Autopoets
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Vast wel, maar ik shop voor dat soort zaken en de betere merken/produkten bij Steve van www.driven2shine.nl
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- s60magic
- 4th Gear member
Ik gebruik zelf Swissvax carnauba wax. Als de auto klaar is is het ook super, maar wat een verschrikkelijk werk om deze wax uit te poetsen. Dus heb ik besloten om een andere wax te gebruiken, maar wil wel een makkelijke wax die geen vieze vette laag achter laat. Wat is jullie advies?
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
net in de voorjaarsaanbieding folder van Volvo:
U zult het zien: schoonheid komt weldegelijk uit een potje. Tenminste als het ‘potje’ een flacon Volvo Waxpolish is. Want met Volvo Waxpolish krijgt zowel metallic lak als de wat oudere lak een echte verjongingskuur. Het versterkt de glans, poetst vlekjes weg, beschermt de lak en zorgt voor een waterafstotend pantserlaagje.
Maar andere merken zoals Poorboys en producten van Steve zijn natuurlijk minstens zo goed.
Carnaubawax is een natuurlijke wax, dat kost gewoon 'elleboogstoom' om dat uitgepoetst te krijgen.
U zult het zien: schoonheid komt weldegelijk uit een potje. Tenminste als het ‘potje’ een flacon Volvo Waxpolish is. Want met Volvo Waxpolish krijgt zowel metallic lak als de wat oudere lak een echte verjongingskuur. Het versterkt de glans, poetst vlekjes weg, beschermt de lak en zorgt voor een waterafstotend pantserlaagje.
Maar andere merken zoals Poorboys en producten van Steve zijn natuurlijk minstens zo goed.
Carnaubawax is een natuurlijke wax, dat kost gewoon 'elleboogstoom' om dat uitgepoetst te krijgen.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Swissvax Shield. Met je (blote) handen inwerken (masseren). Uitpoetsen met een microvezeldoek levert geen problemen op (wel 20 minuten wachten).s60magic schreef:Ik gebruik zelf Swissvax carnauba wax. Als de auto klaar is is het ook super, maar wat een verschrikkelijk werk om deze wax uit te poetsen. Dus heb ik besloten om een andere wax te gebruiken, maar wil wel een makkelijke wax die geen vieze vette laag achter laat. Wat is jullie advies?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
dbosker, ook jij bent toch van "de machine"?
Dat ding wil ik zo graag weer in de handen hebben om de auto weer eens lekker te polishen en waxen, wanneer krijgen we warmte?
Dat ding wil ik zo graag weer in de handen hebben om de auto weer eens lekker te polishen en waxen, wanneer krijgen we warmte?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
klopt, machine werkt goed - ga de paasdagen de V60 even vertroetelen.
Polijsten doe ik met de machine, waxen met de blote handjes.
Door de warmte van je handen wordt de wax lekker zacht en dun, auto lekker in masseren. Don't try this in home
Polijsten doe ik met de machine, waxen met de blote handjes.
Door de warmte van je handen wordt de wax lekker zacht en dun, auto lekker in masseren. Don't try this in home

- lint
- Geartronic member
Maakt niet veel uit wat je aan poetsmiddelen gebruikt als het maar van een goed merk is. Iedereen heeft zo de eigen voorkeuren, ik gebruik al jarenlang producten van Meguiar's en ben er erg tevreden over.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- s60magic
- 4th Gear member
Ik wrijf die vette laag van de ene kant naar de andere. Ik vind het een drama om te doen. Maar het resutaat is geweldig.
dbosker schreef:Swissvax Shield. Met je (blote) handen inwerken (masseren). Uitpoetsen met een microvezeldoek levert geen problemen op (wel 20 minuten wachten).s60magic schreef:Ik gebruik zelf Swissvax carnauba wax. Als de auto klaar is is het ook super, maar wat een verschrikkelijk werk om deze wax uit te poetsen. Dus heb ik besloten om een andere wax te gebruiken, maar wil wel een makkelijke wax die geen vieze vette laag achter laat. Wat is jullie advies?
dat ben ik niet helemaal met je eens. Er zit wel degelijk verschil tussen de verschillende merken en soorten.
Vloeibare was is wat minder duurzaam dan harde was, daarentegen wel weer gemakkelijker te verwerken.
Valma of Turtle Wax bijvoorbeeld is waarschijnlijk voor de "instapper" wel leuk, maar als je iets meer eisen stelt ben je er al gauw op uitgekeken.
De duurdere waxen houden gewoon langer stand.
Ik gebruik als wax deze:
http://www.driven2shine.nl/concours-pastewax.html
deze:
http://www.swissvax.nl/store/products/7
en deze:
http://www.swissvax.nl/store/products/9
Polijstmiddelen van Smart Wax, Swissvax en Chemical Guys
Dit alles niet tegelijk overigens
Vloeibare was is wat minder duurzaam dan harde was, daarentegen wel weer gemakkelijker te verwerken.
Valma of Turtle Wax bijvoorbeeld is waarschijnlijk voor de "instapper" wel leuk, maar als je iets meer eisen stelt ben je er al gauw op uitgekeken.
De duurdere waxen houden gewoon langer stand.
Ik gebruik als wax deze:
http://www.driven2shine.nl/concours-pastewax.html
deze:
http://www.swissvax.nl/store/products/7
en deze:
http://www.swissvax.nl/store/products/9
Polijstmiddelen van Smart Wax, Swissvax en Chemical Guys
Dit alles niet tegelijk overigens

