hallo,
onlangs tegen 940 estate aangelopen. Wat een wagen. BJ 1993, km stand 315000. Alles erop en eraan, rijdt heerlijk. Onze eerste volvo. Lang gekeken naar V70 maar dit was betere keuze voor ons. Heeft iemand ervaring met 940 met caravanrijden ?
gr Laurens940
volvo 940 estate
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 09.02.2013 - 09:24
- Locatie: Spaubeek
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Mede dankzij de achterwielaandrijving zijn het goede (caravan)trekkers.
Heb met de mijne ook al vaak genoeg met caravan en andere aanhangers gereden. Doet hij prima. In heb dan wel een 6 cilinder maar de 940 is ook zeer geschikt.
Heb met de mijne ook al vaak genoeg met caravan en andere aanhangers gereden. Doet hij prima. In heb dan wel een 6 cilinder maar de 940 is ook zeer geschikt.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 09.02.2013 - 09:24
- Locatie: Spaubeek
Ik ben erg benieuwd hoe hij rijdt met caravan. Ik denk idd dat achterwielaandrijving beter rijdt. door hogere gewicht van de auto betere verhouding Hoe zit het met benzineverbruik met caravan ?
Ik denk zelf dat het niet zoveel uitmaakt als je normaal rijdt of vergis ik me dan.
Ik denk zelf dat het niet zoveel uitmaakt als je normaal rijdt of vergis ik me dan.
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Bij die van mij blijft het verbruik nagenoeg gelijk je rijd langzamer dus dat scheeld. Maar ik heb een 6 cilinder dus die heeft het wat makkelijker.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21392
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Drie dagen zenuwachtig en 3 nachten zweten?
Houd ons op de hoogte, aub.
Houd ons op de hoogte, aub.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Met de 940 LTP estate en de caravan met ongeveer 900 kilo totaalgewicht (en mijn veel te zware rechtervoet) van Nederland door de heuvels van Frankrijk: 1 op 3,55 met Vialle Lpi........ik heb wel de turbodruk verhoogd naar 0,6 Bar en heb de druk ook gebruikt!.
Ik schrok me rot, na zo'n 160 kilometer moest ik toch echt wel gaan uitkijken naar een LPG pomp..
De laatste keer naar Frankrijk (eind januari) liep-ie 1 op 5...verstandiger gereden dus, maar ook door het rotweer in de Ardennen!
Ik schrok me rot, na zo'n 160 kilometer moest ik toch echt wel gaan uitkijken naar een LPG pomp..
De laatste keer naar Frankrijk (eind januari) liep-ie 1 op 5...verstandiger gereden dus, maar ook door het rotweer in de Ardennen!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 09.02.2013 - 09:24
- Locatie: Spaubeek
Afgelopen weekend wezen tanken in België, was toch weer een aderlating. Zit op 1:8,5 en toch rustig gereden, dit is me toch te gortig.
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Vind ik behoorlijk normaal als je met aanhanger rijd.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
ik ook hoor !
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Dit weekend met kinderen, lading en zeilboot op trailer van Twente naar Epernay door de Ardennen: bijna 1 op 7, het gaat steeds beter! De hele weg rond de 100 gehouden en bij hellingen terug naar z'n 4 als ik de turbodruk zag oplopen...
En wat een beer van een auto blijft het toch: 475.000 kilometer inmiddels en het ding geeft geen krimp he?
En wat een beer van een auto blijft het toch: 475.000 kilometer inmiddels en het ding geeft geen krimp he?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/