Beste Vincent,
alles kan natuurlijk, maar een c70 is op basis van een S en V 70 en een 850 is daarvan de voorloper.
ik kan me zo voorstellen dat er met de vernieuwing van de 850 naar de 70 serie ook een aantal modificaties zijn doorgevoerd zoals ophanging e.d.
Dus kan je beter zoeken naar een motor uit een V of S70 R lijkt me.
ik heb toevallig gisteren nog in een 193 pk sterke C70 gereden en daar is niets mis mee hoor, maar ik moet je ook zeggen dat ik een V70 R gehad heb en dat zijn beesten van motoren
C70 2.3 T5 1998-2003 aankooptips?
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Alles hangt van het bouwjaar af. Neem je een C70 met oud type blok (dus met gaskabel, hydraulische stoters en Motronic 4.4), kun je er zonder problemen een blok uit een V70R in zetten. Als je een C70 hebt met het nieuwe type blok (dus met ETM, vaste stoters, ME7 en Can-bus), betwijfel ik of je een oud type blok lopend gaat krijgen.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat kan dus niet.The Volvoboy schreef:Alles hangt van het bouwjaar af. Neem je een C70 met oud type blok (dus met gaskabel, hydraulische stoters en Motronic 4.4), kun je er zonder problemen een blok uit een V70R in zetten. Als je een C70 hebt met het nieuwe type blok (dus met ETM, vaste stoters, ME7 en Can-bus), betwijfel ik of je een oud type blok lopend gaat krijgen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 22:04
- Locatie: Neede
okee bedankt, ennuh, vanaf wanneer is het nieuwe type motor toegepast?
Ik heb zoiets ook gehad met mijn oude Hyundai Atos Spirit 1.0i....die had ook twee type motoren, met bijna geen verschil, had eens de motor vervangen en een verkeerd type van de "sloop" gehaald, moest die toen omruilen...verder geen problemen mee gehad.
Wie weet er trouwens of een automatische transmissie tegen chiptuning kan?
Ik zou er wat extra pk-tjes bij willen chippen...
graag hoor ik van jullie
groeten, Vincent
Ik heb zoiets ook gehad met mijn oude Hyundai Atos Spirit 1.0i....die had ook twee type motoren, met bijna geen verschil, had eens de motor vervangen en een verkeerd type van de "sloop" gehaald, moest die toen omruilen...verder geen problemen mee gehad.
Wie weet er trouwens of een automatische transmissie tegen chiptuning kan?
Ik zou er wat extra pk-tjes bij willen chippen...
graag hoor ik van jullie
groeten, Vincent
Hyundai Atos Spirit 1.0i 2001
Volvo 440 GLT 1.7i 1988
Honda Jazz 1.4i LS 2003
aan het sparen voor: Volvo C70 (1998-2003) 2.3 T5
Volvo 440 GLT 1.7i 1988
Honda Jazz 1.4i LS 2003
aan het sparen voor: Volvo C70 (1998-2003) 2.3 T5
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Geloof vanaf eind 98 al, MY99 in ieder geval. Gewoon even onder de motorkap kijken, dan kun je het direct zien.volvovin schreef:okee bedankt, ennuh, vanaf wanneer is het nieuwe type motor toegepast?
Ik heb zoiets ook gehad met mijn oude Hyundai Atos Spirit 1.0i....die had ook twee type motoren, met bijna geen verschil, had eens de motor vervangen en een verkeerd type van de "sloop" gehaald, moest die toen omruilen...verder geen problemen mee gehad.
Wie weet er trouwens of een automatische transmissie tegen chiptuning kan?
Ik zou er wat extra pk-tjes bij willen chippen...
graag hoor ik van jullie
groeten, Vincent
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Vanaf modeljaar 2000,dus eind 1999 waren die er al,het verschil is simpel te zien,met of zonder gaskabel.
Marktplaats staat er vol mee,er staat een mooie C70 Cabrio op voor niet te veel geld.
Het benzine verbruik is niet mis,hou daar wel rekening mee..
Ik heb er zelf eentje gehad en 150 euro benzine per week wordt je niet vrolijk van bij een beetje stadsverkeer..
Marktplaats staat er vol mee,er staat een mooie C70 Cabrio op voor niet te veel geld.
Het benzine verbruik is niet mis,hou daar wel rekening mee..
Ik heb er zelf eentje gehad en 150 euro benzine per week wordt je niet vrolijk van bij een beetje stadsverkeer..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 22:04
- Locatie: Neede
Beste Mario,
Heel erg bedankt voor jouw input. Alle beetjes helpen. Dit scheelt zeker want nu weet ik waar ik op letten moet.
