Probleem met 850 lpg

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
karinara
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 07.05.2005 - 17:01
Locatie: roosendaal

Hallo
ik heb een probleem met mijn Volvo 850 2,5 20v lpg fout code uitgelezen 113,511,512 loopt goed op gas ,op benzine ook goed maar boven 70/km/p/u en gebruikt ook veel lambda en service lampjes blijven branden ..... :roll: :roll:
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Origineel Volvo installatie?
Codes gereset en ze komen dan opnieuw terug?
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
karinara
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 07.05.2005 - 17:01
Locatie: roosendaal

Ik weet niet voor 100% of ze hebben code s resset ,ik heb ook zelf geprobeerd om te resetten maar dat lukt me niet.........
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Resetten van de foutcode:
1. alle foutcode's uitlezen van de betreffende locatie (A1, A2 etc.)
2. hou het knopje 5 seconden ingedrukt
3. knopje loslaten en wachten tot het ledje oplicht
4. knopje weer 5 seconden ingedrukt houden
5. het ledje moet nu uitgaan.

controleer door auto van contact af te halen (plugje uit locatie halen), opnieuw op contact zetten en opnieuw codes uitlezen. 1-1-1 is goed nieuws.
Dan gaan rijden en kijken of er nieuwe foutcodes komen.

1-1-3: short term fuel mixture too weak
5-1-1: long term fuel mixture too rich at idle
5-1-2: short term fuel mixture too rich
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

volgens mij worden de antwoorden hier hetzelfde als op het 850 forum. :lol:
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Ludo schreef:volgens mij worden de antwoorden hier hetzelfde als op het 850 forum. :lol:
Misschien worden ze hier wel geloofd ;)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
mehn
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 21.09.2004 - 20:22

Let er wel op dat de eerste foutcode twee keer uitgelezen moet worden voordat de foutcode gereset kan worden :wink:
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

mehn schreef:Let er wel op dat de eerste foutcode twee keer uitgelezen moet worden voordat de foutcode gereset kan worden :wink:
Dat lijkt me vrij logisch, anders weet je nooit dat je ze allemaal gehad hebt :P
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
karinara
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 07.05.2005 - 17:01
Locatie: roosendaal

Ik heb codes uitgelezen en geprobeerd om resseten maar dat lukt gewoon niet ,service en lambda lampje blijven aan ,loop mijn auto zo een gevaar tot ik krijg evt.een nieuwe lambda sonde???Wat betekent dat nou voor hem? :roll:
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Heb je alle posities gereset?
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
karinara
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 07.05.2005 - 17:01
Locatie: roosendaal

Hallo
ik kom net uit garage ,daar is mijn lambda sonda vervangen en code reset maar nu tijdens terugreis naar huis lambda sonde lampje en service lampje blijven branden en auto in1-2 versneling happert en kom ook een knal onder voorkap .....Ik heb weer code uitgelezen en ik krijg op positie 2 fout code 121 en positie 3 geeft 444 lampen blijven branden .......Wie kan mee helpen...
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Knal onder de motorkap is denk ik een backfire geweest...
Da's nie helemaal zoals het hoort...

1-2-1 is nog steeds je luchtmassameter
4-4-4 no power supply to hydraulic motor valves (ABS-systeem).

Backfire is wel wat over geschreven op 850-forum.
Dat je lampen blijven branden is een relais wat eraan gegaan is...
Misschien is het wat om je elektrische systeem door te laten meten, accu/dynamo nog een beetje op orde?
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Als je backfire hebt regelmatig,wil zeggen dat het mengsel te arm is,vandaar ook het lambda lampje,wat ik pas heb meegemaakt,is dat de inlaatkleppen onvoldoende sloten met als gevolg een gebrekkige cylindervulling.
Je kunt alles wel gaan vervangen,maar doe eerst een compressie test voor je verder zoekt!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Te arm mengsel!
Compressie meten ivm inzakkende kleppen!
Inlaatspruitstukpakking lekkage?
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

probleem is al opgelost.
luchtmassameter was het probleem. :wink:
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Erg fijn als de oplossing op een ander forum met veel moeite wordt gevonden, jammer dat die niet hier ook gepost wordt door probleemhouder...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

tja Reitse, je moet je leden dan maar wat disipline bijbrengen hé.
nog veel werk voor de boeg... :lol:
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Vind ik nou echt een taak voor de forum-eigenaar :twisted:
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”