zitten jullie te wachten op een halve tuin voor tenten als iemand jullie huisje huurt en er dus met 12 man/vrouw zit?DrRossi schreef:Het gros van de garages wil gewoon van twee walletjes eten.
En ze berekenen bruto prijzen en het uurloon.
En dan verzinnen ze er nog bij, gebruik werkplaats, computer, klein materiaal ect.
Kosten wiellager vervangen Volvo S60
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
En daarom stoppen er ook zo veel.
De hele beloning structuur is gedoemd te mislukken.
Een Dealer moet zijn geld verdienen met onderhoud terwijl de intervallen alleen maar grote worden.
Allerlei gecompliceerde beloning structuren op aantallen en specifieke modellen die met 3 cijfers achter de komma berekend worden.
Enorme overhead om maar aan de huisstijl te voldoen.
Ik ben van mening dat fabrikanten maar slecht zijn omgegaan met de digitale revolutie.
De hele beloning structuur is gedoemd te mislukken.
Een Dealer moet zijn geld verdienen met onderhoud terwijl de intervallen alleen maar grote worden.
Allerlei gecompliceerde beloning structuren op aantallen en specifieke modellen die met 3 cijfers achter de komma berekend worden.
Enorme overhead om maar aan de huisstijl te voldoen.
Ik ben van mening dat fabrikanten maar slecht zijn omgegaan met de digitale revolutie.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
NeeWalter schreef:zitten jullie te wachten op een halve tuin voor tenten als iemand jullie huisje huurt en er dus met 12 man/vrouw zit?DrRossi schreef:Het gros van de garages wil gewoon van twee walletjes eten.
En ze berekenen bruto prijzen en het uurloon.
En dan verzinnen ze er nog bij, gebruik werkplaats, computer, klein materiaal ect.
Ik ben ook blij dat Volvo de moeite heeft genomen hun prijzen en werkzaam heden te publiceren zodat je weet waar je aan toe bent.
Maar als je vraagt waarom het werkplaats tarief zo hoog is, krijg je te horen over de enorme kosten om de kiet draaiend te houden, en vervolgens brengen ze dat apart nog een keer in rekening.
Dan haak ik af.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 04.03.2013 - 22:57
Volvo Service 2.0 is een mooi voorbeeld waarom je naar de garage zou kunnen gaan. Zo zijn er vast wel andere voorbeelden van reparaties te verzinnen waar je ook maar beter voor naar een specialist zou kunnen gaan.
Dat er garages omvallen verbaast me niets. De tijd dat dealers hun geld kunnen verdienen met leasebakken verkopen en onderhouden gaat ook langzaam maar zeker over. Athlon in Almere heeft z'n eigen onderhoudsgarage. En dus komt de tijd voor veel bedrijven om na te denken waar ga ik me op richten.
In hartje Kiev kun je in een kleine Showroom een BMW kopen. In hartje Almere kun je temidden van kledingwinkels een Seat kopen. Beide in het centrum van de stad. Beiden in een relatief klein pand. En de werkplaats? Die is in geen velden of wegen te bekennen.
Als je bij een gemiddelde "premium" dealer komt binnenlopen met de sleutels van je 12 jaar oude Volvo wordt je meestal weggekeken. Als je auto nog ouder is, kan het zelfs gebeuren dat je gevraagd wordt je oude Volvo een straatje verderop te parkeren.
Gelukkig zijn er ook uitzonderingen. En als je daar dan goed geholpen wordt, zonder extreem afgezet te worden, dan zou ik daar geen moeite mee hebben. Echter voor veel kleinere reparaties lijkt de trend gewoon te zijn dat shoppen kan lonen, en daar hoort dus ook bij het principe van "autobandenmarkt.nl". Banden online kopen en ergens bij een lokale garage de banden laten monteren.
Dat er garages omvallen verbaast me niets. De tijd dat dealers hun geld kunnen verdienen met leasebakken verkopen en onderhouden gaat ook langzaam maar zeker over. Athlon in Almere heeft z'n eigen onderhoudsgarage. En dus komt de tijd voor veel bedrijven om na te denken waar ga ik me op richten.
In hartje Kiev kun je in een kleine Showroom een BMW kopen. In hartje Almere kun je temidden van kledingwinkels een Seat kopen. Beide in het centrum van de stad. Beiden in een relatief klein pand. En de werkplaats? Die is in geen velden of wegen te bekennen.
Als je bij een gemiddelde "premium" dealer komt binnenlopen met de sleutels van je 12 jaar oude Volvo wordt je meestal weggekeken. Als je auto nog ouder is, kan het zelfs gebeuren dat je gevraagd wordt je oude Volvo een straatje verderop te parkeren.
