S40 my 2006/2007 aangekocht , toch enkele vragen/opmerkingen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Een kennis van mij heeft een S40 aangekocht bouwjaar 2006/2007, maar ik merk enkele items op.
Er was achteraan een defecte gloeilamp, doch kwam er geen melding op het dashboard (bij mijn S70 minste defecte lamp en ik krijg dat lampje).
bij de S40 komen er geen foutmeldingen op.

Bij sommige S40ers (vervangauto's die ik al heb gehad van Volvogarage) krijg je een pijltje wanneer je het best opschakeld of terugschakeld, deze S40 een 1.6D geeft dat niet weer.

Er zit ook een knopje in voor de alarmsensoren te deactiveren of het deadlocksysteem, maar ik denk dat er enkel deadlock deactivatie inzit, want ik heb met de ramen open al getest of er geen alarm inzit, maar het doet niks, dus waarschijnlijk geen alarm, enkel deadlocksysteem deactivatie.

Zijn er hier S40 kenners die me beetje kunnen helpen, alvast bedankt :-)
Walter
Geartronic member
Contacteer:

dat pijltje hebben niet alle bouwjaren, daar kan de oorzaak liggen. En welke lampjes onder de controle vallen, verschilt steeds per model. Dus ook dat kan zijn...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Frederik Welvaert
5th Gear member

enkel de dimlichten vooraan hebben controle van defect lampje, de achterlichten niet.
En het pijltje om op te schakelen is pas veel later gekomen, en dan nog enkel bij de drivE modellen als ik het goed heb.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

hoi, dat verklaart veel. er zitten zo van die xenon lampen in voorraan, mijn vader zijn S80 heeft da ook, maar die heeft meer snufjes, bij mn vader klappen spiegel bijvoorbeeld in, als je auto op slot doet, maar in S40 krijg ik het nie ingesteld, is normaal via radio, maar het staat er niet bij, enkel met de 2 toetsen op de deur klappen ze in. misschien mag ik de types niet veel gaan vergelijken, maar ik rij toch graag met mijn S70 :-), maar die zijn lampencontrole werkt op alles, alles behalve de achteruitlichten, en de mistlampen voorraan.
Inderdaad de vervangauto's van de garage waren edrive modellen, dat verklaart veel, in ieder geval is het veel beter dan dat Golfke dat hij ervoor had (Golf 4 - 2000), alleen als ik er soms met moe rijden, dan heb ik zo de gewente om te rijden zoals met S70, maar koppeling van S40 is wat anders, waardoor ik het gevoel heb da ik meer gas moet geven, voor ik koppeling los laat of ik val stil, maar als ik dan schakel en laat koppeling los dan doet dat toch wat vreemd, en this bij elke S40 of V50, dus moet dus iets verkeerd doen.
Fredhead
Geartronic member

Wat jij beschrijft is heel veel 1.6D/DrivE rijders opgevallen dat dat niet helemaal vloeiend gaat.

Zit er bij de S40 trouwens een knipperende led voor de vooruit? Zo ja zou er wel een alarm in moeten zitten.
Anders nog eens testen met de auto op slot zetten en na een minuut of wat met het kleine sleuteltje dat uit de grote sleutel gehaald kan worden de voordeur eens open te maken.
Als er een alarm in zit zou het dan af moeten gaan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Ik ga dit weekend eens uittesten :-), eerst nieuwe velgjes gaan halen voor onder mijn S70 in Moerskapelle (NL)
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Er zit enkel voorlopig deadlockuitschakeling op, geen alarm dus. Maar wat wat er ook is, is dat er veel krassen zijn door vandalisme, en een paar deuken, die deuken is nog het minste, maar als ik in de garage die S40 wil laten brengen zoals die was, krasvrij... kost het al rond de 4500 euro, normaal zou er toch ook een manier zijn om deze weg te polijsten ofzo? De garage wille direct alles demonteren en herspuiten...
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”