Voorstel van garage m'n S60 T5 uit 2001 te chippen

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Oke nou ik heb op het 850 Forum al meerdere keren een distributie wissel gezien waar bovenaan een of 2 tanden verkeerd stonden, maar gewoon met de auto gereden kon worden. Na het op tijd zetten was de auto wel een stuk feller.
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
Sherlock
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 02.07.2012 - 08:27

Weer een update van de garage:
Na vervanging van de variable valve timing en de sensoren zijn de foutcodes uit de auto.
Op de rollentestbank blijkt dat de auto nog geen 250pk heeft maar iets boven de 200pk.
Het foutmechanisme dat in de auto zat was in elk geval :
Sludgevorming agv weinig olieverversen, korte ritjes en slijtage motor/turbo,
Waardoor zowel de luchtmassameter als de solenoid van de vvt kapot raakte,
Waardoor uiteindelijk door slechte solenoid aansturing de vvt defekt raakte.
Nu moet nog worden uitgezocht of de turbodruk goed is, en het uitlaatsysteem,
Want de motor loopt nog te arm qua mengsel of heeft te weinig lucht.
Dit is niet veilig, de motor kan te warm lopen.

Aan de ene kant is het misschien niet ideaal dat ik je heb verleid om de auto te gaan chiptunen,
Aan de andere kant was dit wel goed voor de auto omdat er nu verborgen gebreken aan het licht komen,
Waardoor de motor waarschijnlijk vroegtijdig het loodje zou leggen.

De kosten zijn nog niet uit de hand gelopen, maar we moeten eind van de dag wel even overleggen.
Ondertussen verzamel ik nu nog extra informatie over de auto agv de laatste rollenbank test.

Bedankt voor het vertrouwen tot nu toe, maar we worden wel even op de proefgesteld nu.

Mijn eigen testrit/diagnose kosten zal ik niet in rekening brengen, techniek blijft interessant.
Expertise van bevriende bedrijven levert momenteel niet meer op als wat we zelf al bedacht hebben.

Mijn idee is om samen met het tuningbedrijf de diagnose verder aftemaken.

Of de auto wel of niet gechiptuned wordt is nu niet zo relevant,

Chiptune file is natuurlijk al wel gemaakt,
En kan geen kwaad als het probleem van het vermogens verlies, en te warme loop is opgelost.
Auto staat er dus nog steeds...
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Lekker hoor, op de rollenbank dat ding vol opentrappen met een motor die niet goed (te arm) loopt... ](*,)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Maar hij was natuurlijk wel eerst goed warm gereden met lage belasting ;-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

:^o
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

The Volvoboy schreef:Lekker hoor, op de rollenbank dat ding vol opentrappen met een motor die niet goed (te arm) loopt... ](*,)
Volgens mij is dat pas een issue als je een half uur op de autobahn staat te planken, een kortstondige piekbelasting moet vast wel kunnen. Misschien is het arm lopen trouwens pas na de rollenbank geconstateerd?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

"Mijn idee is om samen met het tuningbedrijf de diagnose verder aftemaken.
"

Ik dacht dat hij dat zelf deed?
(tenminste dat is ergens vermeld hier in het forum?)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Sherlock schreef:Nee, was net vervangen toen ik 'm kocht.
Sinds wanneer heb je de wagen en hoeveel kilometers heb je er inmiddels zelf mee gereden?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
Sherlock
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 02.07.2012 - 08:27

elianmars schreef:
Sherlock schreef:Nee, was net vervangen toen ik 'm kocht.
Sinds wanneer heb je de wagen en hoeveel kilometers heb je er inmiddels zelf mee gereden?
1 jaar, 15000 kilometer ofzo...

Hoop gezanik al met al. Ik vertrouw er maar op dat die lui weten wat ze doen.
Gast

Varioclean weet wel waar ze mee bezig zijn.
Maar er is geen grotere ellende als de fouten van een ander oplossen en daar gaan meestal veel uren in zitten.
Uit ervaring weet ik dat je dan dingen ziet die je niet voor mogelijk hield, helemaal vanaf 0 beginnen is dan het enige juiste.

Voor het tunen zullen ze denk ik terug vallen op de leverancier?
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”