stopzetting productie c70

icevolvo
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 27.02.2012 - 14:18
Locatie: Gent

Ik las op verschillende sites dat de C70 in 2013 uit productie zou gaan.
Iemand die dit gerucht kan bevestigen?

Blijkbaar zou het niet kostenefficient zijn om de C70 te produceren.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20547
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Berichten kloppen deels.
C70 (de nieuwe?) gaat gebouwd worden in Torslanda.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
icevolvo
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 27.02.2012 - 14:18
Locatie: Gent

V480-S60 schreef:Berichten kloppen.
C70 (de nieuwe) gaat gebouwd worden in Torslanda.
Dus er is dus wel sprake van een opvolger?
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13537
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

De fabriek in Uddevalla sluit in 2013, dat betekend dat de fabricage van de C70 daar stopt die wordt dan overgenomen door Torslanda
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Lijkt me bovendien gewoon ongeloofwaardig dat de C70 uit productie zou gaan. Is toch altijd in zijn (kleine) segment de best verkopende geweest?
Wel wordt het eens tijd voor een grondige update van het interieur, want de middenconsole en dashboard gaan toch al een 8-tal jaar mee. Qua exterieur is er geen enkele hardtop cabrio die eraan kan tippen.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Een vernieuwd dashboard met Sensus erin en hij kan nog jaren mee.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24581
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Sensus zal 'm niet gaan worden denk ik, volgens mij is de basis van de electronica zo anders dat dat niet werkt. Hetzelfde met de XC90, die heeft toch ook geen Sensus?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik heb normaal gezien (als er geen roodlichtrijders mijn pad nog kruisen) geen nieuwe Volvo meer nodig de eerste 10 jaar.

Kan er dus nog even tegen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 529
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: San Diego, California

Vanochtend op de Geneve autoshow, op de heel grote Volvo stand, vertelde een medewerker ons dat de C70 niet meer geproduceerd wordt (ik moest ernaar vragen want er stond er ook geen een, wel alle andere modellen, soms meerdere uitvoeringen, wat ik al vreemd vond).. Dat was in elk geval het antwoord van de Volvo medewerker. Ik kon nog proberen of er hier en daar nog dealers voorraad hebben.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Die zijn er zeker wel
Volvo for life
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13537
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik heb nog wel wijzigbare productieplaatsen
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40427
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

De C70 gaat uit productie omdat de fabriek in Uddevalla waar hij geproduceerd wordt, wordt opgeheven.
We hebben er tijdens de Volvo-Forum Factory Tour 2012 uitgebreid mogen rondkijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Jan Hagel
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 05.02.2013 - 18:43
Locatie: A6

Ik hoop eigenlijk wel op een opvolger, en dan op basis van s60 (of groter), zoals vroeger de c70 ook was afgeleid van de 850 (en dus niet op basis van de 30/40/50 series). Vind dat grotere formaat beter bij de auto passen. Ik heb nooit goed begrepen waarom de c70 was gedownsized.....
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

In onze C70 zit haast nooit iemand achterin, dus groter moest ie zeker niet zijn, neemt alleen maar plek in in de garage :-)

Ik vind het formaat perfect zo, het dashboard kan idd een updateje gebruiken, dat gaat al een tijdje mee.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Jan Hagel
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 05.02.2013 - 18:43
Locatie: A6

Ik bedoel ook niet zozeer de ruimte achterin maar meer de ruimte voorin en het onderstel. Na gereden te hebben in een oude c70 viel mij bij een ritje in de nieuwe c70 op dat deze aanvoelde als een kleinere auto. Wellicht dat dit ook wel deels "tussen de oren" zit en wordt veroorzaakt door het hierboven al beschreven ietwat verouderde dashboard uit de 30/40/50 serie. M.i. was de auto nog mooier geweest als ie was gebaseerd op een grotere broer/zus. Dan had ie wellicht een ander dashboard gehad en was ook de verhouding aan de voorkant van de auto iets beter in proportie geweest. Vooral bij phase 1 van de nieuwe c70 vond ik de voorkant te kort, dit is bij phase 2 weer wel mooi weggewerkt. Maar je blijft zien dat van een kleiner model is afgeleid. Overigens verder wel een schitterende auto, met nog steeds de 5-traps automaat???
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Nee hoor onze D3 heeft de 6 traps geartronic
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Jan Hagel
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 05.02.2013 - 18:43
Locatie: A6

Dan is het zeker de t5 die nog met de oude automaat geleverd wordt.

