Zodra de wintersport voorbij is gaan bij mij de zomerbanden er weer onder. Afgelopen weekend beide auto's weer op de "nette" wielen gezet. Beetje onzin om voor die 2 kwakkeldagen volgende week de winterbanden er weer onder te zetten.
2 dagen lekker weer met mooie temperaturen zijn toch geen reden om hals overkop je banden te wisselen? wacht zelf standaard tot april en bekijk het dan zelf nog eens of ik al kan omwisselen zonder de kans te lopen dat 2 weken later nog sneeuw ligt (niet dat het dit keer wat uitmaakt rij me winterbanden dit jaar toch op).
wordt pas gevaarlijk als je winterbanden wisseld naar zomerbanden en er dan weer sneeuw valt en dan nog een ongeluk krijgen, dan wordt het pas leuk.
enige dat ik gedaan heb met de verandering van het weer is de motor van de druppelaar afgehaald, gepoetst, olie bijgevuld, bandjes opgepompt en gaan rijden (en meteen gaan tanken)
Mazda 3 2010 131.549 Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Betere temperaturen zijn welkom inderdaad. Maar ik rijdt ook nog even door met winterbanden. Volgende week of die week erop zal de wissel wel plaats vinden denk ik.
Hier ook, pas in april de 19"er weer onder. Wordt wel oppassen voor mij nu ik net verhuisd ben. Kan alleen nog fileparkeren bij mijn nieuwe woning en de stoep is hoog. In mijn Benz ging de rechterspiegel naar beneden als ik de auto in de achteruit zette. Dat mis ik dan wel (is ook het enige wat ik mis naast het V8 geluid).