Hallo allemaal,
Ik heb een vraag. Ik ben niet actief in deze sectie van het forum, omdat ik zelf een V70 heb, maar ik stel de vraag namens een vriend van me. Vanochtend, zoals de topictitel al aangeeft, is zijn distributieriem geknapt. De auto is afgesleept. Hij weet niet of hij de auto wil laten repareren, of verkopen.
De vraag is; wat is de auto nog waard? Ben benieuwd naar de antwoorden. De auto is verder in nette staat. Interieur en andere delen zijn goed verkoopbaar. Het is een blauwe ( ken de naam van de kleur niet.).
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.
V40, 1.8 Europa, 230.000 km, distributieriem geknapt.
-
- 7th Gear member
Ik zou eerst een nieuwe riem proberen ,misschien heeft hij geluk..
Welk bouwjaar en welk type motor zit erin?
-
- 6th Gear member
Hij is uit 1999 of 2000. Het is een 1.8.Ramon&Ramon schreef:Ik zou eerst een nieuwe riem proberen ,misschien heeft hij geluk..
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- volvo-s40
- 4th Gear member
Als de wagen nog netjes is, zou je kunnen kijken of het iets uithaald om er een andere riem om te leggen.
Hiet zit uiteraard wel een adertje onder het gras wat R&R niet verteld, dat alles wel optijd moet staan, en dat de riem alleen gebroken kan/moet zijn bij, bijvoorbeeld het starten. En dat hierna niet verder meer gedraaid is.
In het algemeen is het einde oefening als de distributie riem knapt. Klep(pen) krom etc.
Mocht het blok niet goed meer zijn, kan je overwegen om er een gereviseerd blok of er 1 in te hangen van de sloperij of demontage wagen via internet.
Deze prijsen lopen uit 1 van 150 euro tot over de 500 euro (net wat de gek er voor wil hebben of vraagt) Wel moet je uitkijken dat in de 2000 modellen een ander blok in kan hangen van het nieuwere type (phase I)
Mocht hij het te veel werk vinden, te veel kosten etc, kan je de auto in onderdelen verkopen. (half) leder leverd altijd wel wat op, net als hout, cubic etc delen. maar ook koplampen, orginele velgen etc leveren wat op. dan is het altijd interesant om zo'n wagen in onderdelen de wereld in te helpen.
succes en sterkte met die auto.
Hiet zit uiteraard wel een adertje onder het gras wat R&R niet verteld, dat alles wel optijd moet staan, en dat de riem alleen gebroken kan/moet zijn bij, bijvoorbeeld het starten. En dat hierna niet verder meer gedraaid is.
In het algemeen is het einde oefening als de distributie riem knapt. Klep(pen) krom etc.
Mocht het blok niet goed meer zijn, kan je overwegen om er een gereviseerd blok of er 1 in te hangen van de sloperij of demontage wagen via internet.
Deze prijsen lopen uit 1 van 150 euro tot over de 500 euro (net wat de gek er voor wil hebben of vraagt) Wel moet je uitkijken dat in de 2000 modellen een ander blok in kan hangen van het nieuwere type (phase I)
Mocht hij het te veel werk vinden, te veel kosten etc, kan je de auto in onderdelen verkopen. (half) leder leverd altijd wel wat op, net als hout, cubic etc delen. maar ook koplampen, orginele velgen etc leveren wat op. dan is het altijd interesant om zo'n wagen in onderdelen de wereld in te helpen.
-
- 7th Gear member
volvo-s40 schreef:Als de wagen nog netjes is, zou je kunnen kijken of het iets uithaald om er een andere riem om te leggen.
Er zitten geen adders onder het gras,je kunt altijd een nieuwe riem eerst proberen,het is niet zo dat ze altijd stuk zijn.Mijn ervaring is met die riemen,van de 100 gebroken riemen,zijn er 35 die nog gewoon lopen na een andere te hebben gemonteerd.
En dat alles eerst op tijd moet staan is overbodig te zeggen,dat is natuurlijk altijd het geval.
En anders een paar nieuwe kleppen erin en rijden,zo simpel is het toch?
Weggooien kan altijd nog.
Half dagje sleutelen en klaar is tie weer.

- volvo-s40
- 4th Gear member
Kijk, je bent een fijne vent 
Maar....
Niet iedereen kan en/of weet hoe je moet sleutelen, laat staan dat ze er al zelf aan willen beginnen.
35 stuks die lopen, betekend dat er nog altijd 65 stuk zijn meer dan 50% Het zijn jammergenoeg geen vrij lopers (wat sommige blokken van renault wel hadden in vorige modellen) daarom ook in mijn tekst " in het algemeen is het einde oefening"
niet iedereen weet dat alles op tijd moet staan.
evenals dat je er "simpel" even een paar nieuwe kleppen in zet.
Dat jij dat kan, en anderen met 2 linkerhanden (waaronder ik zelf) vinden het geen probleem, alleen het grotendeel van het grut heeft daar geen kaas van gegeten

Maar....
Niet iedereen kan en/of weet hoe je moet sleutelen, laat staan dat ze er al zelf aan willen beginnen.
35 stuks die lopen, betekend dat er nog altijd 65 stuk zijn meer dan 50% Het zijn jammergenoeg geen vrij lopers (wat sommige blokken van renault wel hadden in vorige modellen) daarom ook in mijn tekst " in het algemeen is het einde oefening"
niet iedereen weet dat alles op tijd moet staan.
evenals dat je er "simpel" even een paar nieuwe kleppen in zet.
Dat jij dat kan, en anderen met 2 linkerhanden (waaronder ik zelf) vinden het geen probleem, alleen het grotendeel van het grut heeft daar geen kaas van gegeten

! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
-
- 7th Gear member
Weggooien is goedkoper. 
Hij kan natuurlijk iemand opzoeken die het voor hem wil doen,niet iedereen is even handig,maar dat had ik zelf al begrepen.

Hij kan natuurlijk iemand opzoeken die het voor hem wil doen,niet iedereen is even handig,maar dat had ik zelf al begrepen.
-
- 6th Gear member
De riem is geknapt op de grote weg. Dus waarschijnlijk is de motor wel overleden. Wat kost een 1.8 blok gemiddeld? Is dat zo te zeggen?
Zijn garage heeft de auto total loss verklaard (toyotadealer, maar wel familie. Zullen hem geen oor aannaaien. Auto is ook daar aangeschaft.), maar dat lijkt me wat voorbarig.
Zijn garage heeft de auto total loss verklaard (toyotadealer, maar wel familie. Zullen hem geen oor aannaaien. Auto is ook daar aangeschaft.), maar dat lijkt me wat voorbarig.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
sorry Mario, per ongelijk verwijderd...
MarioC70 schreef:Dat kun je pas zien als de kop er af is,of hij daadwerkelijk stuk is.jpwg001 schreef:De riem is geknapt op de grote weg. Dus waarschijnlijk is de motor wel overleden. Wat kost een 1.8 blok gemiddeld? Is dat zo te zeggen?
En een paar kleppen krom is simpel te repareren.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 7th Gear member
Klopt,een brandweer Volvo..