Is het ook mogelijk een kabel zoals hieronder afgebeeld te bestellen?
Die krullen zorgen ervoor dat de kabel van de grond blijft en toch een afstand kan overbruggen. Want met die Nederlandse regenbuien kan het een erg smerige bedoeling worden, en dat past niet bij mijn nette Volvo (to come). Of zijn er andere oplossingen om dit te voorkomen?
2006: Seat Leon TDI Sport-up (oa. bodykit)
2010: VW Scirocco TSI R-line
2011: Opel Insignia Cosmo plus (oa. 20";)
2013: Volvo V60 D6
Krulsnoer bestaat wel maar vanaf lengte meer dan 4 meter werd dit door fabrikant afgeraden, in het aanbod is het dus een gladde kabel die je mooi kunt oprollen geworden!
Groet Bas
V60 D6 MY14 powerblue HTL, Driversupport, family, happy! V70 T5 2001 no longer V50 2.0D 2004 non plus
fiat 500c twinair plus
Niet alles lijkt mij met de werkelijkheid overeen te komen, maar ja wie ben ik?? Veder lijkt me dat de kost per km, niet de belangrijkste factor is om wel of niet op de accu te willen rijden. Je krijgt namelijk veel belasting voordelen bij deze auto, met als doel om EV rijden te bevorderen.
Het laden met een prive wandlader thuis of op de zaak met een vaste kabel bied ook zeker voordelen, (laag drempelig laden). Niet steeds de kabel in en uit de auto en daarbij net iets meer amps. We hebben in NL ook steeds meer echte EV's die kunnen niet even op diesel dus moeten kunnen laden. Een opebare laadpaal kost bij lange na geen 15.000 en al helemaal niet de semi openbare in al die parkeer garages.
Er zijn geen tekenen van het opschroeven van die 25/28 cent maar ik sluit niet uit dat dat er wel van komt. Gledt ook voor de Dieselprijs....?
Daartegen over krijgen we steeds meer semi-openbare mogelijkheden, die vaak gratis of voordelig worden aangeboden voor personeel, relaties en gasten. Uit ervaringen blijkt dat een 5 meter kabel vaak te kort is voor openbaar laden. paal bijv. rechts of midden achter, zelfs aan de rechterkant is dat al snel te kort. Denk hier maar ens goed over na!!!
PS de Ratio kabel is een door Draka geproduceerde kabel!! vrijwel alle NL laadpaal "fabrikanten" zijn klant bij Ratio maken gebruik van deze kabels en stekkers, zowel voor losse laadkabels als vastekabels en stekkers aan hun laadpalen!! Groen is het handelsmerk!
Ik heb inmiddels van lapp vernomen dat ik voor de hier aangeboden prijs de 6 Meter lange variant kan krijgen.
Ratio gebruikt wel draka kabel maar koppelingen komen uit China, zo vernam ik van de Chinese fabrikant waar ik in eerste instantie mee trachtte te handelen, zij verwezen mij door naar ratio.
V60 D6 MY14 powerblue HTL, Driversupport, family, happy! V70 T5 2001 no longer V50 2.0D 2004 non plus
fiat 500c twinair plus
8 meter voor een kabel met schuko snap ik nog wel (stoep over, deur door, paar meter naar een stopcontact), maar als je 8 meter van een laadpaal afstaat moet je volgens mij gewoon je auto verplaatsen..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Ik moet idd de stoep over, maar heb geen zin om de kabel door de brievenbus te leiden naar een stopcontact en verkies dus het gemak ve laadstation aan de gevel.
En de stoep is 8 meter breed? Je zou ook gewoon een normaal 220V buitenstopcontact kunnen monteren. Just a thought..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Voortuintje + stoep, kabel netjes over de grond zodat limbodansen of hordelopen niet nodig is , geen gegarandeerde plek direct voor de deur.
Vlgs mij kan je zo die kabel jatten als ie aan 1 kant een normaal stopcontact heeft toch ? Of werkt de vergrendeling aan de kant vd auto nog steeds als de kabel niet meer aan de prik ligt ?
Ik zal bij fabrikant nagaan of hij eventueel 2 verschillende lengtes wil leveren als we een pakket van 20 kabels afnemen. De prijs van 225€ ex btw is gebaseerd op een kabel van 6 meter bij afname van 20 stuks.
Komende week zal ik terugkoppelen wat de opties zijn.
V60 D6 MY14 powerblue HTL, Driversupport, family, happy! V70 T5 2001 no longer V50 2.0D 2004 non plus
fiat 500c twinair plus
volvosan schreef:Voortuintje + stoep, kabel netjes over de grond zodat limbodansen of hordelopen niet nodig is , geen gegarandeerde plek direct voor de deur.
Vlgs mij kan je zo die kabel jatten als ie aan 1 kant een normaal stopcontact heeft toch ? Of werkt de vergrendeling aan de kant vd auto nog steeds als de kabel niet meer aan de prik ligt ?
Vergrendeling werkt alleen aan de zijde waar een type 2 stekker zit, daarnaast moet je goed overdenken of je de unit in de schucko-mennekes kabel langdurig buiten wilt laten liggen op je stoep, grapjassen zouden zomaar kunnen instellen dat de auto met 13a wordt opgeladen ipv 6 bijvoorbeeld en dan kan je buitenstopcontact wel eens erg heet worden...
V60 D6 MY14 powerblue HTL, Driversupport, family, happy! V70 T5 2001 no longer V50 2.0D 2004 non plus
fiat 500c twinair plus
Bij het heet worden van de schuko schakelt de laadunit in de mode 2 kabel uit. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de vergrendeling van de type 2 stekker in de auto ook blijft werken als de stroom in de kabel wegvalt.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
basvolvo75 schreef:
Vergrendeling werkt alleen aan de zijde waar een type 2 stekker zit, daarnaast moet je goed overdenken of je de unit in de schucko-mennekes kabel langdurig buiten wilt laten liggen op je stoep, grapjassen zouden zomaar kunnen instellen dat de auto met 13a wordt opgeladen ipv 6 bijvoorbeeld en dan kan je buitenstopcontact wel eens erg heet worden...
Stel je dat dan op de stekker zelf in ? En daar kan je bij als de mennekes in de auto vastzit ?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Thnx RichieB, wist niet dat daar zo'n regelunit aan vast zat. Dat gaat m dan sowieso niet worden. Zo'n vaste kabel die jij heb lijkt mij wel handig, maar dan wat langer. En dan niet zo'n krulkabel.