Ik heb een tweedehands XC60 aangeschaft. Bouwjaar 2010 Edrive.
Ik zou graag een achteruitrijcamera laten plaatsen maar dat kan volgens de Volvo garagehouder niet omdat mijn wagen niet uitgerust is met een RTI navigatiessyteem.
Op de website van NavAuto vind ik een navigatiesysteem dat speciaal voor Volvo XC60 gemaakt wordt en waarop ook een achteruitrijcamera kan aangsloten worden.
Dit zijn echter geen originele Volvo onderdelen.
Heeft iemand hier ervaring mee ? En is dat betrouwbaar ?
Of betaan er andere/betere oplossingen ?
XC60 - achteruitrijcamera
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Contacteer Volvotech 
Zit er al een scherm in of niet? De mijne had nog geen scherm, maar Volvotech heeft me een complete set verkocht met scherm, navigatiecomputer (garmin gvn 53) en achteruitrijcamera. Zelf ingebouwd op 2 namiddagen, ziet er OEM uit, werkt even goed (en heeft zelfs een aanraakscherm, wat de standaard navigatie niet heeft.
Systeem zit er intussen een jaar in en ik heb er nog geen problemen mee gehad. Wel 1x een kapotte camera gehad, afgebroken in de carwash (man die de auto inzeept was iets te hardhandig bezig met z'n borstel aan de nummerplaat en gaf zo de camera een stamp) Intussen is er een beter type camera wat ineen geschroefd is ipv gelijmd.

Zit er al een scherm in of niet? De mijne had nog geen scherm, maar Volvotech heeft me een complete set verkocht met scherm, navigatiecomputer (garmin gvn 53) en achteruitrijcamera. Zelf ingebouwd op 2 namiddagen, ziet er OEM uit, werkt even goed (en heeft zelfs een aanraakscherm, wat de standaard navigatie niet heeft.
Systeem zit er intussen een jaar in en ik heb er nog geen problemen mee gehad. Wel 1x een kapotte camera gehad, afgebroken in de carwash (man die de auto inzeept was iets te hardhandig bezig met z'n borstel aan de nummerplaat en gaf zo de camera een stamp) Intussen is er een beter type camera wat ineen geschroefd is ipv gelijmd.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
- euerw
- 5th Gear member
Beste is om een org.set er in te zetten( op marktplaats te vinden) die van navauto is de wel bekende China copy, zou ik niet aan beginnen.
Wat ppfreddy aangeeft is ook een goed alternatief
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- euerw
- 5th Gear member
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lreuerw schreef:Beste is om een org.set er in te zetten( op marktplaats te vinden) die van navauto is de wel bekende China copy, zou ik niet aan beginnen.
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
-
- Starter
Bedankt voor de snelle reacties
Bij Volvotech heb ik welk een probleem met de taal, ik ben niet zo beslagen in het engels. Bestaat er een nederlandstalige site van Volvotech ?
Bij Volvotech heb ik welk een probleem met de taal, ik ben niet zo beslagen in het engels. Bestaat er een nederlandstalige site van Volvotech ?
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
volgens mij niet omdat zij internationaal werken. Maar Bob is gewoon Nederlands en die kan je via de mail met alles helpen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Origineel absoluut het mooiste natuurlijk...
Maar ook "ingewikkelder" qua sofware nodig enz. enz.
Systeem wat ppFreddy gebruikt is zeer gebruiks zeker maar is natuurlijk niet origineel...
Qua totaalkosten uiteindelijk zal het elkaar niet veel ontlopen denk ik, een gebruikt origineel Volvo systeem of een systeem van ons.
Zal beide richting de 1200 euro gaan.
Maar ook "ingewikkelder" qua sofware nodig enz. enz.
Systeem wat ppFreddy gebruikt is zeer gebruiks zeker maar is natuurlijk niet origineel...
Qua totaalkosten uiteindelijk zal het elkaar niet veel ontlopen denk ik, een gebruikt origineel Volvo systeem of een systeem van ons.
Zal beide richting de 1200 euro gaan.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- Starter
Bedankt voor de informatie
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
En als je een beetje je weg kent hoef je geen kaarten meer te kopen om die dan via een omslachtige dvd manier op je systeem te krijgen. Gewoon geheugenkaartje even in pc prikken, copy-paste en kaartje terug in de navigatiecomputer 

1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D