Tuning V40 D2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 19.12.2012 - 12:03
Maar kan je ook meerdere auto's met één iSoftloader voorzien van software?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Correct.Timmy schreef:@VolvoTech: Hoe zit het als Volvo de software van mijn V40 upgrade. Als ik dan de software van de iSoftloader zou terugplaatsen heb ik weer een "oude" versie, correct?
De niet aangepaste map wordt bewaard op de iSoftloader.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
ja, er kunnen tbv eigen tuning, meerdere auto's aan 1 iSL gekoppeld worden.a3sedition schreef:Maar kan je ook meerdere auto's met één iSoftloader voorzien van software?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Wauw, dat koppel. Ziet er goed uit!
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Die van jou kan ook naar dik 170Pk trouwens...Koppel natuurlijk niet zoals een T5 of D motor... maar toch... schelt behoorlijk in het doortrekken.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- jimrask
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 11.03.2012 - 01:35
- Locatie: Tervuren
Ik ben er heel benieuwd naar in ieder geval. Ik ben nog bezig met inrijden (nu bijna 2000 km), dus ik wacht liever nog enkele maanden, als er mensen zijn die hun V40 D2 gaan laten doen, hoor ik graag de ervaringen 
Aangezien het koppel serieus toeneemt, zal ie veel soepeler worden, al vraag ik me af of de versnellingsbak en koppeling dat aankan zonder problemen na enkele jaren?

Aangezien het koppel serieus toeneemt, zal ie veel soepeler worden, al vraag ik me af of de versnellingsbak en koppeling dat aankan zonder problemen na enkele jaren?
2002 - 2004: Volvo 740 Turbo 16 Valve Estate (1990)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Mensen maken auto's kapot... tuning niet 

Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- jimrask
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 11.03.2012 - 01:35
- Locatie: Tervuren
In het algemeen is dat grotendeels wel waar neem ik aan, ik vraag me eerder af of je met zo'n toename van koppel niet over de grens gaat van wat de koppeling aankan.
Hoe gebeurt die tuning nu eigenlijk voor een D2? Ik las dat de ECU moest worden opgestuurd naar Rica, is even langsgaan ook niet goed? Is het mogelijk om ook een dyno te doen bij Rica om te bevestigen dat het vermogen goed zit?
Verder nog een vraagje over die isoftloader: als je na een update de getunede software terugplaatst is dit de oude. Ik hoor van andere tuners dat zij gratis een update doen (je moet dan wel opnieuw langsgaan) van de getunede software op basis van de nieuwe geupdate originele software. Kan Rica dit niet doen met de isoftloader? (een soort van updateprogramma dat werkt via internet als je de isoftloader aan je PC hangt ofzo?)
Hoe gebeurt die tuning nu eigenlijk voor een D2? Ik las dat de ECU moest worden opgestuurd naar Rica, is even langsgaan ook niet goed? Is het mogelijk om ook een dyno te doen bij Rica om te bevestigen dat het vermogen goed zit?
Verder nog een vraagje over die isoftloader: als je na een update de getunede software terugplaatst is dit de oude. Ik hoor van andere tuners dat zij gratis een update doen (je moet dan wel opnieuw langsgaan) van de getunede software op basis van de nieuwe geupdate originele software. Kan Rica dit niet doen met de isoftloader? (een soort van updateprogramma dat werkt via internet als je de isoftloader aan je PC hangt ofzo?)
2002 - 2004: Volvo 740 Turbo 16 Valve Estate (1990)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
ECU moet even uitgelezen worden om de "pin" te vinden.
(hoeft niet uit je auto als je er mee langs komt inderdaad).
Dyno kan natuurlijk ook, alleen verdwijnen dan alle kortingen als sneeuw voor de zon...
(wij geven echt flinke kortingen, maar die vervallen dan...)
iSoftloader werkt al zo, je krijgt de tool "isoftloader sync" erbij, en die zorgt bij koppeling met je iSL aan de PC voor gegevensoverdracht naar de server en weer terug!
Dus je hoeft niet te bellen/mailen/faxen, als je dealer update hebt gehad, ziet je iSL dat, die roept "aan je pc hangen", wijzigingen gaan naar de server en een nieuwe versie staat asap voor je klaar.
(hoeft niet uit je auto als je er mee langs komt inderdaad).
Dyno kan natuurlijk ook, alleen verdwijnen dan alle kortingen als sneeuw voor de zon...
(wij geven echt flinke kortingen, maar die vervallen dan...)
iSoftloader werkt al zo, je krijgt de tool "isoftloader sync" erbij, en die zorgt bij koppeling met je iSL aan de PC voor gegevensoverdracht naar de server en weer terug!
Dus je hoeft niet te bellen/mailen/faxen, als je dealer update hebt gehad, ziet je iSL dat, die roept "aan je pc hangen", wijzigingen gaan naar de server en een nieuwe versie staat asap voor je klaar.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- jimrask
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 11.03.2012 - 01:35
- Locatie: Tervuren
Ah, leuk om te weten 
nog ivm een Dyno-test, komt het vaak voor dat er dan blijkt dat er nog iets moet verder aangepast worden, of is die Rica-file zodanig geoptimaliseerd dat dat niet meer nodig is? (da's dan toch niet echt tuning op maat, of wel?)

