Onze huidige S60 2.4 140 pk uit 2001 heeft er 165.000 km op zitten. Vanaf 60.000 km hebben wij deze auto en er heeel veel plezier aan gehad. Helaas ook best veel kosten.
ETM kapot
Airco kapot
Sloten 2 x kapot
ABS controler kapot
flexstuk uitlaat rammelde enorm
labdasonde kapot
schokdempers achter wegens defect
etc.
Alles altijd weer goed gerepareerd dus op zich nog steeds of weer een hele goede auto maar je wil wel eens wat anders.
In mijn orrientatie naar een opvolger natuurlijk ook weer naar S60 gekeken vanaf bouwjaar 2008/2010.
Is de reparatiegevoeligheid met de jaren verbeterd?
Wie heeft hier ervanin mee.
op zoek naar opvolger
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51
Ik heb een S60 uit februari 2009. Nieuw aangeschaft. 55.000 kilometers probleemloos rijden. Geen enkele reparatie. Net de eerste 2 banden (voor) vervangen. Heerlijke auto.
Kosten jaarlijkse onderhoudsbeurten:
jan. 2010 gratis (garantiebeurt)
jan. 2011 euro 591
jan. 2012 euro 415
jan. 2013 euro 1052 (incl. 2 nieuwe banden)
Ook mijn eerste S60 (2004-2009) geen enkel probleem, alleen de jaarlijkse onderhoudsbeurten uitgevoerd.
Jammer dat ze deze S60 niet meer maken.
Kosten jaarlijkse onderhoudsbeurten:
jan. 2010 gratis (garantiebeurt)
jan. 2011 euro 591
jan. 2012 euro 415
jan. 2013 euro 1052 (incl. 2 nieuwe banden)
Ook mijn eerste S60 (2004-2009) geen enkel probleem, alleen de jaarlijkse onderhoudsbeurten uitgevoerd.
Jammer dat ze deze S60 niet meer maken.
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Jammer dat die van mij niet zo degelijk inelkaar stak :BIG:
Maar weinig auto's die ik zo lekker vind rijden.
Maar ik vermoed dat er in de loop van de jaren wel een en ander is verbeterd aan de s60
Maar weinig auto's die ik zo lekker vind rijden.
Maar ik vermoed dat er in de loop van de jaren wel een en ander is verbeterd aan de s60
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
In mijn zoektocht een aantal interessante 2.4 benzine modellen gezien en 2.0T
De 2.4 ben ik natuurlijk bekend mee.
Wat zijn de ervaringen hier mbt de 2.0T
Is die 2.0T duurder in onderhoud of reparatie aan turbo?
De 2.4 ben ik natuurlijk bekend mee.
Wat zijn de ervaringen hier mbt de 2.0T
Is die 2.0T duurder in onderhoud of reparatie aan turbo?
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
+1volvo schreef: Jammer dat ze deze S60 niet meer maken.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29895
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Waarom blijf je dan niet even doorrijden als je het een goede auto vindt en bovendien al wat kosten hebt gehad?
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- s60magic
- 4th Gear member
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
- Locatie: Drenthe
Mijn S60 misschien in het najaar, Bj 2007 106 dkm automaat
arjen schreef:Onze huidige S60 2.4 140 pk uit 2001 heeft er 165.000 km op zitten. Vanaf 60.000 km hebben wij deze auto en er heeel veel plezier aan gehad. Helaas ook best veel kosten.
ETM kapot
Airco kapot
Sloten 2 x kapot
ABS controler kapot
flexstuk uitlaat rammelde enorm
labdasonde kapot
schokdempers achter wegens defect
etc.
Alles altijd weer goed gerepareerd dus op zich nog steeds of weer een hele goede auto maar je wil wel eens wat anders.
In mijn orrientatie naar een opvolger natuurlijk ook weer naar S60 gekeken vanaf bouwjaar 2008/2010.
Is de reparatiegevoeligheid met de jaren verbeterd?
Wie heeft hier ervanin mee.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Als je de mogelijkheden hebt zou ik voor een 2.5T, is echt een heerlijke motor!
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 06.11.2007 - 20:59
Wat zijn de ervaringen met de D5? Ik zie ze erg vaak als lease-auto en kan me voorstellen dat de D5 ideaal is voor veel snelweg-gebruik, maar hoe zit het met het onderhoud en ook het verbruik bij stadsgebruik?
Volvo S40 2.0i Polar Sports (193.000 km)
Volvo 440 2.0i '97 (151.013 km) (gesloopt)
Volvo 940 SE 2.0 Turbo (verkocht)
Volvo 460 2.0i '95, LG-HN-80 (gecrashed)
Volvo 340 1.4 Winner Special '86, 5-deurs, PK-30-RT(donor)
Volvo 440 2.0i '97 (151.013 km) (gesloopt)
Volvo 940 SE 2.0 Turbo (verkocht)
Volvo 460 2.0i '95, LG-HN-80 (gecrashed)
Volvo 340 1.4 Winner Special '86, 5-deurs, PK-30-RT(donor)
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Waarom niet doorrijden......
1- waarom rijden we Volvo = mooie auto, fijn merk = emotie
2- wil wel eens een andere auto = emotie
3- Iets jongers met minder kans op gebreken hoe klein dan ook = ratio/emotie
Wat zijn de ervaringen hier mbt de 2.0T
Is die 2.0T duurder in onderhoud of reparatie aan turbo?
Zijn de latere S60-ers vanaf 2008 betrouwbaarder of geen verschil.
1- waarom rijden we Volvo = mooie auto, fijn merk = emotie
2- wil wel eens een andere auto = emotie
3- Iets jongers met minder kans op gebreken hoe klein dan ook = ratio/emotie
Wat zijn de ervaringen hier mbt de 2.0T
Is die 2.0T duurder in onderhoud of reparatie aan turbo?
Zijn de latere S60-ers vanaf 2008 betrouwbaarder of geen verschil.
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- acecombat
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 01.08.2011 - 16:22
Ik heb dus een 2.0T uit 2005 met nu ruim 125.000 km op de teller. Me ouders hebben een 2.4 140 pk uit 2003 en als ik beide S60's vergelijk dan rijdt de 2.0T vlotter, soepeler en reageert ook directer met ongeveer hetzelfde brandstofgebruik (1 op 11,8 ).
Alleen heeft de 2.0T een hoger oliegebruik en in mijn geval 3/4 liter olie per 6000 km. Onderhoud is ook complexer door de turbo. Bijvoorbeeld er moest een overdrukslang vervangen worden en door de turbo was dit een arbeidsintensiever proces. Dit is overigens mijn enige reparatie aan het blok want hij houdt zich goed (wat je van een volvo mag verwachten
).
Alleen heeft de 2.0T een hoger oliegebruik en in mijn geval 3/4 liter olie per 6000 km. Onderhoud is ook complexer door de turbo. Bijvoorbeeld er moest een overdrukslang vervangen worden en door de turbo was dit een arbeidsintensiever proces. Dit is overigens mijn enige reparatie aan het blok want hij houdt zich goed (wat je van een volvo mag verwachten

Volvo S60 2.0T PS Momentum MY2011, maart 2011
Volvo C70 2.4 170PK Summum MY2007, oktober 2006
Volvo S60 2.4 140PK Edition MY2004, mei 2003
Volvo S60 2.0T Edition 2 MY 2006, juli 2005
Opel Astra G, GL, april 2000
Volvo C70 2.4 170PK Summum MY2007, oktober 2006
Volvo S60 2.4 140PK Edition MY2004, mei 2003
Volvo S60 2.0T Edition 2 MY 2006, juli 2005
Opel Astra G, GL, april 2000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 09.11.2009 - 10:46
- Locatie: Enschede
Het olieverbruik van mijn 2.0T uit 2005 was vrijwel nihil. Nooit geen reparaties aan gehad. Geweldige motor met een lekker geluid. Relatief zuinig (1:11/12), soepel en snel. Wel getuned (Rica) tot 225 pk, maar ook met de standaard 180 pk kom je niets tekort. Kon er menig GTI-tje de oren mee wassen; top van 254 km/h op de Oberhausen-straight 
Mis m'n S60 2.0T nog dagelijks; moet het voorlopig nog ff uitzingen met m'n huidige (turboloze) C30 1.8....

Mis m'n S60 2.0T nog dagelijks; moet het voorlopig nog ff uitzingen met m'n huidige (turboloze) C30 1.8....
Nu: S80 2.0D MY2009
Voorheen: C30 1.8 sport (2009)
Daarvoor: S60 2.0t/Rica 225 pk/2005
Voorheen: C30 1.8 sport (2009)
Daarvoor: S60 2.0t/Rica 225 pk/2005
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Driekwart liter op 6000 km is dus geen olieverbruik te noemen.
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Ik heb met mijn 2.4 benzine een verbruik van 1l op 6.000km.
En hoewel mijn 2.4 een probleemloze auto is kijk ik stiekem ook naar een 2.0t omdat ik nu net een beetje fun mis omdat de motor niets extra's heeft.
Maar moet een 2.0t niet zuiniger zijn dan een 2.4. Kleiner volume en turbo moet toch resulteren in een lager verbruik.
En hoewel mijn 2.4 een probleemloze auto is kijk ik stiekem ook naar een 2.0t omdat ik nu net een beetje fun mis omdat de motor niets extra's heeft.
Maar moet een 2.0t niet zuiniger zijn dan een 2.4. Kleiner volume en turbo moet toch resulteren in een lager verbruik.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- acecombat
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 01.08.2011 - 16:22
Ja als je net zo snel optrekt als met de 2.4 dan denk ik dat de 2.0T zuiniger is. Wel is me vader een rustige rijder en ben ik een vlotte rijder.
Als je de fabrieksopgave vergelijkt gegeven het gemiddelde brandstofgebruik dan heeft de 2.4 140pk een gebruik van 1 op 11,4 en de 2.0T een gebruik van 1 op 11,2.
Als je de fabrieksopgave vergelijkt gegeven het gemiddelde brandstofgebruik dan heeft de 2.4 140pk een gebruik van 1 op 11,4 en de 2.0T een gebruik van 1 op 11,2.
Volvo S60 2.0T PS Momentum MY2011, maart 2011
Volvo C70 2.4 170PK Summum MY2007, oktober 2006
Volvo S60 2.4 140PK Edition MY2004, mei 2003
Volvo S60 2.0T Edition 2 MY 2006, juli 2005
Opel Astra G, GL, april 2000
Volvo C70 2.4 170PK Summum MY2007, oktober 2006
Volvo S60 2.4 140PK Edition MY2004, mei 2003
Volvo S60 2.0T Edition 2 MY 2006, juli 2005
Opel Astra G, GL, april 2000