Aanrijding linksvoor gehad.

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gyrolion
1st Gear member

Beste forummers.

Afgelopen donderdag heeft er iemand mijn S40 uit 2003 links voor lichtelijk bezocht. Voor de aanrijding deed mijn auto het nog prima.
Hij staat nu al een paar dagen stil omdat ik de verzekering en alles ga afwachten.
Tevens bij een schadebedrijf is hij provisorisch gerepareerd, bumper wielkas lampen alles met duct tape en ti-raps weer vast.

Maar nu is na de aanrijding dus mijn elektronica in de auto er mee gestopt.
Als in elektronica bedoel ik dus airco, verwarming, ventilatie, dashboard verlichting.. eigenlijk alles wat je op het dashboard kan bedienen. (radio, auto lampen, board computer etc.) werkt nog wel. Tevens werkt mijn linker mistlamp niet meer, misschien heeft dat er wat mee te maken?

Nu moet ik natuurlijk de auto laten repareren, (of hij word total loss verklaard maar dat hoop ik niet, heerlijke auto..) en bij het schade bedrijf konden ze niet zeggen of ze het nou zo zeker konden repareren (de elektronica), ze hadden zekeringen en alles na gekeken. Is het nu verstandig om proberen mijn auto te laten repareren bij een erkend Volvo schade bedrijf?? of word het allemaal drama als er een kabelboom is geraakt?

Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft? En nog wat tips kan geven.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

ik ben er van overtuigd dat het schadebedrijf waar je bent geweest goede contacten heeft met een Volvo dealer in de buurt. Want het lijkt me zeker verstandig daar goed naar te laten kijken. En als het bedrijf het niet aan durft, zou ik zeker naar een dealer gaan. Zij kunnen de afhandeling helemaal voor je verzorgen

Welkom op het forum trouwens, wil je je nog even voorstellen in het daarvoor bestemde gedeelte?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gyrolion
1st Gear member

Hallo Walter, bedankt in ieder geval, ik ben al lang lid zoals je kan zien.. Maar ik zal binnenkort de tijd nemen om mij zelf voor te stellen. En wat foto's van mijn Volvo.

Trouwens een volvo S40 uit 2003 met 195.000 km op de teller en de schade nu geschat op 3000 euro, zal hij dan total verklaard worden?
Walter
Geartronic member
Contacteer:

lastig te zeggen zo. Te veel variabelen. En als de schade niet te technisch is, kan een goed schadebedrijf (al dan niet via een dealer) soms met gebruikte delen de auto misschien weer opknappen voor het bedrag dat de verzekering uit keert.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
lint
Geartronic member

Het electronische probleem zeker door een Volvo dealer laten uitzoeken, verder maar hopen dat je auto niet total loss verklaard wordt.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”