Jammer dat de paddles er niet op komen

Kun je ook nog de werking van de Connected Touch achterhalen

Volgens mij is er maar één Europese typegoedkeuring voor auto's. Het kan wel zo zijn (zoals hierboven omschreven) dat de Co2 waardes bij montage van andere banden worden beinvloed. Voor de NLse situatie kan dat betekenen dat er een bijtellingsgrens wordt overschreden of dat de Co2 heffing hoger wordt. Pak maar eens een BMW prijslijst. Daar zie je keurig in opgenomen welke consequenties de montage van andere velg/band combinatie (af fabriek) heeft voor de BPM obv Co2 (en dus eventueel ook voor de bijtelling). BMW heeft waarschijnlijk bij de typegoedkeuring (=homologatie) de auto's met meerdere velg/bandcombinaties laten testen en registreren.Walter schreef:Ik heb het vermoeden dat dat met de Nederlandse typegoedkeuring te maken heeft. Als je de V40 14% af fabriek op 18" zet, vervalt ook je recht op 14% bijtelling. En dergelijke constructies kennen ze in het buitenland wellicht niet helemaal, vandaar dat ze de auto rustig met 18" op Geneve kunnen plaatsenXC90S schreef:Dus nog steeds geen 18inch? Waarom zetten ze m dan met 18 inch in Genève en waarom roept zo'n PR mannetje tijdens de presentatie dat er 18ich beschikbaar komt? Zo moeilijk kan het toch allemaal niet zijn, er is zoveel vraag naar..
Kijk even naar mijn latere post...Hoes schreef:Volgens mij is er maar één Europese typegoedkeuring voor auto's. Het kan wel zo zijn (zoals hierboven omschreven) dat de Co2 waardes bij montage van andere banden worden beinvloed. Voor de NLse situatie kan dat betekenen dat er een bijtellingsgrens wordt overschreden of dat de Co2 heffing hoger wordt. Pak maar eens een BMW prijslijst. Daar zie je keurig in opgenomen welke consequenties de montage van andere velg/band combinatie (af fabriek) heeft voor de BPM obv Co2 (en dus eventueel ook voor de bijtelling). BMW heeft waarschijnlijk bij de typegoedkeuring (=homologatie) de auto's met meerdere velg/bandcombinaties laten testen en registreren.Walter schreef:Ik heb het vermoeden dat dat met de Nederlandse typegoedkeuring te maken heeft. Als je de V40 14% af fabriek op 18" zet, vervalt ook je recht op 14% bijtelling. En dergelijke constructies kennen ze in het buitenland wellicht niet helemaal, vandaar dat ze de auto rustig met 18" op Geneve kunnen plaatsenXC90S schreef:Dus nog steeds geen 18inch? Waarom zetten ze m dan met 18 inch in Genève en waarom roept zo'n PR mannetje tijdens de presentatie dat er 18ich beschikbaar komt? Zo moeilijk kan het toch allemaal niet zijn, er is zoveel vraag naar..
Als een PIH met 18 inch op bijvoorbeeld 51 gr/km aan Co2 uitkomt is het logisch dat dit in NL geen fabrieksoptie wordt. Andere landen hebben wellicht andere regels op dit gebied.
ik verdiep me er niet eens in, een onnutte toevoeging die iedereen te duur vindIV39 schreef::oops: Wat zeg je me nu??? :signhelp:Walter schreef:helaas... Daar ben ik niet genoeg in thuis.
Goed nieuws inderdaad, heeft dit ook invloed op het eventueel in aanmerking komen van een e-parkeer vergunning...?Walter schreef:Goed nieuws voor Hybrid rijders uit onze hoofdstad!!
AMSTERDAM
Afgelopen week kregen wij het bericht dat de Gemeente Amsterdam de V60 Plug-In Hybrid toegang geeft tot het aanvragen van een publieke oplaadpunt. Nuon is in Amsterdam contractpartner van de Gemeente voor het realiseren en onderhouden van de publieke oplaadpunten. In dat kader heeft Nuon met de Gemeente gesproken over de Volvo V60 Plug-In Hybrid om ervoor te pleiten de minimumeisen (dat was minimaal 60 km elektrisch) te verlagen om zo ook de Volvo berijders toegang te geven tot het publieke 'laadnetwerk' en de mogelijkheden van het aanvragen van een publiek laadpunt. De afgelopen weken is dit heroverwogen en is er besloten de minimumeis te verlagen naar 45 km elektrisch. Daardoor komt de V60 Plug-In Hybrid nu ook in aanmerking voor publiek laden in Amsterdam inclusief de mogelijkheid tot het (gratis) aanvragen van een publiek oplaadpunt. De Volvo rijders kunnen dit kosteloos online via de website van Nuon aanvragen (www.nuon.nl/ev).
Je werkt toch voor een dealer? Dan zou ik mij (als ik jou was) uit het hoogpunt van deskundigheid in gaan verdiepen om de klanten te kunnen informeren. Tenminste, als er informatie beschikbaar is over het systeem. Dat staat los van of je het zelf te duur vind of niet.bart simpson schreef:ik verdiep me er niet eens in, een onnutte toevoeging die iedereen te duur vind
+1Bluemagics schreef:Je werkt toch voor een dealer? Dan zou ik mij (als ik jou was) uit het hoogpunt van deskundigheid in gaan verdiepen om de klanten te kunnen informeren. Tenminste, als er informatie beschikbaar is over het systeem. Dat staat los van of je het zelf te duur vind of niet.bart simpson schreef:ik verdiep me er niet eens in, een onnutte toevoeging die iedereen te duur vind
En je weet pas dat het zinloos is wanneer je het uit gaat proberen.
IV39 schreef::oops: Wat zeg je me nu??? :signhelp:Walter schreef:helaas... Daar ben ik niet genoeg in thuis.
Mag een delegatie van het Volvo forum mee op cursus?Walter schreef:IV39 schreef::oops: Wat zeg je me nu??? :signhelp:Walter schreef:helaas... Daar ben ik niet genoeg in thuis.Ga binnenkort op MY14 training, hopelijk dan meer
Leverbaar in verschillende varianten:P-V60 schreef:Misschien lees ik erover heen, maar is het nu zo dat Connected touch een meerprijs is van 300 euro? Of krijg je in connected touch voor 300 euro navigatie erbij..?
Ik heb niet meer informatie dan wat op de Volvocars website staat.IV39 schreef:@ Ben, bedankt voor de link naar de CT. Hebben we weer iets meer info.
De handleiding is nog wel voor de oude versie MY2013. Weet jij of hier nog een nieuwe versie voor komt?
IV39 schreef:Thnx voor de info Walter,
Jammer dat de paddles er niet op komen, had ik wel leuk gevonden... maar niet getreurd, het is nog steeds een hele volle auto.
Kun je ook nog de werking van de Connected Touch achterhalen.
Nee heb ICE WHITEYoVol schreef:Ik pak altijd deze link, even bookmarken en je bent altijd up-to-date. Ben je niet boos door het ontbreken van Cosmic white?Paul schreef:Hoe heb je die zo snel?