hoge tonen achterin V70

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Bas R
2nd Gear member

Ha volvofans!

heb gister mijn eertse volvo gekocht. V70 2.4 automaat uit 2001 135.000 km. Moet zeggen heerlijke auto. Super geluidsinstallatie ook. Ben alleen beetje verbaast over de weinig bas tonen die vanuit achterste speakers komen. Is dit normaal of niet? Geluid is overigens super als ik alle boxen gebruik.

Ben benieuwd... Groeten!
Rogier64
5th Gear member

Het ligt eraan wat jij achterste luidsprekers noemt. In de achterstijl van de V70 kunnen hoge tonen luidsprekers gemonteerd zijn. In de achterportieren kunnen breedband luidsprekers gemonteerd zijn. Ideaal is natuurlijk een High Performance set of nog beter een Premium set luidsprekers. Zelf heb ik een HU603 radio met High Performance luidsprekers, in de voorportieren twee breedband en twee hoge tonen luidsprekers, in de achterportieren twee breedband luidsprekers en in de achterstijl twee hoge tonen luidsprekers. Deze combinatie zonder extra versterker geeft geweldig vol geluid. Geen enkele reden tot klagen.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Bas R
2nd Gear member

Heb dezelfde HU603 radio. Speakerset weet ik niet maar geluid is super. Alleen als ik de speaker voor wegraai en alles naar achter zet heb ik alleen de hoge tonen. Zal waarschijnlijk zo horen dus. Klaag ook zeker niet want geluid is op welk volume dan ook 100% zuiver!
V70 2.4 benzine aut.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Bas R schreef:Heb dezelfde HU603 radio. Speakerset weet ik niet maar geluid is super. Alleen als ik de speaker voor wegraai en alles naar achter zet heb ik alleen de hoge tonen. Zal waarschijnlijk zo horen dus. Klaag ook zeker niet want geluid is op welk volume dan ook 100% zuiver!
dan lijkt het erop dat je geen achterportierspeakers hebt.
Bas R
2nd Gear member

Zou goed kunnen, zal vanmiddag een kijken, voorbereiding zit er wel. Zo niet zijn die dan eenvoudig in te bouwen? En welke speakers kan ik daar het beste voor nemen?
V70 2.4 benzine aut.
Gast

Kijk eens bij www.volvos.nl
Ik heb er goede ervaringen.
Bas R
2nd Gear member

Hebben inderdaad veel voor weinig! bedankt voor de link! Geluid is eigenlijk nu goed genoeg. Zeker als ik het vergelijk met het blikkige geluid uit mijn vorige auto. Weet echter nu al dat mijn handen straks jeuken als ik achterin geen speakers in de deuren heb terwijl dat wel mogelijk is! Slechte eigenschap....
V70 2.4 benzine aut.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”