Misschien moet ik ook niet te veel willen....
maar ja...moet eerst maar ff doorsparen, dan weet ik zeker dat ik het kan betalen.
groeten, Vincent
Heel erg bedankt voor jouw input. Alle beetjes helpen. Dit scheelt zeker want nu weet ik waar ik op letten moet.
Misschien moet ik ook niet te veel willen....
maar ja...moet eerst maar ff doorsparen, dan weet ik zeker dat ik het kan betalen.
groeten, Vincent
Hyundai Atos Spirit 1.0i 2001
Volvo 440 GLT 1.7i 1988
Honda Jazz 1.4i LS 2003
aan het sparen voor: Volvo C70 (1998-2003) 2.3 T5
Volvo 440 GLT 1.7i 1988
Honda Jazz 1.4i LS 2003
aan het sparen voor: Volvo C70 (1998-2003) 2.3 T5
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1299
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Leuke kleurcombi en een handgeschakelde T5 met niet te veel kilometers:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/c70/9289149
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/c70/9289149
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Is dat niet een rare combinatie rood metallic met blauwe binnen bekledingS80 Executive schreef:Leuke kleurcombi en een handgeschakelde T5 met niet te veel kilometers:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/c70/9289149
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1299
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Ja, maar onze vlag is ook rood-wit-blauw?
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Auto wordt een T5 genoemd, maar nergens (ook de RDW) is het vermogen terug te vinden, maar wel dat het een 2.4 is ,en dat is geen T5 volgens mij want dat zijn toch de 2.3 blokkenS80 Executive schreef:Leuke kleurcombi en een handgeschakelde T5 met niet te veel kilometers:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/c70/9289149
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Kan een italiaanse zijn...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Acceleratie 0-100: 6 sec Topsnelheid: 250 km/u Verbruik binnen bebouwde kom: +/- 1 op 7 Verbruik buiten bebouwde kom: +/- 1 op 12 Verbruik gecombineerd: +/- 1 op 9 Vermogen: 241 pk Koppel: 330 nm/2700 tpm Cilinderinhoud: 2319 cm³ Kleppen per cilinder: 4 Compressieverhouding: 8,5:1 Turbo: Ja Aandrijving: Voorwiel aandrijving Remmen voor: Schijf Remmen achter: Schijf Draaicirkel: 11,7 m Maten & gewichten
Het is een 2.3T ,orginele nederlandse auto..
Het is een 2.3T ,orginele nederlandse auto..
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Ramon ,het is inderdaad een Nederlandse auto, maar autotrack geeft aan 2435 cc, dus vandaar mijn opmerking.
ik kan er verder niets over vinden, en jij zal iets meer gegevens boven water krijgen dan ik
ik kan er verder niets over vinden, en jij zal iets meer gegevens boven water krijgen dan ik
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41051
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Heb je deze gezien?
https://www.facebook.com/groups/466732783379375/
https://www.facebook.com/groups/466732783379375/
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
doe niks op facebookBen schreef:Heb je deze gezien?
https://www.facebook.com/groups/466732783379375/
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Zie boven..jan weemering schreef:Ramon ,het is inderdaad een Nederlandse auto, maar autotrack geeft aan 2435 cc, dus vandaar mijn opmerking.
ik kan er verder niets over vinden, en jij zal iets meer gegevens boven water krijgen dan ik
Cilinderinhoud: 2319 cm³
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
ik had jou bericht wel gelezen Ramon!Ramon&Ramon schreef:Zie boven..jan weemering schreef:Ramon ,het is inderdaad een Nederlandse auto, maar autotrack geeft aan 2435 cc, dus vandaar mijn opmerking.
ik kan er verder niets over vinden, en jij zal iets meer gegevens boven water krijgen dan ik
Cilinderinhoud: 2319 cm³
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41051
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dan mis je deze advertentie:jan weemering schreef:doe niks op facebookBen schreef:Heb je deze gezien?
https://www.facebook.com/groups/466732783379375/
Te koop; mijn Volvo C70 Coupé T5 automaat 1998. 246000km. Kleur zwart, schuifdak, alle opties! Radio SC 900 Prologic incl. 3 en 6 CD wisselaar. Parrot CK-3100 carkit. Elektrisch verstelbare- en verwarmde stoelen. Set winterwielen 17 inch. Dakdragers. Afneembare trekhaak. Veerpootbrug. KNN-filter. Wordt afgeleverd met nieuwe distributie en nieuwe APK! Prijs; 4.950,00 euro.
foto kan ik niet kopiëren
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Facebook C70