Volvo v40 D2 14%

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

wel std in het BPP
Volvo for life
Soepkop
4th Gear member

E10 schreef:Vandaag even gaan kijken bij Hooftman in Alphen a/d Rijn. Ondanks dat ik een beetje uitgekeken was op veilig 'leasegrijs' vond ik de Titanium Grey R-design die ze daar hebben staan een chique/sportieve en zeer geslaagde uitvoering. Zakelijk zullen ze deze nu niet zo snel meer kwijt raken ben ik bang... De 18" Midir diamond cut/light grey velgen als accessoire stonden er niet verkeerd op. Ik ging eigenlijk al voor een witte, maar twijfel nu toch.
Grappig, ik had precies hetzelfde toen ik hem bij Hooftman zag staan. Kleur doet het erg goed op de V40 en in het bijzonder op de R-design.

Wordt een mooie auto die je aan het samenstellen bent :thumbleft: R-design interieur is erg gelikt. Ben langzaamaan verliefd aan het worden op de V40...... Tot een huwelijk zal het waarschijnlijk niet komen, want ik zou mijn schuifdak teveel gaan missen.

Veel succes en plezier met het configureren van je V40 en alvast sterkte met wachten straks ::wink:
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
E10
2nd Gear member

Even kijken of jullie mij misschien hier mee verder kunnen helpen.
Ik vind de Ixion II 18" velgen die als optie op de R-design leverbaar zijn niet zo fraai (zwart met 'ribbeltje'). De Ixion 18" van de S/V60 R-design vind ik wel heel erg mooi (diamond cut/ mat antranciet grijs, dus eigenlijk zoals de standaard 17" maar dan een maatje groter). Weten jullie of die ook passen onder een V40? Dealer zei: "Ehh, nee.. denk van niet, want die zijn breder." Ik was dus nog niet echt overtuigd... Vast bedankt voor jullie reactie!
V40 D2 R-design MY2014 | Sportchassis | Electric Silver | Business Pack Pro | Premium Sound | Winter Line | Keyless Start | Extra getint glas achter | Panoramisch dak | 18 inch Midir | High Performance spoiler | Zwarte spiegelkappen |
Cavallino
4th Gear member

Meen dat die Ixion onder de S60 235 of zelfs 245 breed zijn, terwijl onder de V40 maximaal 225 past (en dat alleen al met uitslagbeperkers).
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Cavallino
4th Gear member

LightStar schreef:Zo te zien is mijn deal zo slecht nog niet... Als ik zie wat er nu allemaal nog extra bij moet, kijk naar de Summum deze heeft standaard geen Xenon verlichting meer... Dus er zijn wel wat dingen aangepast! Jammer van de 6% verschil maar als ik het zo bekijk gaat het verschil nog meevallen!

Edit: als ik verder ga kijken vind ik veel meer wat eerst standaard was en nu niet meer (Kantelbare zitting bestuurdersstoel met verstelbare lendesteun, was eerst standaard op de R-desing en is nu een optie)
Je hebt gelijk; de pakketten Kinetic - Momentum - Summum zijn minder rijk gevuld. Het lijkt erop dat zo een impliciete prijsverhoging wordt doorgevoerd. Slim gedaan, want de V40 is scherp in de markt gezet en dit heeft volgens mij wel tot de gewenste beeldvorming geleid (uitstekende prijs-kwaliteit verhouding). Door de basisprijs nu ongeveer gelijk te houden verandert dat beeld niet, maar kan er wat extra 'upside' gepakt worden bij de opties. Althans, ik kan mij voorstellen dat dit de overweging is geweest, ik was er immers niet bij toen de prijzen werden vastgesteld. :D
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

dat is dus niet zo, alle D2's zijn zo'n € 600,-- goedkoper geworden terwijl het BBP slechts € 300,-- duurder is geworden, een summum heeft dan geen xenon meer maar wel el. stoelverstelling std.
Op alle modellen kan nu een winterline
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”