Goedenavond,
1e vraag mbt tot remschijf:
Het gaat om een 940 uit '92 GL zonder ABS en weet iemand zo uut 't bolleke welke diameter remschijf de Volvo heeft, voorzijde?
Zijn er complete remsets te koop (schijven+blokken) voor een 92'?
2e mbt stuurbekrachtiging/pomp
Stuurbekrachtiging werkt niet direct bij starten van de Volvo en bij het wegrijden duurt het een minuut of 5 voordat ie werkt.
Ligt het aan de pomp die defect is of stuurhuis?
283.000 km gelopen en bij het maximale uitsturen hoor je licht gepiep.
Ondanks deze vragen die ik stel namens mijn vrouw ben ik op Volvo-gebied een echte doordrenkte rookie!
Alvast bedankt,
Smeerlap
Allerlei kwaaltjes/gebreken Volvo 940
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Zit er wel voldoende olie in de stuurbekrachtiging? Zou eerst eens die olie bijvullen/verversen en ontluchten. En heb je gekeken of je lekkage kan ontdekken?
Volgens mij zijn er geen complete sets met schijven en blokken, er zijn als ik het goed heb verschillende soorten remklauwen en die hebben andere blokken. Diameter weet ik niet uut t bolleke, automaterialentoko's kunnen aan de hand van het kenteken vaak zien welke je moet hebben. En bel eens een dealer in de buurt, ik weet zeker dat die prijs je mee zal vallen (ken de prijzen niet maar ik weet dat ze scherp zijn) en dan heb je origineel spul.
Volgens mij zijn er geen complete sets met schijven en blokken, er zijn als ik het goed heb verschillende soorten remklauwen en die hebben andere blokken. Diameter weet ik niet uut t bolleke, automaterialentoko's kunnen aan de hand van het kenteken vaak zien welke je moet hebben. En bel eens een dealer in de buurt, ik weet zeker dat die prijs je mee zal vallen (ken de prijzen niet maar ik weet dat ze scherp zijn) en dan heb je origineel spul.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
[quote="Walter"]Zit er wel voldoende olie in de stuurbekrachtiging? Zou eerst eens die olie bijvullen/verversen en ontluchten. En heb je gekeken of je lekkage kan ontdekken?
Ja, ik heb alles nagekeken.
Geen lekkage of wat dan ook, het mocht er lucht in de leiding zitten word deze automatisch ontlucht (gesloten systeem)
Komt alleen voor bij koude start namelijk en er zit genoeg olie in.
Toch maar even verder spitten voor dit probleem.
De remschijven/remblokken euvel is opgelost.
Diameter 287mm gat 68mm 22mm dikte geventileerd.
Deze besteld bij een niet te nader noemen internetsite...
Ja, ik heb alles nagekeken.
Geen lekkage of wat dan ook, het mocht er lucht in de leiding zitten word deze automatisch ontlucht (gesloten systeem)
Komt alleen voor bij koude start namelijk en er zit genoeg olie in.
Toch maar even verder spitten voor dit probleem.
De remschijven/remblokken euvel is opgelost.
Diameter 287mm gat 68mm 22mm dikte geventileerd.
Deze besteld bij een niet te nader noemen internetsite...
(niet per definitie een vuig woord, ik ben iemand die werkt in de smering uit Lapland)