werking anti-skid?
-
- 1st Gear member
Kan iemand mij concreet vertellen wat de werking van anti-skid is. A.u.b. niet gaan roepen dat hier al veel over is geschreven. Ik ben namelijk nog niets anders gevonden dan dat het te maken heeft met het "rem-gebeuren" of met de canbus. Ik stel deze vraag omdat ik de afgelopen 3 of 4 jaar (maar) 2 of 3 keer de melding heb gehad "anti-skid service vereist", gevolgd door de melding "anti-skid tijdelijk uit". Het driehoekige waarschuwingslicht is in geen van de gevallen gaan branden. Het gaat dus om een melding die tot op heden slechts maximaal 1x per jaar verschijnt. Er is trouwens geen sprake van verlies van motorvermogen.
-
- 7th Gear member
Anti-skid is een melding die aangeeft dat er iets mis is met het systeem.
De oorzaken kunnen zijn,vermogensverlies,door wat voor oorzaak dan ook.
Rem problemen,automaatbak probleem, enz.
Het is een algemene melding die verschillende oorzaken kan hebben en alleen te zien is door het uitlezen van het systeem.
Het is een soort platform voor storingen in het algemeen.
De oorzaken kunnen zijn,vermogensverlies,door wat voor oorzaak dan ook.
Rem problemen,automaatbak probleem, enz.
Het is een algemene melding die verschillende oorzaken kan hebben en alleen te zien is door het uitlezen van het systeem.
Het is een soort platform voor storingen in het algemeen.
-
- 1st Gear member
Melding is weg en ik blijf dus voorlopig maar uit de buurt van een bedrijf dat mijn S80 uit 2005 (268000 km) kan uitlezen. Bij 1 melding per 1 1/2 jaar durf ik dat wel aan. Het wordt natuurlijk wat anders als het driehoekige waarschuwingslampje "geel of rood" gaat branden.
-
- 7th Gear member
Keer uitlezen kan nooit kwaad natuurlijk,wel bij Volvo laten doen.
- Gerardf
- 6th Gear member
Dan nog is het moelijk te vinden. Melding komt bij alleen in de winter. Deze winter al 6 maal. Aan het eind van de vorige winter is de pedaalstand sensor vervangen waardoor het weg leek. Deze winter is het gewoon weer terug gekomen. Moet binnenkort toch voor een beurt weer, en zal het weer laten uitlezen.
Volvo V60 D6 PHEV 2013
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
-
- 7th Gear member
Op dit forum is er niets moeilijk te vinden. 

- Gerardf
- 6th Gear member
Nee dat niet, maar als ik het meld bij mijn dealer krijg ik te horen dat dit niet makkelijk is. De melding komt zodra ik het kontakt inschakel, nog voordat de motor gestart is.
De vorige keer uitlezen heeft dan ook niet geholpen.
De vorige keer uitlezen heeft dan ook niet geholpen.
Volvo V60 D6 PHEV 2013
-
- 1st Gear member
Auto zal vast niet ontploffen vanwege een melding die af en toe (in mijn geval dus een keer of 2 in 3 of 4 jaar tijd) verschijnt. Ik ben in ieder geval niet van plan tot € 1.500,-- te betalen. Dat soort bedragen kom ik nml. tegen op het net.
-
- 7th Gear member
CorMulder schreef:Auto zal vast niet ontploffen vanwege een melding die af en toe (in mijn geval dus een keer of 2 in 3 of 4 jaar tijd) verschijnt. Ik ben in ieder geval niet van plan tot € 1.500,-- te betalen. Dat soort bedragen kom ik nml. tegen op het net.
Vermeld die verhalen is,wat betreft die bedragen?ben benieuwd.
-
- 1st Gear member
http://volvo.startpagina.nl/prikbord/86 ... id-service
De eerlijkheid gebied dat enkele posts later het probleem blijkbaar is opgelost voor een bedrag van zo'n 44 Euro.
Wat ik steeds weer lees is dat het probleem niet altijd even gemakkelijk te vinden is. Zelf zal ik met het wisselen van de winter- naar zomerbanden de centrale wielmoeren nog eens langslopen. Loslopen daarvan schijnt nog wel eens voor te komen en dan te zorgen voor de melding "anti-skid service vereist".
De eerlijkheid gebied dat enkele posts later het probleem blijkbaar is opgelost voor een bedrag van zo'n 44 Euro.
Wat ik steeds weer lees is dat het probleem niet altijd even gemakkelijk te vinden is. Zelf zal ik met het wisselen van de winter- naar zomerbanden de centrale wielmoeren nog eens langslopen. Loslopen daarvan schijnt nog wel eens voor te komen en dan te zorgen voor de melding "anti-skid service vereist".
-
- 4th Gear member
Ik heb laatst op de RDW kombaan in Lelystad gereden. Omdat de wagen dan tot wel 30% schuin hangt kan de ABS computer in de war raken. Gevolg: de in de startpost genoemde meldingen. Ergo, er kunnen allerlei oorzaken zijn voor de storingsmeldingen, ook "valse"
-
- 6th Gear member
Totaal offtopic, maar je bent gespot in Meerhoven. Kijk even in de gespottopic.NJ8 schreef:Ik heb laatst op de RDW kombaan in Lelystad gereden. Omdat de wagen dan tot wel 30% schuin hangt kan de ABS computer in de war raken. Gevolg: de in de startpost genoemde meldingen. Ergo, er kunnen allerlei oorzaken zijn voor de storingsmeldingen, ook "valse"
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.