Ik krijg juist de indruk dat het forum meer weet dan de gemiddelde dealer!
Verder geen halszaak hoor. Als ik te laat ben dan ben ik te laat, daar kan die dealer natuurlijk ook niets aan doen. Ik voel me niet misleid.
V60 PIH - Besteld, maar nog geen bevestiging
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Hetgeen je hierboven omschrijft klopt helemaal.IkeV70 schreef:Ik heb mijn dealer op 16 januari en op 19 januari over voorinschrijving gesproken. Ik had er hier op het forum al gelezen dat de inschrijving gesloten zou zijn en informeerde daarnaar bij de dealer. Die bleef er heel vaag over, dat Volvo NL een paar weken achterliep met verwerking, dat de inschrijving nog niet gesloten was, dat men nog bezig was met extra productie naar NL halen, etc, etc.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
We zijn weer een tijd verder en, heb inmiddels alweer een paar keer contact gezocht met de dealer. ik heb alleen het idee dat ze mij een het lijntje houden. ze geven aan dat er pas certificaten komen wanneer ze gaan produceren.
zijn er hier mensen die dezelfde ervaringen hebben? of hebben jullie inmiddels allen een certificaat ontvangen?
zijn er hier mensen die dezelfde ervaringen hebben? of hebben jullie inmiddels allen een certificaat ontvangen?
-
- 1st Gear member
Mijn ervaring en die van mijn collega was, dat wij ongeveer 3 weken nadat wij de voorinschrijving hadden ondertekend het certificaat door de dealer doorgemaild kregen. Bij jou duurt het nu al 2 maanden, ik denk dat er ergens iets niet goed is gegaan....., danwel dat voor de 'gegarandeerde leveringen 2013' er geen nieuwe certifcaten meer worden uitgegeven. Het lijkt mij niet zo moeilijk dat hierop antwoord moet kunnen worden gegeven over de status van jouw voorinschrijving (door Volvo Nederland via jouw dealer).
- P-V60
- 3rd Gear member
Dat gold vlgns. mij voor 90% van de bestellingen. Lijkt me logisch dat er iets goed mis is. Succes!pemojo schreef:Mijn ervaring en die van mijn collega was, dat wij ongeveer 3 weken nadat wij de voorinschrijving hadden ondertekend het certificaat door de dealer doorgemaild kregen. Bij jou duurt het nu al 2 maanden, ik denk dat er ergens iets niet goed is gegaan....., danwel dat voor de 'gegarandeerde leveringen 2013' er geen nieuwe certifcaten meer worden uitgegeven. Het lijkt mij niet zo moeilijk dat hierop antwoord moet kunnen worden gegeven over de status van jouw voorinschrijving (door Volvo Nederland via jouw dealer).
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
-
- 2nd Gear member
Inmiddels contact gehad met Volvo Nederland, die komen met onderstaand:
Geachte heer *******, in verband met uw e-mail hebben wij contact opgenomen met uw Volvo-dealer ********. en dit is besproken met *******. Naar aanleiding hiervan berichten wij u graag het volgende.
De personen die een aankoopformulier/kopovereenkomst hebben ondertekend voor een Volvo V60 plug in Hybrid, waarbij deze Volvo in 2013 afgeleverd wordt, hebben inmiddels een certificaat ontvangen. De productieplaatsen bij Volvo Car Corporation met levering in 2013 voor Nederland, waren in korte termijn volledig uitverkocht. Wij zijn echter in gesprek met de fabriek over de mogelijkheid om meerdere productieplaatsen (levering 2013) te bemachtigen. Op dit moment is het helaas niet bekend of dit een positief resultaat zal hebben. Wij begrijpen als geen ander dat dit een onzekere factor is, zowel voor u als voor de Volvo-dealer, maar kunnen op dit moment geen toezegging doen. De meeste Volvo-dealers hebben een lijst aangemaakt, waarop zij personen noteren die belangstelling hebben voor een Volvo V60 Hybrid, zo ook uw Volvo-dealer. Mocht de fabriek nog productieplaatsen aan Nederland toekennen, dan zal uw Volvo-dealer direct contact met u opnemen.
Nu heb ik het idee dat mijn dealer niets met mijn ondertekende overeenkomst heeft gedaan, of in ieder geval te laat. zijn er hier mensen die na 17 Januari hebben getekend en wel een certificaat hebben ontvangen?
Ik was zo blij met deze wagen, maar het begint er op te lijken dat ik achter het net vis. zijn er nog mensen die hun certificaat kwijt willen?
Geachte heer *******, in verband met uw e-mail hebben wij contact opgenomen met uw Volvo-dealer ********. en dit is besproken met *******. Naar aanleiding hiervan berichten wij u graag het volgende.
