Rammel vanonder de auto met blikkerig geluid, uitlaat??

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
jpwg001
6th Gear member

Ik hoop dat je het vindt. Ik weet hoe irritant het is, als je auto rammelt.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
sbv
6th Gear member

marcel,
Heb je de uitlaat steun al vervangen ? ik begreep dat deze aan een soort van grote slangklem hing. Verder wel netjes in rubbers of dat niet ?

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
S60 Be Happy
2nd Gear member

Hoi sbv,

Ik kan pas na het weekend terecht bij de man die nu aan mijn auto sleutelt. Wederom bedankt voor de tip.
Ik schrijf alles op en geef dat dan door.
Daarbij ben ik me al mentaal aan het voorbereiden om weer terug te gaan naar een echte garage of een VOLVO dealer.
Bedoel linksom of rechtsom ik ben afhankelijk en het is uiteindelijk zoals het is.
Mijn vrouw had ook een goed advies, we vermijden gewoon de kinderkopjes. Tsja, daar zit ook wat in :happy8: .
Wordt vervolgd.
slagschip-s60
4th Gear member

Hoe zou zo'n monteur zich voelen als je hem steeds verteld waar hij naar moet kijken en op moet letten?
Denk je niet dat het overkomt als twijfel over zijn kundigheid.

Snap je nu waarom je bij sommige garage's de sleutel in kunt leveren bij de receptie en een kopje koffie krijgt in de schowroom.
V60 cross country 2023 Silver Dawn
S60 Be Happy
2nd Gear member

Snappen doe ik het.
breakman
1st Gear member

zou het niet het flexiblele deel van de uitlaat kunnen zijn ? Dit kan met de jaren wel eens te flexibel worden met rammel als gevolg. Ik geloof dat ik eens ergens op forum had gelezen dat iemand het opgelost had met een spanbandje erom heen te doen, weet alleen niet meer waar ik het gelezen heb.

Ik denk maar mee....
V70 D5 2002
sbv
6th Gear member

dat gaat eerder brommen

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Oceanracer
Geartronic member

Bij mij ging het flexstuk resoneren bij bepaalde toerentallen, onafhankelijk van het type weg. Was dus geen rammel.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ramon&Ramon
7th Gear member

slagschip-s60 schreef:Hoe zou zo'n monteur zich voelen als je hem steeds verteld waar hij naar moet kijken en op moet letten?
Denk je niet dat het overkomt als twijfel over zijn kundigheid.

Snap je nu waarom je bij sommige garage's de sleutel in kunt leveren bij de receptie en een kopje koffie krijgt in de schowroom.

Als je van jezelf weet dat je een goeie monteur bent,trek je je daar niets van aan,maar het is inderdaad vervelend dat een leek het soms beter wil weten dan de monteur met jarenlange ervaring..
Dat komt redelijk vaak voor,op het forum helaas ook!
S60 Be Happy
2nd Gear member

Breakman, oceanracer en ramon& ramon ook bedankt voor het meedenken allemaal.
Even Safety First, als ik voor mezelf praat heb ik niet de intentie beter te willen lijken dan welke monteur dan ook. Ik geef zelfs aan dat ik er echt geen verstand van heb. Ik heb weer meer verstand van heel andere zaken :thegraduate:
Het is eerder dat ik denk dat ik deze monteur kan helpen het probleem te lokaliseren omdat hij ook aangeeft dat hij niet weet wat er precies rammelt.

Dus ik ben blij met jullie waarschuwing dat mijn bemoeienissen wel eens een averrechts effect kunnen krijgen.

Ik stop even met reageren en bedanken.
Ik ga deze week een afspraak maken bij een garage en als ik meer weet dan koppel ik dat zeker terug.
Ik weet namelijk niet wanneer ik er terecht kan.
psv100
Starter

Hoi,
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn S60.
ook naar alles gezocht uitlaat/katalysator/stuurstangen/schokdemper/spoorstangen.
Maar het blikken gerammel aan de achterkant van de auto zat er nog steeds.
naar aanleiding van een topic op dit forum over het rammel aan de achterkant van de auto.
Ben ik het gaan zoeken bij de remklauw.
En wat blijkt het veertje van de remblokken zat over de remklauw i.p.v. achter de remklauw.
Het veertje achter de lipjes van de remklauw gezet, en het probleem is opgelost, geen gerammel meer.
Je kan het eventueel vergelijken met de remklauwen van de anderen wielen.
Daar zitten de veertjes achter de lipjes.
Ben er ook achtergekomen door gewoon rustig gas te geven en heel zachtjes te remmen als ik over drempels/hobbels/putdeksels reed.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”