nog ivm een Dyno-test, komt het vaak voor dat er dan blijkt dat er nog iets moet verder aangepast worden, of is die Rica-file zodanig geoptimaliseerd dat dat niet meer nodig is? (da's dan toch niet echt tuning op maat, of wel?)
2002 - 2004: Volvo 740 Turbo 16 Valve Estate (1990)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Nog altijd twijfel ik hierover om dit te laten doen. Power is de enige reden dat ik regelmatig via gaspedaal.nl naar een T5 zoek.VolvoTech schreef:Die van jou kan ook naar dik 170Pk trouwens...Koppel natuurlijk niet zoals een T5 of D motor... maar toch... schelt behoorlijk in het doortrekken.
Het zou alleen fijn zijn als ik hier ook iets van zou merken onder de 4500 toeren aangezien ik normaal al niet eens boven de 3500 kom.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- jimrask
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 11.03.2012 - 01:35
- Locatie: Tervuren
Ik denk dat je dan beter een D5 zoektBakboord1 schreef:Nog altijd twijfel ik hierover om dit te laten doen. Power is de enige reden dat ik regelmatig via gaspedaal.nl naar een T5 zoek.VolvoTech schreef:Die van jou kan ook naar dik 170Pk trouwens...Koppel natuurlijk niet zoals een T5 of D motor... maar toch... schelt behoorlijk in het doortrekken.
Het zou alleen fijn zijn als ik hier ook iets van zou merken onder de 4500 toeren aangezien ik normaal al niet eens boven de 3500 kom.

2002 - 2004: Volvo 740 Turbo 16 Valve Estate (1990)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Nee, als er een aantal auto's zijn gedaan en het resultaat is telkens nagenoeg hetzelfde, is dat juist reden om het niet meer te doen en geheel via de iSoftloader te werken...jimrask schreef:Ah, leuk om te weten
nog ivm een Dyno-test, komt het vaak voor dat er dan blijkt dat er nog iets moet verder aangepast worden, of is die Rica-file zodanig geoptimaliseerd dat dat niet meer nodig is? (da's dan toch niet echt tuning op maat, of wel?)
(Zeker bij "nieuwe" auto's, is er nog nagenoeg geen afwijking te vinden, als auto's 10 jaar oud zijn natuurlijk wel (slijtage) maar zelfs dan blijkt de marge van de afwijking telkens zo acceptabel dat alleen in gevallen van "uitsluitend de meest optimale vermogens zoekers" (meestal R rijders) een handmatige na-tuning zin heeft.
(en vaak dan scheelt het nog maar een paar Pk/Nm...)
Groets!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Geheel eens... ook met een T5 ga je onderin niet veel vermogen vinden, een D5 heeft het JUIST onderin...jimrask schreef:Ik denk dat je dan beter een D5 zoektBakboord1 schreef:Nog altijd twijfel ik hierover om dit te laten doen. Power is de enige reden dat ik regelmatig via gaspedaal.nl naar een T5 zoek.VolvoTech schreef:Die van jou kan ook naar dik 170Pk trouwens...Koppel natuurlijk niet zoals een T5 of D motor... maar toch... schelt behoorlijk in het doortrekken.
Het zou alleen fijn zijn als ik hier ook iets van zou merken onder de 4500 toeren aangezien ik normaal al niet eens boven de 3500 kom.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Maar een d5 mist de kik van het doortrekken. Ik heb laatst nog in een 185pk d5 gereden maar prefereer dan toch een benzine auto met dit vermogen.
Ik vind een getunde R onderin al goed genoeg oppakken.
2.5T zou idd de betere keuze zijn.
Vraag me alleen af wat tuning op een 140pk benzine zal doen met het rijplezier.
Ik vind een getunde R onderin al goed genoeg oppakken.
2.5T zou idd de betere keuze zijn.
Vraag me alleen af wat tuning op een 140pk benzine zal doen met het rijplezier.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Ik nodig je uit om in een getunede D4 te komen rijden.
Je hoeft NOOIT meer een benzine auto
Maar goed, je 2.4 140 gaat hetzelfde (iets beter) doen na tuning als een 170... en daar bereik je onderin dus niet veel mee.
Je hoeft NOOIT meer een benzine auto

Maar goed, je 2.4 140 gaat hetzelfde (iets beter) doen na tuning als een 170... en daar bereik je onderin dus niet veel mee.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- jimrask
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 11.03.2012 - 01:35
- Locatie: Tervuren
Ben ik ook wel benieuwd naar 

2002 - 2004: Volvo 740 Turbo 16 Valve Estate (1990)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)