Slecht starten: uitval en na drie keer blijft ie lopen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieneman
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 30.09.2006 - 22:34
Locatie: Noord-Holland

De XC70 Classic 2.4T automaat start vreemd: 8 van de 10 keer moet er 3 keer gestart worden voordat ie blijft lopen. De symptomen variëren van niet aanslaan tot aanslaan en directe uitval. En dan, na drie keer blijft ie lopen.

De motor loopt verder goed, genoeg vermogen en geen uitval zodra hij loopt. Met Vida hebben we geen storingen kunnen ontdekken.

Kan iemand mij in de juiste richting sturen om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt
XC60 2.4D AWD GT Kinetic
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Brandstofdruk meten en brandstofdruk regelaar controleren. Als de auto verder goed loopt lijkt de ontsteking me niet het geval, maar de brandstof toevoer.
Is het warm ook 3 keer starten, of gaat het dan wel goed?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
pieneman
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 30.09.2006 - 22:34
Locatie: Noord-Holland

Warm/Koud maakt geen verschil, kan zomaar gebeuren als je net hebt gereden. Houdt verder niet bij vol vermogen.

Kan je met Vida de brandstof druk ook meten en de regelaar uitlezen? Zo ja, zijn daar standaard waarden voor om te bepalen of het binnen de marge ligt?

Tevens brandstoffilter controleren?
XC60 2.4D AWD GT Kinetic
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Gasklephuis probleem?
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

brandstof druk meet je op de rail. Druk moet uiteraard binnen bepaalde grenzen vallen. Wanneer is het brandstof filter vervangen? Mijn ervaring is dat die lang niet altijd wordt meegenomen. Het filterhuis zit vaak heel erg vast en garages zijn bang voor afbreken bij onze Volvo's (althans die met los filter). Ik zou die zowiezo vervangen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
pieneman
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 30.09.2006 - 22:34
Locatie: Noord-Holland

@Ed, Akkoord, daar gaan we mee aan de slag
@Ramon, Gasklephuis probleem, hoe herken je die?
XC60 2.4D AWD GT Kinetic
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Gezien de symptomen die je opgeeft.
Brandstof druk geloof ik niet in,die regelaar is stuk of niet stuk,tenzij je filter inderdaad dicht zit,zoals eerder is aan gegeven.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Brandstofdruk moet rond de 2 bar zitten,als je op het ventieltje drukt aan de zijkant en het spuit er krachtig uit,dan is het ok.
Distributieriem onlangs vervangen?
dbs1
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 06.09.2011 - 09:30

Denk ook eens aan relais 103 (brandstofpomprelais) en de antennering.
V70 2.5 FT GT6 231PK VGI MY10 452 Black Sapphire 18" BOR
Peugeot 206 Plus 1.4 Noir Obsidien 16" BBS Antilope
V70R AT4 LPi MY98 019 Black Stone 17"Comet
240 GLE Estate 2.3 MY93
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

dbs1 schreef:Denk ook eens aan relais 103 (brandstofpomprelais) en de antennering.
Dat komt er met uitlezen uit en dat was niet het geval begreep ik.
Gebruikersavatar
pieneman
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 30.09.2006 - 22:34
Locatie: Noord-Holland

Hoop suggesties, dank daarvoor. Nee als relais 103 een storing heeft die normaal gesproken in Vida naar voren komt is ie OK, wat dat betreft geen storingen.
XC60 2.4D AWD GT Kinetic
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”