Gelukkig zijn er ook uitzonderingen. En als je daar dan goed geholpen wordt, zonder extreem afgezet te worden, dan zou ik daar geen moeite mee hebben. Echter voor veel kleinere reparaties lijkt de trend gewoon te zijn dat shoppen kan lonen, en daar hoort dus ook bij het principe van "autobandenmarkt.nl". Banden online kopen en ergens bij een lokale garage de banden laten monteren.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Athlon heeft in midden nederland zijn auto,s in onderhoud bij kleinere bedrijven,zoals Bosch dealers enz.
Specialisten,daarvan is meestal alleen de naam veelbelovend,maar in de praktijk is het ook tegenvallend,de goeie uitgezonderd.
Specialisten,daarvan is meestal alleen de naam veelbelovend,maar in de praktijk is het ook tegenvallend,de goeie uitgezonderd.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Werkplaatsen draaien bij grote dealers verlies,daar is geen greintje winst in te behalen.DrRossi schreef:Het gros van de garages wil gewoon van twee walletjes eten.
En ze berekenen bruto prijzen en het uurloon.
En dan verzinnen ze er nog bij, gebruik werkplaats, computer, klein materiaal ect.
Op sommige onderdelen bij een auto materialenzaak krijgt een regelmatige klant gewoon 20 a 50 % korting.
Maar in dit geval zou ik niet te lang lopen klooien en het snel door Ramon&Ramon laten doen.
Die vraagt vast geen 80 euro per uur, wel?
Staan jullie al op de kaart ;o)
De kosten daar zijn zo enorm hoog,dat die niet terug te verdienen zijn in de meeste gevallen.
En op de vraag of wij het willen doen een wiellager,moet ik je helaas teleurstellen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 01.06.2012 - 11:57
- Locatie: Zwolle
Ramon&Ramon
Ik zie dat u/jullie snel reageren op de website. Heel betrokken Volvo freaks. En dat waardeer ik. Graag zou ik meer willen weten, hebben jullie een garage ? Doen jullie ook onderhoud en reparaties en waar zijn jullie werkzaam ?
Ik zie dat u/jullie snel reageren op de website. Heel betrokken Volvo freaks. En dat waardeer ik. Graag zou ik meer willen weten, hebben jullie een garage ? Doen jullie ook onderhoud en reparaties en waar zijn jullie werkzaam ?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
wvamst schreef:Ramon&Ramon
Ik zie dat u/jullie snel reageren op de website. Heel betrokken Volvo freaks. En dat waardeer ik. Graag zou ik meer willen weten, hebben jullie een garage ? Doen jullie ook onderhoud en reparaties en waar zijn jullie werkzaam ?
PM gestuurd
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dat is misschien bij een enkele dealer zo, er zijn er meer dan genoeg waar je ook met oudere auto's meer dan welkom bent en waar de medewerkers veel ervaring hebben. Beetje te veel generaliserend.EnnoE34 schreef: Als je bij een gemiddelde "premium" dealer komt binnenlopen met de sleutels van je 12 jaar oude Volvo wordt je meestal weggekeken. Als je auto nog ouder is, kan het zelfs gebeuren dat je gevraagd wordt je oude Volvo een straatje verderop te parkeren.
Maar hadden we het hier niet over de kosten van een wiellager in plaats van de kostenstructuur van autobedrijven in het algemeen?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 23.06.2010 - 15:05
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Je gaat voor een paar tientjes toch geen risico lopen met een wiellager of wiel ophanging.
Vreemde manier van bezuinigen,als zo,n ding vast loopt of uit elkaar valt met 120 op de snelweg,dan is het leed niet te overzien in de meeste gevallen.
Je zal niet de eerste zijn waarbij dit gebeurd.
Vreemde manier van bezuinigen,als zo,n ding vast loopt of uit elkaar valt met 120 op de snelweg,dan is het leed niet te overzien in de meeste gevallen.
Je zal niet de eerste zijn waarbij dit gebeurd.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29902
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Je wilt niet weten waar mensen tegenwoordig allemaal op bezuinigen, maar helemaal mee eens dit is niet verstandig.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
In mei 2011 betaalde ik bij de dealer € 339,00 voor een nieuw wiellager. Ook links voor trouwens...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Is er dan geen tariefdifferentiatie zodat ik met mijn 10 jaar oude auto niet hoef te betalen voor een monteur die ook pih's kunnen repareren?bart simpson schreef:Het gros van de garages kan de kost niet meer verdienen en valt om.