De personen die een aankoopformulier/kopovereenkomst hebben ondertekend voor een Volvo V60 plug in Hybrid, waarbij deze Volvo in 2013 afgeleverd wordt, hebben inmiddels een certificaat ontvangen. De productieplaatsen bij Volvo Car Corporation met levering in 2013 voor Nederland, waren in korte termijn volledig uitverkocht. Wij zijn echter in gesprek met de fabriek over de mogelijkheid om meerdere productieplaatsen (levering 2013) te bemachtigen. Op dit moment is het helaas niet bekend of dit een positief resultaat zal hebben. Wij begrijpen als geen ander dat dit een onzekere factor is, zowel voor u als voor de Volvo-dealer, maar kunnen op dit moment geen toezegging doen. De meeste Volvo-dealers hebben een lijst aangemaakt, waarop zij personen noteren die belangstelling hebben voor een Volvo V60 Hybrid, zo ook uw Volvo-dealer. Mocht de fabriek nog productieplaatsen aan Nederland toekennen, dan zal uw Volvo-dealer direct contact met u opnemen.
Nu heb ik het idee dat mijn dealer niets met mijn ondertekende overeenkomst heeft gedaan, of in ieder geval te laat. zijn er hier mensen die na 17 Januari hebben getekend en wel een certificaat hebben ontvangen?
Ik was zo blij met deze wagen, maar het begint er op te lijken dat ik achter het net vis. zijn er nog mensen die hun certificaat kwijt willen?
-
- 5th Gear member
op Marktplaats staan er wel een aantal.
Maar 7% bijtelling ain't that bad toch? Natuurlijk is 0% beter maar toch.
Maar Volvo NL bevestigt hier dus dat wanneer je een certificaat heb ontvangen de levering voor 2013 zal plaatsvinden.
Maar Volvo NL bevestigt hier dus dat wanneer je een certificaat heb ontvangen de levering voor 2013 zal plaatsvinden.
-
- 5th Gear member
Ik hoorde net van de Dealer dat er best wat afzeggingen komen (van wege crisis etc), dus je heb best kans dat je nog opschuift. inschrijven bij meerdere dealers dan maar?
- IkeV70
- 5th Gear member
IkeV70 schreef:Ik hoorde toevallig van de week iemand beweren dat hij op 17 januari het formulier had ondertekend en nog een certificaat kreeg.
OGA244 schreef:8 januari stopte de voorinschrijving dus 17 januari valt er in principe buiten
Ik geloof ook haast niet dat dit kan. Kan het zijn dat sommige dealers een aantal plaatsen gereserveerd hadden en pas na 8 januari hebben ingevuld?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- IkeV70
- 5th Gear member
Mijn dealer vertelde dat ze ongeveer 100 voorinschrijvingen in de wachtrij hebben staan. Voorinschrijvingen dus die al geen certificaat meer gekregen hebben.Autozoeker schreef:Ik hoorde net van de Dealer dat er best wat afzeggingen komen (van wege crisis etc), dus je heb best kans dat je nog opschuift. inschrijven bij meerdere dealers dan maar?
-edit aanvulling-
Daarnaast trouwens krijgen ze ook al normale bestellingen binnen, die dus geleverd gaan worden ergens in 2014. Ik vraag me af of de voorinschrijvers die geen certificaat meer krijgen nog wel voorrang hebben voor de normale bestellers... Of vallen ze straks ook wat dat betreft tussen wal en schip en volgt levering pas in 2015?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- RichieB
- 6th Gear member
Normaliter kan dat wel, maar ik denk dat dit de reden is dat Volvo NL met op naam gestelde certificaten werkt. Dealers kunnen niet even 10 klantnamen verzinnen, en die productieplaatsen reserveren. Dan zouden ze achteraf al die namen op die certificaten weer moeten veranderen.IkeV70 schreef: Ik geloof ook haast niet dat dit kan. Kan het zijn dat sommige dealers een aantal plaatsen gereserveerd hadden en pas na 8 januari hebben ingevuld?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 5th Gear member
hier een http://link.marktplaats.nl/665399431 import.
maar 3 weken wachten oid...
maar 3 weken wachten oid...
- Superfunky
- 5th Gear member
Zeker, scheelt maar een hele VW Polo in 5 jaar (€13.500), vind ik best veel geld.Autozoeker schreef:
-
- 5th Gear member
maar je kan dan in een polo rijden, of een v60. no-brainer lijk me
- Superfunky
- 5th Gear member
Geloof niet dat je m'n opmerking begrijpt. Jij zegt: "7% is not too bad, 0% is beter". Ik zeg: het verschil tussen 0% en 7% is een Polo. Daarmee bedoel ik dat als je de V60 de volle 5 jaar rijdt (de termijn waarvoor 0% geldt) je dit € 13.500 scheelt en dat ik dat best veel geld vind. Vooral omdat het netto geld is!Autozoeker schreef:maar je kan dan in een polo rijden, of een v60. no-brainer lijk me
En nee, met mijn brain is niets mis.
-
- 5th Gear member
Een nieuwe aangeklede polo is trouwens wel meer dan 13.500 hoor, maar je heb gelijk is veel geld. maar als je kijkt over 5 jaar, waar je dan in mag rijden, is het nog steeds wel goede deal. Dat is meer de strekking van mijn verhaal.