Lijkt met een fijne combinatie, de d3 geartronic in de c70.
Als het weer nu nog iets beter wordt en dan straks voor het eerst weer het dak open 8)
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5251
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

paar weken geleden is het mooi warm geweest en heb ik verschillende open ritjes gemaakt
cabriorijder
3rd Gear member
Berichten: 388
Lid geworden op: 08.02.2007 - 10:57

De oude C70 was comfortabeler en had betere stoelen dan de nieuwe
C70.

Ik heb lang moeten wennen aan de stoelen in het nieuwe type.

Als er een C70 op de markt zou komen met het comfort van het oude type,
dan zou ik snel overstappen.

Wat me verder nog opviel was dat het oude type (193PK) zuiniger was als mijn huidige T5. (220Pk), ondanks het geringere gewicht.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40427
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Zo neemt Volvo Canada afscheid:

Volvo Canada announces special edition C70

Luxury hardtop convertible boasts attractive features, limited production
TORONTO, ON (April 25, 2013) - Volvo Canada announces the availability of a Special Edition C70 hardtop convertible just in time for spring. Exclusive to the Canadian market, the limited production convertible is available with attractive features like BLIS (Blindspot Information System), 18" Midir diamond-cut alloy rims, retractable side view mirrors and an integrated wind blocker at no extra cost. In addition to these no-charge options, exclusive colour combinations will be available to set the limited edition C70 apart.

Exterior colours include Ice White, Electric Silver and Ember Black with bespoke interiors swathed in Graphite Sovereign Hide, Cacao Sovereign Hide and Cranberry Leather. A spare wheel kit containing a spare wheel Tempa Spare that attaches securely in the trunk is offered as a standalone option at no extra charge. The luxuriously equipped 2013 special edition C70 is available at select Volvo retailers across Canada now for an MSRP of $52, 500, plus destination charges and taxes.

"We are extremely proud of what the C70 has accomplished over the years in this niche segment," said Marc Engelen, President & CEO Volvo Cars of Canada, "The refined features of this special edition only add value and exclusivity to this fun, sporty hardtop convertible."

The world was introduced to the sleek and sporty new Volvo C70 at the 1996 Paris Motor Show, following a European introduction as a 1997 model, and later as a 1998 model in North America. The C70 was featured in the 1997 movie The Saint featuring Val Kilmer, reminiscent of the P1800 driven by Roger Moore in The Saint television series from the early 1960s.

Designed by Peter Horbury, the C70 deviated from Volvo's tradition of the boxy designs for which it had become known. "Our vision was to design a convertible that would meet the needs of a family of four looking for comfortable blue-sky motoring in a vehicle also providing stylish looks, performance and faultless driving and road-holding," said Horbury, Volvo's design chief from 1991 to 2002.

Ground-breaking safety in a luxury convertible
The four-seater convertible featured ground-breaking safety innovations when it was first introduced, such as boron steel reinforced A-pillars, front and side airbags, a safety cage structure constructed around the passenger compartment and life-saving rollover protection system (ROPS). Volvo had hesitated re-entering the convertible segment for safety reasons but thanks to the ROPS (Roll Over Protection System), passengers would remain protected even if the open car should turn upside down. The ROPS consisted of two pyrotechnically charged roll hoops located behind the rear seats that were designed to pop up to protect the occupants in the case of a roll-over situation.

Additional safety systems include a door-mounted side impact protection inflatable curtain airbag which deflates slowly to provide protection should the car roll over - another Volvo innovation. The IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) designated the C70 a "Top Safety Pick" after completing numerous convertible crash tests.

The second generation C70 debuted in 2005 at the Frankfurt Motor Show before going on sale in North America during the spring of 2006. It featured the current three-piece retractable hardtop, which provides the all-weather protection, added safety and sound insulation found on the current C70. With the ability to raise and lower in less than 30 seconds, it replaced the need for both a convertible and coupé model.

An updated version of the C70 debuted at the 2009 Frankfurt Motor Show outfitted in new Flamenco Red paint that went on sale in early 2010, as a 2011 model in North America. Sporting a redesigned front end, new rear LED lamps, and a refined, wider instrument panel, it continues to provide the option of a sleek touring coupe or a classy convertible.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”