Heb even langs zien komen wat speciaalgereedschap, certificering en scholing kosten voor die PIH, dat ga je binnen 5 jaar nog niet terugwinnen
Al moet ik toegeven dat de beemd in eindhoven mij allang heeft weggepest bij mijn nieuwe v50 van een aantal jaren geleden. Totaal serviceloos. Ga nu naar een goede dorpsgarage.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 04.03.2013 - 22:57
Tarief differentiatie lijkt me idd een goed idee.
Waar het op neer komt dat in veel gevallen een dealer gewoon prijzen hanteert die nodig zijn om de hele keten qua kosten te bekostigen.
Als ik alle reparaties het afgelopen jaar had laten uitvoeren bij een dealer dan was ik geen 2500 EUR maar was ik minimaal het drievoudige kwijt geweest. Is het dat waard? Voor een 11 jaar oude Volvo die gekocht is voor iets minder dan 3000 EUR geef je geen 7000 EUR aan onderhoud uit in een jaar (40000 km) om hem weer helemaal op orde te krijgen.
En als ik dan wiellager prijzen zie van over de 300 EUR, dan is mijn enige vraag wie wil dit nog betalen? Als de auto meer dan 200.000 heeft gereden is er vaak meer aan vervanging toe. Als je dan alleen maar vervangt wat kapot is, dan blijf je in de rondte rijden met een auto die eigenlijk net niet lekker meer rijdt.
Die gedachte volgende snap ik dus heel goed dat er mensen zijn die net als ik zelf er voor kiezen onderdelen via alternatieve kanalen te halen, en daarbij geen risico nemen door terug te vallen op de premium merken.
zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen waar je als particulier kunt bezuinigen op de onderdelen zonder in te boeten op kwaliteit. Remblokken van Jurid, de OE qualitaet 950 versie zijn namelijk precies dezelfde als de Volvo remblokken met het Jurid 950gf tekentje er op.
Ook hier geldt weer voor, waarom >65 EUR uitgeven als het voor de helft kan? Is dat bezuinigen? denk 't niet. Lang leve Europa zou ik zeggen.
Waar het op neer komt dat in veel gevallen een dealer gewoon prijzen hanteert die nodig zijn om de hele keten qua kosten te bekostigen.
Als ik alle reparaties het afgelopen jaar had laten uitvoeren bij een dealer dan was ik geen 2500 EUR maar was ik minimaal het drievoudige kwijt geweest. Is het dat waard? Voor een 11 jaar oude Volvo die gekocht is voor iets minder dan 3000 EUR geef je geen 7000 EUR aan onderhoud uit in een jaar (40000 km) om hem weer helemaal op orde te krijgen.
En als ik dan wiellager prijzen zie van over de 300 EUR, dan is mijn enige vraag wie wil dit nog betalen? Als de auto meer dan 200.000 heeft gereden is er vaak meer aan vervanging toe. Als je dan alleen maar vervangt wat kapot is, dan blijf je in de rondte rijden met een auto die eigenlijk net niet lekker meer rijdt.
Die gedachte volgende snap ik dus heel goed dat er mensen zijn die net als ik zelf er voor kiezen onderdelen via alternatieve kanalen te halen, en daarbij geen risico nemen door terug te vallen op de premium merken.

Ook hier geldt weer voor, waarom >65 EUR uitgeven als het voor de helft kan? Is dat bezuinigen? denk 't niet. Lang leve Europa zou ik zeggen.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Even een bump. Ben nu bezig wiellager RV te vervangen. Het lukt me maar niet om de aandrijfas uit het lager te nemen, zonder de wielophanging los te halen. Het kan wel als ik de schokdemper loshaal, maar dan moet ik naderhand opnieuw uitlijnen en die kosten wil ik (als het even kan) besparen.
Dus, kan ik de aandrijfas loshalen, zonder schokbreker of homokineet los te halen?
Dus, kan ik de aandrijfas loshalen, zonder schokbreker of homokineet los te halen?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29902
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Als je de fuseekogel en de stuurkogel losmaakt kan je de veerpoot toch iets naar buiten trekken om de aandrijfas vrij te maken uit het lager.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Klopt, maar op straat de fuseekogel los-, maar vooral weer vastmaken is een onmogelijke klus, daar staat enorme spanning op. Op de brug kun je gewoon aan de draagarm gaan hangen om hem weer op z'n plek te krijgen 
Het is me al wel gelukt, door de veerpoot op te krikken krijg je rondom de verschillende bouten meer ruimte. Echt makkelijk is het niet, maar het is wel gelukt.

Het is me al wel gelukt, door de veerpoot op te krikken krijg je rondom de verschillende bouten meer ruimte. Echt makkelijk is het niet, maar het is wel gelukt.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29902
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik wist niet dat de klus op straat wordt uitgevoerd!
Maar mooi dat het je toch is gelukt.
Maar mooi dat het je toch is gelukt.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976