storing stc abs remmen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
alex30
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 03.06.2006 - 10:33
Locatie: Barneveld

Regelmatig verschijnt de melding STORING REMMEN STOP AUTO ZO SNEL MOGELIJK vaak verdwijnt deze melding van zelf weer.
Ook de melding STC uitgeschakeld komt in het display te staan.
En het tekentje met het motortje verschijnt even als het ABS lampje.
De dag teller geeft dan ook geen getallen weer maar streepjes.
Mijn garage wat overigens geen VOLVO dealer is maar een algemene garage heeft onlangs de linker wiel sensor vervangen.
Hen uitlees apparatuur gaf aan dat deze defect was.
Maar helaas dit mocht niet baten.
Nu beweren ze dat de computer defect is wat ik nog betwijfel.
Een nieuwe computer kost € 1030,- .
Het rare is dat de storing er niet steeds is.
Gisteren op de snelweg eerst wel storing en geen CC (cruise control)
later storing weg, en wel weer CC.
Zo in eens alles weer op tilt en geen CC.
Heel raar net of er ergens een draad breuk zit of i.d.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Misschien toch maar eens naar de dealer in Ede voor een onderzoekje.
VOLVO XC90 T6 EXECUTIVE GEARTRONIC
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Misschien toch maar eens naar de dealer in Ede voor een onderzoekje.
De enige en bovenal juiste conclusie, meer kan ik er ook niet van maken.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 249
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

Klinkt als het bekende ABS module probleem,

groet Obbe
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Gebruikersavatar
alex30
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 03.06.2006 - 10:33
Locatie: Barneveld

En wat houdt dat in?
Nieuwe of te repareren?
VOLVO XC90 T6 EXECUTIVE GEARTRONIC
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 249
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

t/m 2002 goed te repareren, daarna moeten ze gekloond worden.

mvgr Obbe
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Rima.nl
Apejoekie
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 15.03.2008 - 09:17
Locatie: Purmerend

En misschien laten uitlezen door een Volvo garage. Die hebben de aangewezen apparatuur!
Volvo V60 D6 PIH MY2014, Savile grey, Lines: Driver support, Hybrid Technology & Winter line
Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
Gebruikersavatar
DrRossi
4th Gear member
Berichten: 643
Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46

Uitlezen heeft geen nut.
Dit is typisch iets van de abs controller, door de slechte spanning aansluiting komen er onherkenbare packets op het netwerk.
Bij de garage gaan ze je lambda sondes ook nog vernieuwen als je pech hebt.
Ik zou eerste je abs controller laten doorsolderen.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
Gebruikersavatar
alex30
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 03.06.2006 - 10:33
Locatie: Barneveld

Waar kan ik dat solderen laten doen?
VOLVO XC90 T6 EXECUTIVE GEARTRONIC
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

DrRossi schreef:Uitlezen heeft geen nut.
Dit is typisch iets van de abs controller, door de slechte spanning aansluiting komen er onherkenbare packets op het netwerk.
Bij de garage gaan ze je lambda sondes ook nog vernieuwen als je pech hebt.
Ik zou eerste je abs controller laten doorsolderen.
Met uitlezen komt die storing er gewoon uit,ook een storing aan een abs unit.
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

alex30 schreef:Waar kan ik dat solderen laten doen?
http://www.ighevj.nl/?q=volvo+abs+repareren

eigenlijk de eerste die op komt, de bovenste staat al goed bekend...
succes.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Het is niet altijd een kwestie van doorsolderen,ze gaan ook wel is spontaan stuk,waarbij solderen ook niet meer helpt.
Maar is altijd het proberen waard natuurlijk.


http://www.ets1.nl/abs-ecu-reparatie.html
Gebruikersavatar
DrRossi
4th Gear member
Berichten: 643
Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46

Blijft gaaf dat IGHEVJ !!

Ik ben het met je eens dat je de auto goed moet uit laten lezen.
Kan iemand van ons dat niet voor die man doen?
Maar als er zijn veel gevallen bekend waarbij er onsamenhangende meldingen zijn waardoor dealers diverse onderdelen hebben vervangen die niet tot een oplossing leidde.

Ik weet natuurlijk ook niet zeker of dit de oplossing is voor jou probleem.
Bij mij bracht het op nieuw solderen de oplossing.
En bij mij waren enkel de spanings aansluitingen slecht en daar zou ik nu dus niet eens meer mijn controller voor openen maar gewoon ca 5 seconden een soldeerbout op de pennen houden.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Hij woont niet bepaald om de hoek lees ik..
SuperKnutsel
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09

Bij mij zelfde probleem, veroorzaakt door haarscheurtjes in soldeer strips printplaat regelunit van ABS computer.

Even bij Frans Erich van ETS geweest, computer eruit t.b.v. anlyse en reparatie. Even een wandelingetje naar Oosterhout centrum en terug en hij was klaar...........................makkelijk verdient, nieuwe unit kost een hoop meer.

Succes
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

alex30, neem contact op per pm......ik heb een dice met vida, wie weet komt er wat uit.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Jeu, wat een prijs voor die abs controller reparatie bij ets...... 8-[

Als het om dezelfde controller gaat als van de 850/x70 classic, is het een kwestie van controller verwijderen (vier boutjes torx E5), controller openen (net zo lang met een scherp mesje over de naden snijden totdat de controller open kan), siliconenlaagje over de soldeerpunten verwijderen, oude soldeer verwijderen en punten opnieuw solderen. Een weinig siliconenkit langs de naden van de controller aanbrengen, fixeren met tape en controller terugplaatsen.

Op onderstaande afbeelding zijn de slechte solderingen aangegeven (rode vierkantjes onderin):

Afbeelding
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
alex30
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 03.06.2006 - 10:33
Locatie: Barneveld

Waar zit deze ABS unit ergens in de auto?
En is er nog te rijden met de auto als deze verwijderd is?
VOLVO XC90 T6 EXECUTIVE GEARTRONIC
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

elianmars schreef:Jeu, wat een prijs voor die abs controller reparatie bij ets...... 8-[

Als het om dezelfde controller gaat als van de 850/x70 classic, is het een kwestie van controller verwijderen (vier boutjes torx E5), controller openen (net zo lang met een scherp mesje over de naden snijden totdat de controller open kan), siliconenlaagje over de soldeerpunten verwijderen, oude soldeer verwijderen en punten opnieuw solderen. Een weinig siliconenkit langs de naden van de controller aanbrengen, fixeren met tape en controller terugplaatsen.

Op onderstaande afbeelding zijn de slechte solderingen aangegeven (rode vierkantjes onderin):

Afbeelding
Een nieuwe kost 1030 euro,dus de reparatie prijs valt wel mee.
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

alex30 schreef:En is er nog te rijden met de auto als deze verwijderd is?
Je kan er prima mee rijden met de auto als de ABS controller verwijderd is.
Je kan alleen niet meer remmen......niet onbelangrijk.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”