Ik mag van het werk morgen naar de Volvo dealer om een nieuwe bedrijfswagen te kiezen (offertes op te vragen). Mijn voorkeur gaat 100% uit naar Volvo, maar ook bij Skoda en Volkswagen was ik van plan eens te gaan snuffelen.
Ik twijfel tussen de V40 en V60. Ik ben nu gewoon om met een break te rijden, en daarom gaat mijn keuze uit naar de V60 (in eerste instantie).
Ik ben echter ook helemaal wel van de V40. Mijn keuze zou dan ook naar de V40 uitgaan moest het een budgetverhaal worden.
Nu is mijn vraag: zijn er dingen waar ik zeker op moet letten. Welke uitrusting/snufjes zijn zeker een must?... Cruise control en USB/MP3 aansluiting zijn een absolutie vereiste.
Bestaat er ook niet meer zoiets als de Summum/Momentum/Kinetic-uitvoeringen in de nieuwe reeksen? Vind ze nl. niet terug.
Graag jullie input.
V40 of V60?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Als je de ruimte van een V60 niet nodig hebt, zou ik voor de V40 gaan. Qua uitvoering komt er heel veel overeen namelijk.
Veel succes bij het kiezen van jou keuze, bij Volvo zit je alvast safe!Kobayashi schreef:
Bestaat er ook niet meer zoiets als de Summum/Momentum/Kinetic-uitvoeringen in de nieuwe reeksen? Vind ze nl. niet terug.
Graag jullie input.
De uitvoeringen zijn inderdaad nog steeds, Summum (max uitrusting) - Momentum - Kinetic (min uitrusting, maar nog steeds rijkelijk)

http://esd.volvocars.com/local/be/Price ... V40_NL.pdf
http://esd.volvocars.com/local/be/Price ... V60_NL.pdf
Hier zal het ook duidelijk worden wat er zoal in de verschillende uitvoeringen zit.
-
- 3rd Gear member
Kinetic heb ik nu, en ga ik sowieso niet meer voor, vind het qua opties heel erg tekortkomen.Figaro schreef:Veel succes bij het kiezen van jou keuze, bij Volvo zit je alvast safe!Kobayashi schreef:
Graag jullie input.![]()
De uitvoeringen zijn inderdaad nog steeds, Summum (max uitrusting) - Momentum - Kinetic (min uitrusting, maar nog steeds rijkelijk)
Wat heeft de momentum meer/minder dan de andere 2 uitvoeringen?
Dit heeft de Momentum van de V40 niet:
• Vasa leder bekleding • Lichtmetalen velgen 17’’ Mannan met 205/50 R17 banden
• Verschuifbare armsteun voorin • Leeslampjes achteraan
• Dual Xenon koplampen met adaptieve • Verlichting in de bagageklep en extra verlichting in de bagageruimte
bochtverlichting • Extra interieurverlichting achteraan
• Koplampreinigingsinstallatie • Verlichting in het opbergvak van de deuren vooraan
• LED daglichten in de voorbumper • Omgevingsverlichting in de deuren vooraan
• Vasa leder bekleding • Lichtmetalen velgen 17’’ Mannan met 205/50 R17 banden
• Verschuifbare armsteun voorin • Leeslampjes achteraan
• Dual Xenon koplampen met adaptieve • Verlichting in de bagageklep en extra verlichting in de bagageruimte
bochtverlichting • Extra interieurverlichting achteraan
• Koplampreinigingsinstallatie • Verlichting in het opbergvak van de deuren vooraan
• LED daglichten in de voorbumper • Omgevingsverlichting in de deuren vooraan
Dit heeft de Momentum van de V60 niet:
• Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting • Elektrisch verstelbare zitplaats bestuurder met geheugen, en geheugen voor de
• Koplampreinigingsinstallatie elektrisch inklapbare buitenspiegels
• Chroom sierprofielen in voorbumper (links/rechts) • Luchtvochtigheidssensor
• Elektrisch neerklapbare hoofdsteunen achter (2)
Opgelet, ik ben ook maar een mens en kan me dus ook even vergissen
• Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting • Elektrisch verstelbare zitplaats bestuurder met geheugen, en geheugen voor de
• Koplampreinigingsinstallatie elektrisch inklapbare buitenspiegels
• Chroom sierprofielen in voorbumper (links/rechts) • Luchtvochtigheidssensor
• Elektrisch neerklapbare hoofdsteunen achter (2)
Opgelet, ik ben ook maar een mens en kan me dus ook even vergissen

- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Ik vind het model van de v60 mooier, vooral de huidige PFL. De v40 zou voor mij en mijn gezin absoluut te klein zijn.
