Hey volvorijders.
Ik rij dus met VOLVO V40 bouwjaar 2000.
Ik heb op de wagen een originele centrale vergrendeling staan.Wel zonder afstandsbediening. Dus enkel te sluiten en openen met sleutel.
Nu heb ik bij een winkel in Nederland, waar ze producten hebben van autostyle, een centrale deurvergrendeling interface gekocht UNIT 166F.
In bijlage bevinden er zich verschillende aansluitschema's.
1. Massa negatief gestuurd
2.Plus positief gestuurd
Nu is de vraag is volvo neg of pos gestuurd?
Nog een vraagje: moet ik in de bestuurdersdeur een extra pompje plaatsen voor de centrale vergrendeling?
Zit er in de bestuurdersdeur al extra aansluitingen waar men een pompje kan aansluiten of moet men de volledige bekabeling zoeken in de wagen?
Is de eerste keer dat ik hier een vraag stel
Heb al verschillende topics bekeken en er staan interessante zaken in.
Hoop dat iemand me kan helpen.
Thx volvodrivers.
centrale deurvergrendeling
- leonp
- 1st Gear member
Ik had precies hetzelfde "probleem"... mijne is wel uit 1996 maar ik had ook alleen centraal met de sleutel.
Had eerst een setje bij conrad gekocht, na met mn pa (en wij zijn allebei niet onhandig) 3 dagen te hebben staan klooien... Bleek ie kapot te zijn.. ook fijn.. maargoed..
Heb uiteindelijk hetzelfde setje gekocht dan jij...
Er moet een motorje in de deur gebouwd worden en daar zijn geen kabels voor aanwezig... die servomoter zie met een stangetje aan het bestaande stangetje waar het knopje mee verbonden zit. Het schema is dus nr.3 motorgestuurd.
4 kabeltjes naar de + en - (die heb ik afgetapt bij de sigarettenaansteker, daar staat namelijk continue spanning op. De unit achter de radio gemaakt. 2 kabeltjes naar de bestuurdersdeur waar de servomotor inzit.
Dan werkt het in principe al, echter zit er ook een mogelijkheid op om de knipperlichten te laten knipperen. Deze heb ik ook aangesloten en dat is een kwestie van de 2 gele kabeltjes van de unit leggen naar de schakelaar van de richtingaanwijzer (waar je richting mee aangeeft
) Het kapje onder het stuur verwijderen en dan kun je erbij.
Dit is de enige manier om het te laten werken op een s40 waar nooit een afstandsbediening in heeft gezeten.
Had eerst een setje bij conrad gekocht, na met mn pa (en wij zijn allebei niet onhandig) 3 dagen te hebben staan klooien... Bleek ie kapot te zijn.. ook fijn.. maargoed..
Heb uiteindelijk hetzelfde setje gekocht dan jij...
Er moet een motorje in de deur gebouwd worden en daar zijn geen kabels voor aanwezig... die servomoter zie met een stangetje aan het bestaande stangetje waar het knopje mee verbonden zit. Het schema is dus nr.3 motorgestuurd.
4 kabeltjes naar de + en - (die heb ik afgetapt bij de sigarettenaansteker, daar staat namelijk continue spanning op. De unit achter de radio gemaakt. 2 kabeltjes naar de bestuurdersdeur waar de servomotor inzit.
Dan werkt het in principe al, echter zit er ook een mogelijkheid op om de knipperlichten te laten knipperen. Deze heb ik ook aangesloten en dat is een kwestie van de 2 gele kabeltjes van de unit leggen naar de schakelaar van de richtingaanwijzer (waar je richting mee aangeeft

Dit is de enige manier om het te laten werken op een s40 waar nooit een afstandsbediening in heeft gezeten.
Volvo S40 2.0i
- Longone
- 5th Gear member
Ik ben ook niet echt super onhandig, maar na een poging om setje van de Kijkshop goed in te bouwen in een 440 heb ik het voor de rest van mijn leven opgegeven. Het motortje goed vastzetten en met een soort kroonsteentje proberen een metalen staafje onder een hoek goed te bewegen gaat gewoonweg niet betrouwbaar.
Mijn S40's hebben nu af-fabriek centrale deurvergrendeling :twisted:
Mijn S40's hebben nu af-fabriek centrale deurvergrendeling :twisted: