Aankoop V70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
ketron1960
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 26.02.2012 - 14:29

Hoi vorig jaar is mijn 940 een stukje korter geworden door dat er iemand invloog, gelukkig reed ik Volvo.
Omdat ik toen niet wist wat ik wilde heb ik een V40 gekocht 2.0 met LPI.
Nu ben ik aan het kijken voor een V70 liefst LPG g3 maar diesel lijkt mij ook wel wat.
Mijn vraag is waar ik op moet letten, kijk de standaard zaken zoals onderhoud en distributie dat weet ik wel.
Ik heb gezien dat de laatste van het eerste type de 2.4 motor hebben net zoals het 2e type maar is deze net zo betrouwbaar als de 2.5 20V die er al jaren inzit.
Volvo V 70 2,4 2000 polar LPG G3
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3

Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

mensen die ze stuk hebben zien staan zeggen van niet
Volvo for life
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16550
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Volvo + LPG => Classic met een 2.5 nemen. En verder heel goed inlezen hier, er staat meer dan zat over geschreven.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 14071
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

ik heb een 2.5D gehad, een zalige en zuinige motor, roet wel stevig
Wauter
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 27.05.2012 - 23:32

Voornaamste verschil tussen 2.4 en 2.5 is de klepbediening. Bij 2.5 hydraulisch, op gas wel zo prettig, bij een 2.4 wordt dat periodiek laten stellen. Hoe vaak hangt af van je rijgedrag.
Volvo V50 2.0D '04, 200k+
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

V70 2.4 met 60.000 km lpg ervaring:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
Obbetuning
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

Laguna-S60 schreef:V70 2.4 met 60.000 km lpg ervaring:
Verklaar nader, ben benieuwd..

mvgr Obbe
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Zie de foto's, spreken voor zich denk ik :D

had nog 2 foto's:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1490
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Nee, niet echt. Wat voor gas installatie is gebruikt, hoe was het onderhoud van de auto, hoeveel kilometers in totaal gereden. Dat soort dingen spelen ook een rol. Dit soort foto's bestaan ook vast wel van de 2.5 motoren op een (slechte) LPG installatie.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Een verbrande klep heeft weinig met onderhoud van doen ,behalve het regelmatig controleren van de klepspeling.
Motoren met vaste stoters gaan inderdaad regelmatig stuk op LPG.
Regelmatige controle en eventueel stellen verlengt de levensduur,maar omdat het een hele ingreep is en veel kosten met zich mee brengt,houden de meeste berijders dat voor gezien.
LPG installatie heeft daar weinig invloed op wat het merk betreft,ik heb al veel merken installaties voorbij zien komen waarbij de kleppen verbrand waren.
Er rijden er natuurlijk ook rond zonder noemenswaardige problemen.
Maar het risico blijft aanwezig.

LPG pomp(die stuk loopt)
Injector adapters.(Die los gaan zitten)
Verdeelblok.(kan stuk gaan)
Verbrande kleppen.
Allemaal dure reparaties.
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Auto had 250.000km gereden, waarvan 60.000km op LPG.
Zeer goed onderhouden, alle rekeningen erbij. was volgens mij vialle installatie.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
ketron1960
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 26.02.2012 - 14:29

Ik heb tot nu toe goede ervaring gehad met rijden op LPG, had is een 240 uit 93 en de 940 uit 1998 was ook op LPG.
mijn rijstijl is rustig en laat de auto altijd goed op,temperatuur komen.
Ook de V40 is op LPG G3 en geeft geen problemen heeft wel pas 287.000 gelopen en toen ik hem kocht zat er een nieuwe gaspomp in.
wat mij tegen houdt om een diesel te nemen zijn de verhalen over het hoge verbruik, ik heb begrepen dat de 2.4D wel zuiniger loopt.
Volvo V 70 2,4 2000 polar LPG G3
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3

Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
wrusman
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 27.12.2012 - 08:33
Locatie: Friesland

mijn huidige v70 met 2.5d motor is aanmerkelijk zuiniger in verbruik dan mijn oude v40 met G3 installatie !

de v40 nam gemiddeld 1 op 8.7, dus 11.49 liter per 100 Km.
met een literprijs van 78 cent/liter dus €8,96 / 100 Km

de v70 neemt nu gemiddeld 1 op 18.2, dus 5.5 liter per 100 Km
met een literprijs van 140 cent /liter dus €7,70 / 100 Km

en dan is de v70 nog behoorlijk zwaarder ook (ruim 200 Kg)
Jag älskar min svenska traktor

V70 2.5D 1999 Graphite Grey Metallic
ketron1960
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 26.02.2012 - 14:29

oke dank je wel voor de informatie, dit weekend ga ik naar een V70 2.5TDI kijken die bij ons in de buurt staat met 300.000 km.
Volvo V 70 2,4 2000 polar LPG G3
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3

Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
voogle
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.02.2013 - 12:49

Ik heb een V70 bj,2000 km stand 556000
Over 75000km verbruik ltr\100 km 6,05 l = 1 op 16 , dus 1000 km met een tank.
Ga nu kijken naar een G3, maar puur vanwege de vaste lasten, zal wel balen om om de halve wek te tanken.
Ik ze, als dat geen bezwaar is , doen.
potje13
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 09.08.2007 - 21:59

Overstappen van diesel naar LPG is echt wel even wennen. Regelmatig sta je weer aan de pomp. Wel ideaal voor het sparen :o
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”