Even kort, mijn elektrisch en origineel vanaf fabriek geleverde schuifdak maakt een rammelend en klapperend lawaai (in gesloten toestand) als ik over een slechte weg heen rijd.
Iemand een idee of het schuifdak bij te stellen/spannen is zodat het weer wat vaster zit?
Klapperend schuifdak
- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25.10.2008 - 18:54
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
- Locatie: kampen
weinig volgens mij, de kunststof lopers die over de rails lopen gaan speling vertonen
ze zijn wel te vervangen, maar is een onmogelijk gepruts
wat ik deed, was de ruit iets te laag afstellen, en m dan een kort tikje naar boven/ventilatiestand te geven, dan is het al minder
ze zijn wel te vervangen, maar is een onmogelijk gepruts
wat ik deed, was de ruit iets te laag afstellen, en m dan een kort tikje naar boven/ventilatiestand te geven, dan is het al minder
- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25.10.2008 - 18:54
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
@Jberg, hoe kan ik het schuifdak afstellen? Waar zitten de afstelmoeren?
@JosW, Waar had je dat isolatatietape precies geplakt? Lijkt mij inderdaad wel een doeltreffende oplossing.
@JosW, Waar had je dat isolatatietape precies geplakt? Lijkt mij inderdaad wel een doeltreffende oplossing.
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc

- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Dat was een aftermarket dak. Binnenin rondom liep een soort goot en daar heb ik het in geplakt. Net iets hoger dan de rand van die goot zodat het glas van het dak weerstand kreeg. Het gerammel was toen afgelopen.
Overigens, blijkbaar sluit je dak niet helemaal goed. Kan dus ook een kwestie zijn van opnieuw kalibreren. Tenminste, als het een dak af-fabriek is. Dat moet bij de dealer gebeuren. Kost niet de hele wereld.
Overigens, blijkbaar sluit je dak niet helemaal goed. Kan dus ook een kwestie zijn van opnieuw kalibreren. Tenminste, als het een dak af-fabriek is. Dat moet bij de dealer gebeuren. Kost niet de hele wereld.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
- Locatie: kampen
geen tape er tussen doen!!! dan loopt ie kapot
er zit een soort muizetrap van kunststof aan beide zijkanten, met klemmetjes vast tegen het glas aan
voorzichtig loswurmen (met dak op ventilatiestand)
op de vier hoeken zit een torxboutje, in een overmaat gat, beetje lossen, en dan op een andere stand vastzetten
calibreren kun je zelf doen door het dakraam van open naar dicht te schuiven en dan de knop een paar seconden vast te houden (dacht ik)
er zit een soort muizetrap van kunststof aan beide zijkanten, met klemmetjes vast tegen het glas aan
voorzichtig loswurmen (met dak op ventilatiestand)
op de vier hoeken zit een torxboutje, in een overmaat gat, beetje lossen, en dan op een andere stand vastzetten
calibreren kun je zelf doen door het dakraam van open naar dicht te schuiven en dan de knop een paar seconden vast te houden (dacht ik)