Waarschijnlijk wordt het voor jou kiezen tussen klein met meer power en uitrusting of groter (niet groot, zoals een superb) met iets minder motor en plush
De vorige bedrijfswagen was voor mij ook zo'n dilemma: citroen C5, Picasso, Zafira,... Of een 118d. Een testrit met kinderstoel op de achterbank heeft me toen overtuigd. Pfffff, die peoplemovers waren echt niet te moven. Mijn vrouw zei toen: pak gewoon die BMW, anders zit je vier jaar je kas op te vreten achter je stuur.
Voor de vakanties hebben we de eerste twee jaar nog onze 3 touring gebruikt. Daarna gewoon met zijn vieren in de 1, bagagebox op het dak, en dat lukte perfect.
Budget is nu iets groter geworden, en er kon een grotere wagen in. Echter de milieugedreven maatregelen van vadertje staat dwingen de Belgische bedrijfswagenrijder naar de meusli-motoren. Geen optie meer om een gepeperde 1, A-klasse of natuurlijk een V40 te kiezen.
De benen van de jongedames hebben ook weer wat meer ruimte nodig.
Komt er bij dat ik weg was van de V60 van zodra ik de eerste foto zag (bij een dealer die die eigenlijk nog niet mocht tonen
).
Waarschijnlijk wordt het voor jou kiezen tussen klein met meer power en uitrusting of groter (niet groot, zoals een superb) met iets minder motor en plush
De vorige bedrijfswagen was voor mij ook zo'n dilemma: citroen C5, Picasso, Zafira,... Of een 118d. Een testrit met kinderstoel op de achterbank heeft me toen overtuigd. Pfffff, die peoplemovers waren echt niet te moven. Mijn vrouw zei toen: pak gewoon die BMW, anders zit je vier jaar je kas op te vreten achter je stuur.
Voor de vakanties hebben we de eerste twee jaar nog onze 3 touring gebruikt. Daarna gewoon met zijn vieren in de 1, bagagebox op het dak, en dat lukte perfect.
Budget is nu iets groter geworden, en er kon een grotere wagen in. Echter de milieugedreven maatregelen van vadertje staat dwingen de Belgische bedrijfswagenrijder naar de meusli-motoren. Geen optie meer om een gepeperde 1, A-klasse of natuurlijk een V40 te kiezen.
De benen van de jongedames hebben ook weer wat meer ruimte nodig.
Komt er bij dat ik weg was van de V60 van zodra ik de eerste foto zag (bij een dealer die die eigenlijk nog niet mocht tonen

- emporionelis
- 2nd Gear member
Dan is het duidelijk de V60.. de V40 heeft niet bepaald veel ruimte achterinKobayashi schreef:In principe heb ik de ruimte niet nodig. Maar vind het nu met de V50 fijn te weten dat als je ruimte nodig hebt, ze er is.
Volvo V50 MY2012 Limited Edition in Black Sapphire
-
- 3rd Gear member
V40 is qua milieu toch ideaal voor leasing of niet? 1.6D, 94gr CO2 ?ex-Mooseman schreef: Geen optie meer om een gepeperde 1, A-klasse of natuurlijk een V40 te kiezen.
Idem!ex-Mooseman schreef: Komt er bij dat ik weg was van de V60 van zodra ik de eerste foto zag (bij een dealer die die eigenlijk nog niet mocht tonen).
-
- 3rd Gear member
Ik doel eigenlijk op de kofferruimte. Achterzetels worden niet of nauwelijks gebruikt.emporionelis schreef:Dan is het duidelijk de V60.. de V40 heeft niet bepaald veel ruimte achterinKobayashi schreef:In principe heb ik de ruimte niet nodig. Maar vind het nu met de V50 fijn te weten dat als je ruimte nodig hebt, ze er is.
- OGA244
- 8th Gear member
nu 88gr CO2 en 14% bijtellingKobayashi schreef:V40 is qua milieu toch ideaal voor leasing of niet? 1.6D, 94gr CO2 ?ex-Mooseman schreef: Geen optie meer om een gepeperde 1, A-klasse of natuurlijk een V40 te kiezen.
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
V40 is inderdaad nog beter dan een V60 qua VAA.
Maar ik had echt wel een gezinswagen nodig, deze keer. Shortlist: 316d sedan , C180 break, V60 D2. Allemaal 119 gram of kort daar rond. Cataloguswaarde BMW en Volvo ongeveer gelijk, Mercedes pak meer (2+2 lease), vermogen alledrie rond de 115 PK. Volvo had meer uitrusting, was een compromis qua ruimte, en zag er verdomd goed uit, en had de kleinste eigen bijdrage.
Een kale d3 kon ook, maar dan liever een beetje meer luxe en minder power.
Maar ik had echt wel een gezinswagen nodig, deze keer. Shortlist: 316d sedan , C180 break, V60 D2. Allemaal 119 gram of kort daar rond. Cataloguswaarde BMW en Volvo ongeveer gelijk, Mercedes pak meer (2+2 lease), vermogen alledrie rond de 115 PK. Volvo had meer uitrusting, was een compromis qua ruimte, en zag er verdomd goed uit, en had de kleinste eigen bijdrage.
