Klokkenwinkel
- Jers3n
- 5th Gear member
@Plc: In de NL SE zat standaard het sportstuur met alu inleg, dat is meer geprofileerd dan jou 'gewone' 3-spakige stuur en uitgevoerd in geperforeerd leer. Was in D waarschijnlijk een optie met meerprijs, net als de zilver kleurige (alu) roofrails. Heb je ook een electrische bestuurders stoel? En adaptief xenon?
En zijn alle opties die jij hebt standaard op een Duitse SE?
Ik ben er nl. een heel aantal (in D) tegen gekomen tijdens mijn oriëntatie, die geadverteerd stonden als Sport Edition, maar minder compleet. De hardware voor de standkachel zit op veel (bijna alle?) in D geleverde diesels, dat maakt ze niet meteen allemaal rijker uitgevoerd.
En zijn alle opties die jij hebt standaard op een Duitse SE?
Ik ben er nl. een heel aantal (in D) tegen gekomen tijdens mijn oriëntatie, die geadverteerd stonden als Sport Edition, maar minder compleet. De hardware voor de standkachel zit op veel (bijna alle?) in D geleverde diesels, dat maakt ze niet meteen allemaal rijker uitgevoerd.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Edwin
- 5th Gear member
Dit is ook een hele mooie, maar ook hele dure, echte SE. Lekker weinig gelopen ook...
En met de mooie tellerringen die TS bedoelt.
Alleen jammer van dat donkere, sombere interieur!
Gr. Edwin.
En met de mooie tellerringen die TS bedoelt.
Alleen jammer van dat donkere, sombere interieur!

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 5th Gear member
Is inderdaad veel geld, maar helaas een benzine en een zwart interieur is ook niet zo ons ding. Wel mooie km.stand
Wat me opvalt is dat als ik de Nederlandse Volvo occasionsite bekijkt ik een depressie voel opkomen.
Zwart en donkergrijs voeren de boventoon en dan ook het liefst met zwart interieur.
Kijk ik op de Belgische site dan zie ik veel meer lichtere kleuren en (in de prijsklasse tot 14000) 8 V70's staan waarvan 1 zwarte met zwart leer, de rest heeft een kleur en alle met mooi zand/cremekleurig interieur (net als mijn huidige ex-Belg).
Km. standen ook om te smullen 87.000-138.000km en alle van 2007 tegen prijzen, zelfs incl BPM, die het nog steeds aantrekkelijk maken om over de grens te kijken.
Tijd voor een tripje Belgie
Wat me opvalt is dat als ik de Nederlandse Volvo occasionsite bekijkt ik een depressie voel opkomen.
Zwart en donkergrijs voeren de boventoon en dan ook het liefst met zwart interieur.
Kijk ik op de Belgische site dan zie ik veel meer lichtere kleuren en (in de prijsklasse tot 14000) 8 V70's staan waarvan 1 zwarte met zwart leer, de rest heeft een kleur en alle met mooi zand/cremekleurig interieur (net als mijn huidige ex-Belg).
Km. standen ook om te smullen 87.000-138.000km en alle van 2007 tegen prijzen, zelfs incl BPM, die het nog steeds aantrekkelijk maken om over de grens te kijken.
Tijd voor een tripje Belgie

V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 3rd Gear member
De door bartv70 aangegeven auto is simpelweg een edition classic en geen edition sport (geen adaptieve bi-xenon, spoiler, alles in dark wood etc)« bartv70 » :
Sportstuur is de driehoekige ???(ben geen sportrijder)
Maar dit is een sportedition , met sportstuur maar smalle ringen??
de bewuste auto
Dat is ook absoluut geen Sports Edition.
De NL uitvoering van de Sports Edition is buiten het driespakige soortstuur (met alu-inleg) en 'het "watch-dail" instrumentenpaneel met metaalkleurige schaalaanduidingen' (zo noemden ze die dingen toen), te erkennen aan de meedraaiende (lens) xenon koplampen, zilveren roofrails, volleder met electrische geheugen bestuurdersstoel, spoiler, spaceball of GT-pook met geperforeerd leder en verticale witte stiknaad, etc
(is ook te vinden in de edition-prijslijsten van 06/07).
Het is wel lastig gemaakt door Volvo. De zilveren roofrails is standaard op de edition sport, maar de klant had de keuze om een zwarte te plaatsen.
Het is echter nooit mogelijk geweest op een andere uitvoering een zilveren rails te plaatsen bij aanschaf (wel achteraf)
En om het verhaal compleet te maken: Die van mij is een edition II sport MY 2007, maar dan de uitvoering van juli 2006. Deze heeft geen elektrische stoelen en standaard geen roofrail.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Willempie5
- 3rd Gear member
Interessant om te lezen.
Ik heb de SE (op kenteken gezet op 15 nov 2007). Deze heeft idd de "dikke" tellerrand en ook de elektrisch verstelbare stoelen en de alu roofrail.
Die alu roofrail vind ik nog niet een enorm succes, ik heb de auto nog niet zo lang, dus eerst maar kijken of ik eraan kan wennen
Ik heb de SE (op kenteken gezet op 15 nov 2007). Deze heeft idd de "dikke" tellerrand en ook de elektrisch verstelbare stoelen en de alu roofrail.
Die alu roofrail vind ik nog niet een enorm succes, ik heb de auto nog niet zo lang, dus eerst maar kijken of ik eraan kan wennen
Huidige Volvo’s:
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire