Volvo mag auto's bouwen in China

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Ben
Executive Member
Contacteer:

AMSTERDAM -

Volvo heeft goedkeuring gekregen om auto's te gaan bouwen in China. Daarvoor heeft de zogeheten National Development and Reform Commission akkoord gegeven, zo melden bronnen aan Automotive News. Volvo moet nog wel goedkeuring ontvangen van de lokale overheid, maar de kansen op afwijzing zijn uiterst klein.
Chengdu

Met de goedkeuring wordt het voor Volvo mogelijk om auto's te bouwen in China en deze goedkoper aan te bieden omdat exportkosten afnemen. Bovendien vervallen de in China geldende importkosten van 25 procent. Volvo heeft de intentie auto's te produceren in een fabriek in Chengdu. Wanneer de productie daar start is nog niet bekend.
Regels overheid

Op het moment dat de Zhejiang Geely Holding Group de Zweedse autobouwer in 2010 kocht van Ford, had Geely topman Li Shufu direct de hoop om Volvo uit te bouwen tot een grote speler in China met behulp van lokale productie. De Chinese overheid is echter streng als het gaat om het toetreden van buitenlandse automerken tot de Chinese automarkt. De overheid heeft daar diverse regels voor opgesteld. Li had niet verwacht dat de Chinese autoriteiten dezelfde regels zou opleggen als andere automerken omdat de aankoop van Volvo door een Chinese partij werd gedaan.

De verkopen van Volvo zitten in China in een stijgende lijn. In de eerste twee maanden van dit jaar namen de verkopen met 31 procent toe naar 8.719 exemplaren. Momenteel verkoopt Volvo zeven modellen in China.

bron
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

Hmmm, weet niet of ik dar nu heel vrolijk van wordt :P
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Laguna-S60 schreef:Hmmm, weet niet of ik dar nu heel vrolijk van wordt :P
Goed lezen: in China bouwen voor de Chinese markt. Onze bolides komen voorlopig echt wel uit Göteborg of Gent.

Meer verkopen + lagere kosten = meer winst= meer investeren en betere Volvo's. Of denk ik echt weer te simpel?
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

nee, denk dat dit het verhaal is, VAG bouwt al een tijdje in china voor de plaatselijke markt en ik heb hier nog geen chinese VW gezien
Volvo for life
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

" (...) auto's te bouwen in China en deze goedkoper aan te bieden omdat exportkosten afnemen. Bovendien vervallen de in China geldende importkosten van 25 procent."
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
JCF
2nd Gear member

Laguna-S60 schreef:Hmmm, weet niet of ik dar nu heel vrolijk van wordt :P
De Chinezen zijn in staat uitstekende kwaliteit af te leveren, of vindt u uw iPhone van slechte kwaliteit?

Ik heb onlangs bij de Volvo dealer een nieuwe voorruit laten plaatsen in mijn V70. De ruit is gefabriceerd in China. Een uitstekende ruit, aanzienlijk beter dan de carglass-rotzooi die er eerst in bleek te zitten. Windgeruis is duidelijk afgenomen bijvoorbeeld. Dus laat maar komen die Volvo's uit China.
Mijn oude 945 uit 1991 is een voorbeeld van 'nog een echte Zweedse Volvo'; er is geen auto waar ik meer onderhoudskosten aan heb gehad dan deze. Leuke karaktervolle auto hoor, maar kwaliteit? De eerste de beste Renault Clio (die ik ook heb, MY 2000) is probleemlozer.
Fulaks
6th Gear member

JCF schreef:Mijn oude 945 uit 1991 is een voorbeeld van 'nog een echte Zweedse Volvo'; er is geen auto waar ik meer onderhoudskosten aan heb gehad dan deze. Leuke karaktervolle auto hoor, maar kwaliteit? De eerste de beste Renault Clio (die ik ook heb, MY 2000) is probleemlozer.
Maar die Clio is ook 9 jaar jonger...

Chinese fabrieken kunnen inderdaad kwaliteit leveren. Arbeidsomstandigheden zijn een ander verhaal, is ook al herhaaldelijk in het nieuws gekomen, zie Foxxcon (fabrikant van iPhone). Maar dat belet blijkbaar niet dat wij hier massaal met iDinges rondlopen (ook ik...).
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
JCF
2nd Gear member

Inderdaad is de Clio jonger, maar helaas geeft de 945 al sinds hij heel jong was de nodige onderhoudstechnische afleiding...
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”