- Goteborg
- 2nd Gear member
Bij keuze huidige auto ook gekozen tussen V40 en V60. Overwegend met 2 personen in auto en af en toe laadruimte nodig. Achterbank neerklappen en hij is voor mij ruim genoeg. Ik kom ook uit een V50 en had mijn twijfels maar heb nog geen laadproblemen gehad.
Nu in bezit van luxe, krachtige V40 die sportiever rijdt dan een V60. Kortom zelf ruimte en uitrusting naast eisen m.b.t. Wegligging op een rijtje zetten en zie daar keuze is makkelijk gemaakt.
Succes met je keuze, het is en blijft persoonlijk.
Nu in bezit van luxe, krachtige V40 die sportiever rijdt dan een V60. Kortom zelf ruimte en uitrusting naast eisen m.b.t. Wegligging op een rijtje zetten en zie daar keuze is makkelijk gemaakt.
Succes met je keuze, het is en blijft persoonlijk.
2022 XC 40 T4 recharge Plus Dark, Onyx Black, trekhaak en heel veel leuks
2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak
2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak
2006 V50 2.4 Geartronic Edition II Barentz Blue, trekhaak
2003 S40 1.8 Europa Nordic Sport Navigator, Silver Metallic, trekhaak
2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak
2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak
2006 V50 2.4 Geartronic Edition II Barentz Blue, trekhaak
2003 S40 1.8 Europa Nordic Sport Navigator, Silver Metallic, trekhaak
- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
Nee, de standaard-radio heet "Base Performance" (volgens de BE Car Configurator, "Performance audio" volgens de prijslijst). High Performance is een optie.Kobayashi schreef:Ik zie ook dat high performance audio standaard in de v40 zit? Klopt dat?
Maar alle vragen die je hebt m.b.t. uitrusting, Kinect/Momentum/Summum e.d. zijn toch vrij makkelijk terug te lezen op de site van Volvo?
Car Configurator
Prijslijsten e.d.
-
- 3rd Gear member
Ik heb vooral schrik voor de D2 in de v60. Heb nu de v50 1.6D en vind het een te lichte motor voor 1.5 ton..ex-Mooseman schreef:V40 is inderdaad nog beter dan een V60 qua VAA.
- Paul
- Geartronic member
Misschien hebben ze nog leuke deals op MY13's?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- BillyBob
- 5th Gear member
Stond voor dezelfde keuze. Nu V50 en een V60 besteld, nog een maandje wachten.
De V40 kon me zeker bekoren, kwalitatief afgewerkt en de D2 rijdt zeer goed. Heb hem een hele dag getest.
Maar zoals ex-Mooseman heb ik kinderen en dat wordt krap met de 40. Koffer is zeer krap en onhandig met die drempel.
V50 is ook geen ruimtewonder maar ik kan er alles in kwijt wat nodig is.
V60 is vergelijkbaar (iets breder qua koffer maar door aflopend dak iets minder handige vorm).
D2 rijdt zeker niet slecht in 60, kan perfect mee en in lage toeren zeker sneller dan je huidige 1.6D.
D3 heb ik doelbewust niet getest omdat ik dan spijt ging hebben van de D2.
Fiscaal ga je een pak meer betalen voor een D3, dan liever een rijker uitgeruste D2.
Qua prijs dacht ik goed onderhandeld te hebben maar momenteel loopt een actie die wel ok is=
Korting opiniedagen - € 5.055. Ga eens luisteren bij je dealer zou ik aanraden.
Waarschijnlijk gaat de inruil op je huidige ook wel meevallen als je bij Volvo blijft.

De V40 kon me zeker bekoren, kwalitatief afgewerkt en de D2 rijdt zeer goed. Heb hem een hele dag getest.
Maar zoals ex-Mooseman heb ik kinderen en dat wordt krap met de 40. Koffer is zeer krap en onhandig met die drempel.
V50 is ook geen ruimtewonder maar ik kan er alles in kwijt wat nodig is.
V60 is vergelijkbaar (iets breder qua koffer maar door aflopend dak iets minder handige vorm).
D2 rijdt zeker niet slecht in 60, kan perfect mee en in lage toeren zeker sneller dan je huidige 1.6D.
D3 heb ik doelbewust niet getest omdat ik dan spijt ging hebben van de D2.
Fiscaal ga je een pak meer betalen voor een D3, dan liever een rijker uitgeruste D2.
Qua prijs dacht ik goed onderhandeld te hebben maar momenteel loopt een actie die wel ok is=
Korting opiniedagen - € 5.055. Ga eens luisteren bij je dealer zou ik aanraden.
Waarschijnlijk gaat de inruil op je huidige ook wel meevallen als je bij Volvo blijft.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey