Ik zit met een dillema:
Ik heb op dit moment een 440 uit 1994 (132.000km), een vriend van een goede vriend gaat zijn 440 (180.000km) verkopen. Ik heb deze auto al gezien en hij ziet er wat betreft de lak e.d. een stuk beter uit als de mijne, heeft ook half lederen bekleding, maar daarnaast ook nog (wat ik nu niet heb) lichtmetalen velgen, airco en elektrische ramen. Hij is altijd goed onderhouden en heeft net een nieuwe uitlaat, banden en dynamo.
Wat hij precies moet gaan kosten weet ik nog niet, maar het zal rond de 2000,- euro liggen.
De vraag is nu wat verstandig is, wat berteft km stand zit mijn huidige 440 beter, maar wat betreft opties en onderhoudsgeschiedenis (heb de mijne pas 3 maanden, en ik weet alleen de distributie-riem geschiedenis en olie-verversing weet) is die andere beter...
wat te doen, wat te doen?
Andere 440 of niet?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 26.07.2006 - 18:25
Volvo S40 - 1997 - Zwart
-
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
- Locatie: Maasbree
Kijk eens goed naar het onderhoud en bepaal of de luxe je het risico waard is. Bij een andere auto is het natuurlijk altijd maar de vraag hoe er mee om is gegaan, en wat je te wachten staat. Maar goed, na 3 maanden weet je ook nog niet alles van je huidige auto, misschien heeft die ook nog wel wat in petto.
Ik persoonlijk zou het zeker overwegen, aangezien de luxe mij wel zou aanspreken!
Ik persoonlijk zou het zeker overwegen, aangezien de luxe mij wel zou aanspreken!
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
- Rsport
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
- Contacteer:
Je weet wat je nu hebt, bij een nieuwe auto is dat altijd afwachten. Maar ja of dat na 3 maand ook al opgaat... tja, denk in mindere mate.
Verder airco en elec ramen zijn erg fijn, maar ze kunnen ook kapot gaan en dan kost het vaak een boel geld. De lichtmetalen velgen zou ik niet als interessant beschouwen, een leuke set originele 15" Volvo 400serie velgen met banden kost je als je ff op marktplaats etc kijkt rond de 200-250 euri, maybe nog wel stukken minder ook als je geluk hebt.
En met 180.000 op de teller zitten er waarschijnlijk wel wat aan te komen, bv de distributieriem (iig bij mijn 480T zou ie om de 90.000 vervangen moeten worden)
Persoonlijk zou ik eerst eens gaan kijken wat het je kost om je eigen te verkopen en die andere over te nemen. En wat het je kost om je eigen te voorzien van LM velgen en wellicht wat bijspuiten (bv steenslag op de neus, als je dat bedoelde met beter in de lak)
En of dat verschil de airco en elec ramen en de hogere kmstand je waard is.
Verder airco en elec ramen zijn erg fijn, maar ze kunnen ook kapot gaan en dan kost het vaak een boel geld. De lichtmetalen velgen zou ik niet als interessant beschouwen, een leuke set originele 15" Volvo 400serie velgen met banden kost je als je ff op marktplaats etc kijkt rond de 200-250 euri, maybe nog wel stukken minder ook als je geluk hebt.
En met 180.000 op de teller zitten er waarschijnlijk wel wat aan te komen, bv de distributieriem (iig bij mijn 480T zou ie om de 90.000 vervangen moeten worden)
Persoonlijk zou ik eerst eens gaan kijken wat het je kost om je eigen te verkopen en die andere over te nemen. En wat het je kost om je eigen te voorzien van LM velgen en wellicht wat bijspuiten (bv steenslag op de neus, als je dat bedoelde met beter in de lak)
En of dat verschil de airco en elec ramen en de hogere kmstand je waard is.
Volvo 480 GT-Turbo 1995
Volvo V40 T4 1998
Volvo 460 1.7 GLE 1990
Volvo 850 TDI 1996
Volvo 480 Turbo 1994
Volvo 850 2.3 T5 automaat 1994
Volvo 460 2.0 Sports Line 1995
Volvo 460 1.8 1996
Volvo 460 1.6 1995
Volvo 480 GT-Turbo 1994
Volvo 480 Turbo 1993
Volvo V40 T4 1998
Volvo 460 1.7 GLE 1990
Volvo 850 TDI 1996
Volvo 480 Turbo 1994
Volvo 850 2.3 T5 automaat 1994
Volvo 460 2.0 Sports Line 1995
Volvo 460 1.8 1996
Volvo 460 1.6 1995
Volvo 480 GT-Turbo 1994
Volvo 480 Turbo 1993
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 26.07.2006 - 18:25
de lak "schade" die ik heb toen ik heb kocht is:Rsport schreef:n wat het je kost om je eigen te voorzien van LM velgen en wellicht wat bijspuiten (bv steenslag op de neus, als je dat bedoelde met beter in de lak)
- Bij beide voorportieren een hoop putjes veroorzaakt door een grote sleutelbos aan de autosleutel
- lichte krassen op het dak bij de bestuurder, vermoedelijk door vaak een tas op het dak te zetten voor het openen van de deuren
-links voor, onder op de bumper een "veeg" van een stoeprand ofzoiets
-rechter achter wielkasrand lichte roestvorming (bekend probleem)
dit zijn allemaal dingen die ik voor lief heb genomen vanwege het verder motorisch heel goed in orde zijn van de auto!
Volvo S40 - 1997 - Zwart
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Voor die 48.000 km is dat echt niet de moeite waard.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Waar bij komt dat dit voor de meeste mensen niet echt zo simpel is als anderen 
Ikzelf heb momenteel twee 440's, en wil de motorblokken ook verwisselen.. ben nog een beetje aan het rondvragen, maar de garage zette 1200euro op de offerte.. niet echt interresant dus...

