kunt inderdaad voor €40 de schuko omruilen voor een mennekes
- als je dat doet, kun je thuis en op kantoor niet meer laden zonder dat je een laadpaal hebt. Dat kost je dus minimaal 2x €1500 = €3.000
- wil je als weldenkende DGA/medewerker dat niet (en waarom zou je tenzij je op een onveilige plek woont waar ze je kabel uit de auto kunnen jatten), dan moet je z'n 2e kabel kopen om ook op een openbaar punt te kunnen laden
- laden aan een openbaar punt kost minimaal 0,25 per kwh, meestal meer en het is duidelijk dat die prijs omhoog gaat
- rijden op stroom kost 5,5ct per km (bij 50 km op een lading), diesel 9,5 ct (bij 1:15). We praten dus over 4ct besparing per km
- dan moet je dus 10.000 km laden aan openbare palen voordat je de kabel van €400 terug verdiend hebt!!!

Kortom: denk heel goed na hoe je deze auto gaat gebruiken. Volvo heeft dat duidelijk gedaan omdat ze de auto standaard leveren met schucko want dat is de meest logische oplossing. Thuis een laadstation slaat helemaal nergens op tenzij je het nodig hebt vanuit diefstalbeveiligingsoverwegingen. Voor mijzelf geldt:
- gedurende de nacht aan de lader, in de ochtend naar kantoor
- op kantoor aan de lader (wij laten buitenstopcontacten op aparte groepen en met slotje plaatsen)

Ik heb zo'n vermoeden dat dit opgaat voor de meeste berijders!

Overigens laat bovenstaande dus meteen ook zien dat het beleid om NL vol te zetten met openbare palen a 15.000 per stuk volslagen ridicuul is.

Groeten, Franck
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Beste Franck, goed dat je onderzoek doet, en super dat je dit met ons wilt delen. Ik heb toch wat opmerkingen.
Superfunky schreef:Conclusie: de markt van EV's is te idioot voor woorden, maar goed, we zullen het ermee moeten doen.
Helemaal met je eens. De prijzen zijn bizar hoog. Heeft met de kleine markt en te weinig concurrentie te maken denk ik.
- als je dat doet, kun je thuis en op kantoor niet meer laden zonder dat je een laadpaal hebt. Dat kost je dus minimaal 2x €1500 = €3.000
Dat ligt maar helemaal aan je situatie thuis en op kantoor. Een prive laadpaal op eigen terrein heb je al onder de €1000.
- dan moet je dus 10.000 km laden aan openbare palen voordat je de kabel van €400 terug verdiend hebt!!!
Ik rij dat momenteel in 6 maanden, vroeger in 3. Wat is je punt?
Thuis een laadstation slaat helemaal nergens op tenzij je het nodig hebt vanuit diefstalbeveiligingsoverwegingen.
Hoezo? Je zal toch minimaal een kabel ergens naar binnen moeten kunnen brengen, of buiten een stopcontact aanleggen. Zelf vind ik het gemak van een laadstation met een vaste kabel best een investering waard.
Overigens laat bovenstaande dus meteen ook zien dat het beleid om NL vol te zetten met openbare palen a 15.000 per stuk volslagen ridicuul is.
Wij gaan een hybride rijden. Voor berijders van pure EVs zijn publieke laadpalen bittere noodzaak lijkt me.

Voor mij geldt dat er op mijn werk EV-boxen staan. Daar moet dus een mode 3 kabel aan. Met de inkoopactie wil ik die voor €225 best aanschaffen. Het verschil van 5 cent per kWh met thuis opladen overleef ik ook wel. De mode 2 kabel gebruik ik dan als ik ergens ben met een stopcontact in bereik.

Ik wil best wat investeren in schoner rijden. Doet de overheid ook geloof ik.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
basvolvo75
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.12.2006 - 13:32
Locatie: Veluwezoom

Superfunky schreef: - laden aan een openbaar punt kost minimaal 0,25 per kwh, meestal meer en het is duidelijk dat die prijs omhoog gaat
- rijden op stroom kost 5,5ct per km (bij 50 km op een lading), diesel 9,5 ct (bij 1:15). We praten dus over 4ct besparing per km
- dan moet je dus 10.000 km laden aan openbare palen voordat je de kabel van €400 terug verdiend hebt!!!

............

