Sinds een tijdje valt mij het op dat mijn S60 D5 2003 met 266dkm telkens linksvoor een drupje "olie" laat liggen. Ik weet niet zeker of het olie of een mengsel van iets anders is.
Nadat ik de beschermkap (onder de radiateur en intercooler) verwijderd heb, blijkt deze ook behoorlijk vervuild te zijn. Het lijkt wel koelvloeistof met een beetje olie te zijn, maar duidelijk is het me niet.
Iemand tips waar ik naar zoeken/kijken moet?
"lekken" S60 D5 2003
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Intercooler lek of een scheur in één van de slangen
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- johanoosting
- 1st Gear member
Zou het dan ook kunnen dat er in het in het intercooler systeem eerst veel troep zat en dat het meeste er nu uit is en het lekken dus minder wordt?
Aan de slangen kon ik trouwens niets ontdekken...het lijkt tussen de radiateur en de intercooler vandaan te komen.
Aan de slangen kon ik trouwens niets ontdekken...het lijkt tussen de radiateur en de intercooler vandaan te komen.
- Rippie V70
- 5th Gear member
Ik sluit me aan bij Ger (V70/2.4D/2003)
Ik heb het net ook gehad, en bij mij was de intercooler lek.
de dwarsbalk onder de intercooler was achter/onder de koplamp bestuurderszijde ook een vette bende.
Intercooler is vervangen.
Ik heb het net ook gehad, en bij mij was de intercooler lek.
de dwarsbalk onder de intercooler was achter/onder de koplamp bestuurderszijde ook een vette bende.
Intercooler is vervangen.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 7th Gear member
Tussen een druppel en een vette bende zit nogal verschil,die slangen zijn allemaal nat op de aansluitingen,er staat ook veel druk op bij belasting.
- johanoosting
- 1st Gear member
Oke heren, bedankt.
Ik zal een nieuwe intercooler bestellen..ik denk dat wat Rippie bedoeld idd overeenkomstig is...verder zijn de slangaansluitingen redelijk droog.
Die druk moest je toch ook kunnen horen? Begint aardig te blazen in mijn beleving....dus alle reden om de boel los te halen...en te vervangen...
nogmaals bedankt.
Ik zal een nieuwe intercooler bestellen..ik denk dat wat Rippie bedoeld idd overeenkomstig is...verder zijn de slangaansluitingen redelijk droog.
Die druk moest je toch ook kunnen horen? Begint aardig te blazen in mijn beleving....dus alle reden om de boel los te halen...en te vervangen...
nogmaals bedankt.
-
- 7th Gear member
Kost ongeveer 200 euro bruto ex een intercooler..
- johanoosting
- 1st Gear member
Dank voor info.
Intercooler vandaag vervangen...viel mee..
nu weer schone stoep!
Intercooler vandaag vervangen...viel mee..
nu weer schone stoep!