Ikzelf heb momenteel twee 440's, en wil de motorblokken ook verwisselen.. ben nog een beetje aan het rondvragen, maar de garage zette 1200euro op de offerte.. niet echt interresant dus...
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 4th Gear member
- Berichten: 722
- Lid geworden op: 07.06.2006 - 19:38
- Locatie: H´sluis
ik zelf persoonlijk zal wel doen zeker die luxe en zeker kijken wat je nog voor jou bak kan krijgen als je daar nog een goeie prijs voor kan krijgen en het kost je weinig die bak dan zou ik het zeker doen...ik zelf heb een volvo 440 gehad en die kreeg ik zo ook roond de 180 en heb weggedaan bij de 225 en heb nooit wat mee gehad......als je die maar onderhouden is en zelf goe me eomgaat kan je zeker nog jaren plezier van hebben
440 1.8
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 26.07.2006 - 18:25
afgezien van het feit dat ik mijn auto dagelijks nodig heb om naar mijn werk te gaan, vind ik de uitdaging om een motorblok te verwisselen iets te groot haha! Maar als ik het zou kunnen was het wel een mooi compromis geweest.480R schreef:Je kan ook het motorblok overbouwen en DAN pas je ouwe verkopen. Heb je een mooiere auto MET lage kmstand!!
en eigenlijk is het enige wat mij dus "dwars" zit is de km stand. Maar de vraag is hoeveel dat dit nu echt uitmaakt. Ik kan me er iets bij voorstellen dat snelweg km's minder belastend zijn voor een auto dan wanneer er voornamelijk in de stad mee gereden is, maar daar heb ik uiteraard geen informatie over...
Volvo S40 - 1997 - Zwart
- arjen-440
- 3rd Gear member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24
die van mij heeft er al 274 op zitten 
zou je dat ernog bij rijden dan?
zolang je um netjes onderhoud is er volgens mijn nix aan de hand hoor
af en toe olie verversen en filters
D riempje en kleppen stellen
stelt nix voor en het werkt!
de keuze is geheel aan jou
maar ik vind kilometerstanden niet zo belangrijk
zo lang er geen olie verbruik is er geen rare tikkende geluiden enzo...
Kijk goed, vergelijk goed, overweeg je keuzes...
waar heb je die luxe voor nodig ?

zou je dat ernog bij rijden dan?
zolang je um netjes onderhoud is er volgens mijn nix aan de hand hoor
af en toe olie verversen en filters
D riempje en kleppen stellen
stelt nix voor en het werkt!

de keuze is geheel aan jou

maar ik vind kilometerstanden niet zo belangrijk
zo lang er geen olie verbruik is er geen rare tikkende geluiden enzo...
Kijk goed, vergelijk goed, overweeg je keuzes...
waar heb je die luxe voor nodig ?