- gedurende de nacht aan de lader, in de ochtend naar kantoor
- op kantoor aan de lader (wij laten buitenstopcontacten op aparte groepen en met slotje plaatsen)
beste Franck,
Verstandig dat je ook onderzoek hebt gedaan in de EV markt, ben het met je eens dat het nogal een ondoorzichtige pioniersmarkt lijkt. Je hebt netjes een conservatieve schatting gemaakt wat de besparingen zijn wb rijden op Electra tov diesel. Daarbij ga je er wel aan voorbij dat die besparingen bij opladen op een privé of zakelijk oplaadpunt groter zijn, je stroomkosten zijn dan 22-23ct per kWh en dus heb je sneller je investeringen in een laadpunt en kabel terugverdiend.
Daarnaast maak je met een investering in een specifiek EV laadpunt jouw bedrijf ook bereikbaar voor puur elektrische voertuigen of plug in hybriden die ook gebruik maken van de type 2 laadstekkers. Als je alleen een schucko stopcontact aanlegt kan dat niet altijd, nog los van het feit dat je goed moet laten nagaan in hoeverre de koppeling schucko-auto weerbestendig is en je installatie een extra stopcontact waar best forse amperages doorheenlopen aankan.

nogmaals, ieder moet voor zich de afwegingen maken die voor hem/haar van toepassing zijn, ik ben het eens dat de kosten nog best fors zijn maar een specifiek laadpunt hoeft niet perse 1500€/ stuk te kosten.

Succes met de afwegingen,
Groet Bas
V60 D6 MY14 powerblue HTL, Driversupport, family, happy!
V70 T5 2001 no longer
V50 2.0D 2004 non plus
fiat 500c twinair plus
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Naast het voordeel van een publieke laadpaal voor het portemonnee en milieu, ze staan vaak op de leuke plaatsen waar je zonder type 2 kabel dus niet kan staan
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

@Richieb:
- je vergeet de installatie. Laadpaal + installatie kosten zit je op minimaal €1.500 per paal
- mijn punt is niet dat je 10.000 km elektrisch moet rijden, mijn punt is dat je voor 10.000 km elektriciteit aan OPENBARE palen moet laden voordat je de aanschaf van een extra kabel hebt terug verdiend. Dat ga ik in ieder geval nooit halen aangezien hij bij mij iedere avond en overdag op kantoor aan de schucko hangt.
- diefstalbeveiliging: schucko kun je niet vergrendelen, type 2/ norm 3 vergrendelt wel zodat je kabel niet gestolen wordt
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

ik heb thuis overigens wel een laadstation met vaste kabel, wel zo makkelijk
petervr
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08.03.2013 - 11:45

Wat zie ik over het hoofd, als ik de kabel meteen bij de dealer bestel en ik redeneer dat hij dan mee gaat in mijn MIA/VAMIL ? Volgens mij is dan de kabel van +/- 450 euro uiteindelijk goedkoper dan een losse, extra kabel los te bestellen (blijft onder de grens van +/- 2000 euro voor MIA/VAMIL .
2013 V60 D6 Plug-in-Hybrid (certificaat MY14 19xx )
2013 V40 D2 Summum
2003-2013 : V40 1.9D Europa Exclusive Navigator
Markdj
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 29.11.2012 - 22:47

petervr schreef:Wat zie ik over het hoofd, als ik de kabel meteen bij de dealer bestel en ik redeneer dat hij dan mee gaat in mijn MIA/VAMIL ? Volgens mij is dan de kabel van +/- 450 euro uiteindelijk goedkoper dan een losse, extra kabel los te bestellen (blijft onder de grens van +/- 2000 euro voor MIA/VAMIL .
Alleen fabrieksopties gaan mee in de vamil, accessoires niet.
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid powerblue.
volvosan
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 30.01.2013 - 12:25

En als je de kabel nu eens meeneemt in de VAMIL aanvraag vh oplaadpunt ?
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Dat is inderdaad gewoon toegestaan.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
rovo
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 02.03.2013 - 13:42

GEINTERESSEERDEN ZET JE NAAM HIERONDER en prijs die je wil betalen ex btw:

1. basvolvo75
2. NielsV70 1*225
3. iRay 1*225
4. XC30 1*225
5. friend 2*225
6. friend
7. gvs 1*225
8. RichieB 1*225
9. Geert97 1*225 (met individuele factuur, anders eerst overleg)
10. pih60 1 x225
11. Markdj 1*225
12. rovo 1*225
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”