Mijn 145 2.0 QV was wel een dure wagen qua onderhoudt ivm de mooie techniek, dit alleen bij de beurten (altijd oliewissel, dure distributie wissel, 8 bougies, klepverstelmechanisme), draagarmen net te slap voor wegligging. Maar ooohh wat een lekker wagens zijn dit, met tijdloos design.piotrV70 schreef:Ik lees hierboven "Alfa" en "Betrouwbaar" in 1 zin. Serieus ?
Mijn 156 1,9 JTD 8 klepper had 320000 km gelopen en nooit problemen gehad (1 keer op het dashboard moeten slaan), en was nog in top conditie. Nieuwe eigenaar kan er nog vele kilometers mee rijden.
Mijn 159 1,9 JTD 16v, super degelijk (geen kraakjes zoals de volvo v70 wel heeft) nooit in de steek gelaten, super degelijk weggedrag, vol gas over een belgische klinkerweg en je hoort niets, geen windgeruis zoals de volvo wel heeft. Alleen geouwehoer met EGR gehad, maar als je dit weet (chiptuning!) dan is het een hele goede bak.
Overigens ben ik ook heel blij met de volvo hoor, alleen er zijn echt punten die ik op dit moment mis met een standaard v70. Dit zijn:
Min
- wegligging plus stuurgedrag
- standaard audio
- kraakjes plus windgeruis bij hogere snelheden
- Torderend chassis
Plus
- Zetels
- ruimte
- praktische
- werkpaard, sterk (aanhanger plus dakbelasting)
- 5 cilinder met mooi verbruik en geluid
- overzicht en veiligheid