Ik wil eigenlijk mijn radio vervangen door een standaard (naar mijn keuze) radio waarschijnlijk een 2-din met touchscreen...
Nu mijn probleem:
Ik heb dus een hu-801 met navi (cds) en telefoon aangesloten.. Ook heb ik een versterker onder de passagierszetel...
Mijn vraag : Kan ik bij volvo gewoon een kabelboom kopen dat al deze aansluitingen simpelweg een in 'gewone' steker omzetten, je weet wel een fiche voor de stroom en een ander voor de luidsprekers... Ik zou natuurlijk wel alle functionaliteit van de huidige systeem willen houden..
Wat kan ik doen ????
HELP !!!!!!
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
Wat je kunt doen? Je zelf afvragen wat er mis is met je huidige radio? Ik denk dat er hier op het forum genoeg mensen zijn die jouw radio met liefde ruilen voor zo'n enkel DIN-apparaat van de Halfords! Een fiche voor stroom en luidsprekers noemen we hier een ISO-aansluiting en daar kan de dealer je wel aan helpen. Maar dan werkt je uitklapscher niet meer. En je verstreker doet het dan ook niet meer. Net als je telefoon. En je speakers zouden wel eens een heel ander geluid kunnen gaan geven dan je nu gewend bent. Ik zou me nog maar even goed bedenken...
Ja, lijkt mij ook niet aantrekkelijk. Stuurbediending werkt dan ook niet meer. En zoals Oceanracer al meldt, jou navi en telefoon gaat niet meer werken. Ik heb zelf een HU603 zonder extra versterker in combinatie met een High Performance set luidsprekers en beer zeer tevreden met deze set. Wat mis je aan je huidige radio om alleen al te bedenken dat je die kwijt wil?
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar EngineeredAlderbastend compleet V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019 V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex V70 T5 aut, MY2001 Full Options V70 2.5 Europa, MY1998
Ik ben het volledig met jullie eens ...... maar....
mijn display van de radio mist soms enkele vertikale streepjes vb bij een 1 krijg je de vertikale lange lijn van de 1 niet te zien en dit is op meerdere plaatsen.. maar een beetje aan de radio duwen net onder de display helpt al is het maar voor twee minuten... mss een slecht contact ??? maar wat mij vooral dwars zit, zijn de ongeloofelijke beperkingen kwestie van uitbreiding... alles is zo 'speciaal' gemaakt dat er achteraf nog iets aan veranderen zo goed als onmogelijk is.. en de kleinste aanpassingen kost al snel wat euros, en de opbrengst is minimaal te noemen tov de kosten.... dus dacht ik een 2-din radio met touchscreen met allerhande uitbreidingen voorzien of mss zelfs wel een 'carputer' ( dit is een mini pc voor de auto)...
Bij andere automerken is dit iets van niets, maar bij volvo blijkt dit een helse karweitje te zijn , al dan niet onmogelijk.........
Je kan me geen ongelijk geven hé,met mijn argumenten... En alsiemand een oplossing heeft zodat ik alles kan behouden mits enkele aanpassingen, zéér graag zelfs want ik zie de radio ook graag enzo...
PS: mijn navi systeem gebruik ik eigenlijk zo goed als niet meer, ik heb nu tomtom op mijn SE P910 en moet zeggen dat deze vele malen superieur is aan de navi van volvo... mss ook omdat de technologie er op vooruit is gegaan maar ondertussen is er bij volvo niet al teveel veranderd, lees ik hier en daar
Full option
Hu-801
Hmmm, kan het niet echt mooi vinden. Ik heb zelf dagelijks met plc's te maken. En dit lijkt daar wel heel erg op. En om dat nou in je auto te stoppen. Zonde.
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind het ook geen mooie oplossing. De reden dat Volvo de uitbereidingsmogelijkheden beperkt, dan wel onmogelijk maakt zou ook wel eens om veiligheidsredenen kunnen zijn. Zo kun je de navi niet bedienen als je met de auto rijdt, om niet te veel te worden afgeleid en bedien je de de radio met knoppen aan het stuur, zodat je zoveel mogelijk met 2 handen aan het stuur kunt blijven rijden. Ik denk niet dat Volvo erg serieus wordt genomen als deze een computer aanbiedt en zich vervolgens loopt te ergeren dat ie niet op alle vlakken 5 sterren krijgt! Om nog wat verder te gaan: Ik vind zelf ook niet dat een computer in een auto hoort! Houdt je ogen EN je aandacht op het verkeer voor je. Wel zo veilig! Door Volvo zo bedoeld!
Het moet geen pc zijn hé !!! Vind ik ook wel een beetje te, maar het is wel tof dat je o.a. mp3's enzo zou kunnen afspelen, geen geklooi meer met cd's te wisselen enzo en ook dit komt de veiligheid ten goede niet ??
Full option
Hu-801
Oke, dacht dat ik iets had gelezen over een carputer/mini-pc?!!
Volgens mij moet het zonder veel problemen mogelijk zijn om een iPod aan te sluiten op een 801 voor de mp3'tjes. En een cd-wisselaar achterin geeft ook extra mogelijkheden.
ja zo'n carputer was maar een voorbeeld, zou ik ook niet moeten hebben, maar ik bedoelde meer de mogelijkheden van het ding...
En een ipod aansluiten...tja... ik heb dus een hu-801 met versterker en dan vanachter nog de rti navi met cdwisselaar voor navi , zo'n ipod adapter zou enkel maar aan de achterkant van de radio in een vrije stekker passen, maar bij mij zijn ze alletwee bezet. heb enkel nog eeen vrije 'ronde' aansluiting achteraan de bij de rti module.. Maar als je de pinnetjes telt komt het ook niet overeen met de specs van de ipod adapter... Als er iemad ervaring hier mee heeft graag dan van zich te laten horen, want ik ga geen dingen kopen dat bij mij toch niet werken, ohja mijn systeem is van het jaar 2000 dus hier dient men ook rekening mee te houden denk ik....
Full option
Hu-801
Hoi Olympus, de iPod gaat absoluut zeker wel werken bij jou. Ook ik was huiverig om het te proberen en heb een soortgelijke installatie, HU603, CD navigatie met 6 cd wisselaar en ook nog een TV tuner. Die ronde aansluiting die je nog vrij hebt wordt gewoon gebruikt voor de iPod adapter. Kabeltje dat je nodig hebt is aan een kant voorien van een 8-polige DIN connector die in de iPod adapter gaat en de andere kant is voorzien van een 13-polige DIN connector die in jou rti module gaat. Ik heb de TV tuner aansluiting uit de rti module getrokken en de iPod adapter er op aangesloten en dat werkte ook prima. de 13-polige bus die je nog vrij hebt op de rti module is bij mij gebruikt door de TV tuner, op de TV tuner is vervolgens weer die 13-polige bus beschikbaar waar mijn iPod adaper op is aangesloten. Maar ja, moet je wel je HU801 radio houden. Ik heb een complete handleiding gemaakt voor mijn V70, even zoeken op het forum dus. Als je het echt een probleem vind dat het display niet helemaal ok meer is kun je eens informeren bij de Volvo dealer voor een ruil radio.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar EngineeredAlderbastend compleet V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019 V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex V70 T5 aut, MY2001 Full Options V70 2.5 Europa, MY1998
Hoi Olympus, ijk nog even mijn topic na http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... sc&start=0 daar staat alle info en is ook de door mij gemaakte inbouwhandleiding te downloaden, is een pdf in zip formaat. Als je meer wilt weten lees ik het wel.