Tot vorige week werkte mijn AB prima (helaas maar 1 van de 2). Na boodschappen doen werkte hij niet meer en ook lichtje op AB knipperde niet. Gelukkig heb ik rode code sleuteltje altijd bij me, dus inprikken in dashboardkastje en starten maar.
Na 2 dagen langs Volvo-mannetje gereden die AB openmaakte en constateerde dat batterij scheef zat. Goed erin gedaan en lampje werkt weer. Maar AB functioneerd niet meer.
Hij adviseerde me om alles maar uit te laten bouwen.
Door naar Volvo-dealer, zelfde advies.
Persoonlijk denk ik dat AB opnieuw ingelezen moet worden, maar ben bang dat als ik dat ga proberen, hij helemaal niet meer start.
Tot vorig jaar deed mijn man alle onderhoud, maar hij is plotseling overleden.
Kan iemand in de buurt van Leiden/randstad mij hierbij helpen?
AB 940
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21389
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Daar zijn documenten van te vinden op het internet. Want volgens mij heb je een Euro-alarm.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Wat voor AB heb je? Een grijze of een zwarte? Is het een origineel volvo alarm?
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 19.12.2008 - 16:02
Ik heb zwarte ab van euro alarm (met carbon achtig omhulsel) met 2 knoppen. Schijnt wel off Volvo te zijn maar niet fabriekaf. Dacht zegt Svala tenminste. Heb ook 1 rode en 2 zwarte pennetjes die in handschoenenkastje kunnen. Ik kan me dus redden door bij het starten elke keer het rode pennetje erin te steken, dan is startonderbreking eraf
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 04.12.2011 - 16:11
- Locatie: Prov. Utrecht
Ik vond het volgen op het Britse Volvoforum...
If the remotes are black and have two grey buttons - one saying "Lock/unlock" or the Dutch equivalent - then it's probably a Volvoguard 2. There are several threads on this topic.
To reset the alarm you need to turn the key to Position "3" and back to "0" quickly 4 times then turn it to Position 3 again but leave it there and press either button on the remote to re-arm the system. Then remove the ignition key and press the remote, which should lock the doors and arm the system. Pressing the button again should dis-arm the system and unlock the doors. (That, at least, is the theory. If it doesn't work then you'll have to trawl further through the forum or visit the dealer for assistance.
If the remotes are black and have two grey buttons - one saying "Lock/unlock" or the Dutch equivalent - then it's probably a Volvoguard 2. There are several threads on this topic.
To reset the alarm you need to turn the key to Position "3" and back to "0" quickly 4 times then turn it to Position 3 again but leave it there and press either button on the remote to re-arm the system. Then remove the ignition key and press the remote, which should lock the doors and arm the system. Pressing the button again should dis-arm the system and unlock the doors. (That, at least, is the theory. If it doesn't work then you'll have to trawl further through the forum or visit the dealer for assistance.
V70 2.5T 2008
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 19.12.2008 - 16:02
Ik heb de gebruiksaanwijzing hier, maar ben bang dat als het niet lukt, ik de auto helemaal niet meer aan de praat krijg. Volvo-dealer is hier geen optie (ben ik al geweest), die zeggen gewoon uitbouwen á 200 euro.
Ik weet niet of ik startonderbreking er altijd af krijg met het beroemde rode pennetje, ook als ik inleren heb geprobeerd en dit dit lukt
Ik weet niet of ik startonderbreking er altijd af krijg met het beroemde rode pennetje, ook als ik inleren heb geprobeerd en dit dit lukt
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Omzeilen met een extra relais
Dan kun je alles laten zitten verder..
http://www.mijnvolvo.nl/?p=1193
Dan kun je alles laten zitten verder..
http://www.mijnvolvo.nl/?p=1193
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01
Hallo Pietje1,
Herprogrammeren van het Euro-alarm is alleen voor het aanmelden van AB's en zwarte sleuteltjes. Het heeft geen invloed op het rode sleuteltje, dat blijft het altijd doen. Ik woon in Voorschoten en heb nog diverse AB's en zwarte sleuteljes liggen voor het Euro-alarm. Onklaar maken van het Euro-alarm (blokkering startmotor en benzinepomp verwijderen) kan ook, is een kwartiertje werk. Helemaal verwijderen kan ook, maar dan heb je geen AB voor de centrale vergrendeling meer.
Stuur maar een PM als je een keer langs wil komen.
Piet
Herprogrammeren van het Euro-alarm is alleen voor het aanmelden van AB's en zwarte sleuteltjes. Het heeft geen invloed op het rode sleuteltje, dat blijft het altijd doen. Ik woon in Voorschoten en heb nog diverse AB's en zwarte sleuteljes liggen voor het Euro-alarm. Onklaar maken van het Euro-alarm (blokkering startmotor en benzinepomp verwijderen) kan ook, is een kwartiertje werk. Helemaal verwijderen kan ook, maar dan heb je geen AB voor de centrale vergrendeling meer.
Stuur maar een PM als je een keer langs wil komen.
Piet