Dan doe je iets niet goed, ik heb daar totaal geen last van.s60magic schreef:Ik wrijf die vette laag van de ene kant naar de andere. Ik vind het een drama om te doen. Maar het resutaat is geweldig.dbosker schreef:Swissvax Shield. Met je (blote) handen inwerken (masseren). Uitpoetsen met een microvezeldoek levert geen problemen op (wel 20 minuten wachten).s60magic schreef:Ik gebruik zelf Swissvax carnauba wax. Als de auto klaar is is het ook super, maar wat een verschrikkelijk werk om deze wax uit te poetsen. Dus heb ik besloten om een andere wax te gebruiken, maar wil wel een makkelijke wax die geen vieze vette laag achter laat. Wat is jullie advies?
Smeer je met je blote handen de was er op?
Niet te dikke laag?
Laat je het voldoende opdrogen - minimaal 20 minuten?
Gebruik je de juiste microvezeldoeken voor het uitpoetsen (daar zit ook verschil in)?
Verwerkingstemperatuur juist (niet te koud)?
- s60magic
- 4th Gear member
Beste dbosker, ik natuurlijk direkt proberen in de garage. Maar jij hebt helemaal gelijk met een microvezeldoek poets je het zo uit, ik wist niet wat me over kwam. Ik gebruikte altijd een oud T shirtje om uit te poetsen. En dat is een drama, vijf jaar lang ergernis. Echt super bedankt voor de tip, dit is gewoon normaal uit poetsen. Mijn dank is groot.
dbosker schreef:Dan doe je iets niet goed, ik heb daar totaal geen last van.s60magic schreef:Ik wrijf die vette laag van de ene kant naar de andere. Ik vind het een drama om te doen. Maar het resutaat is geweldig.dbosker schreef: Swissvax Shield. Met je (blote) handen inwerken (masseren). Uitpoetsen met een microvezeldoek levert geen problemen op (wel 20 minuten wachten).
Niet te dikke laag?
Gebruik je de juiste microvezeldoeken voor het uitpoetsen (daar zit ook verschil in)?
- The Volvoboy
- 7th Gear member
Ik persoonlijk vind de wax van Volvo niks. Uitpoetsen vond ik een ramp.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Mooi, blijf ik bij Poorboys (en de microvezeldoek).
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Poorboys is kwaliteit/prijs onklopbaar. En het verwerkt nog gemakkelijk ook, zowel in de zon (want niet iedereen heeft een schaduwplekje) als in de schaduw. Standtijd is eerder kort, heb ik me laten vertellen, maar dat is van mij van ondergeschikt belang.
Langere standtijd krijg je met bv. Collinite 845, die ongeveer in dezelfde prijsklasse zit als de poorboys natty's paste (20 euro).
Swissvax is heel wat duurder.
Langere standtijd krijg je met bv. Collinite 845, die ongeveer in dezelfde prijsklasse zit als de poorboys natty's paste (20 euro).
Swissvax is heel wat duurder.
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
En een oud t shirt is voor Spullenhulp. Aanbrengen doe je met een handpadje van amper 5 euro, uitbuffen met een aangepaste microfiberdoek van 7 of 8 euro. Werkt veel gemakkelijker en krasveiliger
- The Volvoboy
- 7th Gear member
Poorboy's EX-P houdt juist heel lang (dat is een sealant). Met de juiste voorbehandeling (wassen, kleien, etc) en geregeld wassen kan die er zomaar 4 a 5 maanden op blijven zitten
Koen

Graag gedaan, je wax is niets mis mee, Swissvax Onyx is ook zonder meer goed, al omschrijven ze wel "Deze wax is niet geschikt voor zware winterse omstandigheden." - maar als je hem hebt, gewoon proberen, misschien dat hij wat minder lang stand houd onder de winterse omstandigheden.s60magic schreef:Beste dbosker, ik natuurlijk direkt proberen in de garage. Maar jij hebt helemaal gelijk met een microvezeldoek poets je het zo uit, ik wist niet wat me over kwam. Ik gebruikte altijd een oud T shirtje om uit te poetsen. En dat is een drama, vijf jaar lang ergernis. Echt super bedankt voor de tip, dit is gewoon normaal uit poetsen. Mijn dank is groot.dbosker schreef:Dan doe je iets niet goed, ik heb daar totaal geen last van.s60magic schreef:Ik wrijf die vette laag van de ene kant naar de andere. Ik vind het een drama om te doen. Maar het resutaat is geweldig.
Niet te dikke laag?
Microvezeldoeken nemen veel meer product op, voor een hele auto gebruik ik over het algemeen 1 of 2 microvezeldoeken. 1 om de polish te verwijderen, 1 om de wax uit te wrijven.