hallo,
ik heb een volvo v50 2.0d uit 2005
hier erg tevreden mee !
alleen heb ik 1 ding wat mijn een beetje dwars zit!
de motor schud erg als hij stationeer staat te draaien...
ook heb ik het idee dat als je strak bv 80 blijft rijden dat de motor ook niet echt zuiver loopt..
als ik aan mijn dieselfilter bak kom gaan er wel kleine luchtbellen door de diesel leiding... (filter al vervangen)
zijn er mensen die hier mij mee verder kunnen helpen?
alvast erg bedankt!
stationeer slecht lopende 2.0D v50
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 14.01.2008 - 21:01
- Locatie: Haarlem
Hi,
Ik heb hiervoor ook de 2.0d V50 gehad, 2006 weliswaar maar dat schudden kwam pas vanaf de 200.000km. Bij de garage is op gegeven moment een turbo vervangen (versleten) en toen leek het iets beter te gaan. Maar vanaf de 220.000 tot aan de 275.000 is het blijven schudden.
Ik vond het alleen niet heel erg en wat mag je verwachten met zo'n kilometerstand. Hoeveel km's heeft de jouwe al gelopen?
Ik heb hiervoor ook de 2.0d V50 gehad, 2006 weliswaar maar dat schudden kwam pas vanaf de 200.000km. Bij de garage is op gegeven moment een turbo vervangen (versleten) en toen leek het iets beter te gaan. Maar vanaf de 220.000 tot aan de 275.000 is het blijven schudden.
Ik vond het alleen niet heel erg en wat mag je verwachten met zo'n kilometerstand. Hoeveel km's heeft de jouwe al gelopen?
V40 D2 2017 Inscription Crystal White Metallic
C30 2.0 2007 Cosmic White
V40 D3 Geartronic 2013 Flamenco Red
V50 2.0D 2005 Black
C30 2.0 2007 Cosmic White
V40 D3 Geartronic 2013 Flamenco Red
V50 2.0D 2005 Black
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10.03.2013 - 21:38
- Locatie: Rijssen
hi peterconijn, bedankt voor je reactie!
net 250.000 oke maar turbo is bij stationeer toch niet vol op bezig voor je motor?
klopt bij deze klm standen mag er ook wel iets zijn maar als ik voor stoplicht sta wil ik wel gewoon op me stoel kunnen blijven zitten
ik ben van mening dat een auto met 300.000 ook nog goed en mooi kan lopen!
net 250.000 oke maar turbo is bij stationeer toch niet vol op bezig voor je motor?
klopt bij deze klm standen mag er ook wel iets zijn maar als ik voor stoplicht sta wil ik wel gewoon op me stoel kunnen blijven zitten

ik ben van mening dat een auto met 300.000 ook nog goed en mooi kan lopen!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Uitlezen brengt de oplossing denk ik?
Een injector die niet goed inspuit of lekt ?
Een injector die niet goed inspuit of lekt ?
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
gare motorsteun ?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10.03.2013 - 21:38
- Locatie: Rijssen
motorsteunen zijn goed...
de sensor die op het bovenste wiel van de distriem zit zat ook los bdp?
deze kun je stellen maar ik denk niet dat dit wil op goed gevoel
duss idd aan de kast maar weer..
ik hoop dat dit het kan zijn...
de sensor die op het bovenste wiel van de distriem zit zat ook los bdp?
deze kun je stellen maar ik denk niet dat dit wil op goed gevoel
duss idd aan de kast maar weer..
ik hoop dat dit het kan zijn...
- E.T.
- 5th Gear member
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11
Kunnen we daar een streep door zettenrubst3r schreef:is vervangen duur ding...
heb 2 weken geleden de bak er achterweg gehad drukgroep plaat vliegwiel vervangen...
was wel even schrikken van de prijs scheelde wel dat ik dit zelf kon doen.

Groet Edwin
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33
Trekt de motor nog goed door?
Kan zoveel zijn, egr klep hangt vast, lucht massa meter kapot, motorsteun kapot, vliegwiel, en ga zo maar door.
Uitlezen dus.
Kan zoveel zijn, egr klep hangt vast, lucht massa meter kapot, motorsteun kapot, vliegwiel, en ga zo maar door.
Uitlezen dus.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27170
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Of met ingeschakelde airco 950sequence schreef:Stationair toerental?rubst3r schreef:toerental is net boven de 1000...
Dat zou rond de 800 moeten zijn....
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10.03.2013 - 21:38
- Locatie: Rijssen
Oke jongens, ik ga om 4 uur naar de dealer om hem uit te lezen.
bij het weg rijen viel mij laatst ook op dat je bij de eerste 2 meter in een keer een (klik) hoort onder de motorkap..
motor trekt als een leeuw!
bij het weg rijen viel mij laatst ook op dat je bij de eerste 2 meter in een keer een (klik) hoort onder de motorkap..
motor trekt als een leeuw!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10.03.2013 - 21:38
- Locatie: Rijssen
terug van dealer...
nokkenassensor heeft soring gegeven maar komt niet meteen terug na reset.
egr klep heeft storing gegeven maar komt niet meteen terug na reset.
turbodruksensor het zelfde...
met andere woorden geen stap verder...
moren nokkenas sensor vervangen en egr klep er tussen uithalen.
deze goed schoonmaken en kijken of de klep goed in beweging is...
ik laat weten als ik suc6 heb (ben er bang voor)
Grt Ruben
nokkenassensor heeft soring gegeven maar komt niet meteen terug na reset.
egr klep heeft storing gegeven maar komt niet meteen terug na reset.
turbodruksensor het zelfde...
met andere woorden geen stap verder...
moren nokkenas sensor vervangen en egr klep er tussen uithalen.
deze goed schoonmaken en kijken of de klep goed in beweging is...
ik laat weten als ik suc6 heb (ben er bang voor)
Grt Ruben
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
- Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
- Contacteer:
komplete motor en egr reiniging ?
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
2 tot 3 ton is niks. op me werk rijden auto's als nieuw met 5 ton op de klokpeterconijn schreef:Hi,
Ik heb hiervoor ook de 2.0d V50 gehad, 2006 weliswaar maar dat schudden kwam pas vanaf de 200.000km. Bij de garage is op gegeven moment een turbo vervangen (versleten) en toen leek het iets beter te gaan. Maar vanaf de 220.000 tot aan de 275.000 is het blijven schudden.
Ik vond het alleen niet heel erg en wat mag je verwachten met zo'n kilometerstand. Hoeveel km's heeft de jouwe al gelopen?

RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis