Auch

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

M@rcel schreef:en het kan bij elke diesel voorkomen
Bij alle auto's met turbo.., alleen met een diesel wat makkelijker vanwege roetfilter.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Thuurc
4th Gear member

fubarsky1973 schreef:Ik heb op 23-03-2013 hetzelfde meegemaakt. Ik zat echter op 3500km van mijn volgende beurt en had er dus al 16500km opzitten na mijn vorige smering. Aan 90km/u in cruisecontrole slaat de motor ineens op hol, vol in het rood tot 6000 rpm. Heb mezelf dan naar de pechstrook gestuurd, daar de motor uitgezet maar die bleef gewoon gaan tot hij vastliep. Alles ging gepaard met veel witte rook en op het einde sterke brandgeur. Spijtig dat hij niet in de fik sloeg , dan was het voor mijn kleine omniumverzekering. Nu draai ik voor de kosten op, ondanks het feit dat ik elke smering op onderhoudsboekje heb straan bij een erkend garagist.
Als dit blijkbaar geen alleenstaand incident is, is er dan geen mogelijkheid om hiervoor klacht neer te leggen tegen VOLVO???
Ik moet +/-5000€ ophoesten om het te laten maken en krijg dan van de garagist te horen dat het niet uit te sluiten valt dat het gewoon opnieuw voorkomt!!!
VOOR MIJ NOOIT NOG EEN VOLVO
Dat is heel vervelend om mee te maken. Wat een klap geld! :-/

Echter, wat mensen boven mij ook al zeggen: dit kan helaas bij elk automerk gebeuren. Je zou een coulance/vergoeding proberen te kunnen regelen.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
BlackSapphire
6th Gear member

Gaat je niet lukken om dat specifiek Volvo in de schoenen te schuiven. Wat Laguna zegt zijn veel meer de punten waar het om draait. En 3 dolgedraaide diesels op de paar duizend die zijn verkocht is ook nog niet iets waar je iets uit kunt afleiden over fabricagefout.

wel balen voor je, want je bent wel mooi zuur met een stukgelopen motor.
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
DawnBlueED
5th Gear member

Laguna-S60 schreef:
M@rcel schreef:en het kan bij elke diesel voorkomen
Bij alle auto's met turbo.., alleen met een diesel wat makkelijker vanwege roetfilter.
Nee, in principe kan elke dieselmotor op hol slaan. Bij oudere diesels met mechanische pompinjectie en een smoorklep, onder andere ook door het aanzuigen van valse lucht bij het spruitstuk.

Bij een benzinemotor is de compressie niet hoog genoeg om motorolie te laten ontbranden. Je kan een benzinemotor dus altijd stoppen door de ontsteking af te schaken of de brandstoftoevoer te onderbreken.
NJ8
4th Gear member

Vervelend verhaal. Vriendje van mij heeft dit ook ook meegemaakt met zijn Laguna 2.2 diesel. Als er een merk en type is waar het vaak voorkomt, dan is het daar wel. Motor slaat op hol en gaat lopen tot de laatste druppel motorolie op is...

Zoiets (ook een renault)
Afbeelding
ZX10r
5th Gear member

heb het wel eens met een vrachtwagen meegemaakt, die ging gewoon door totdat de drukgroep eruit klapte. Stukken gingen dwars door het dak van de cabine.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”