XC70 lekt olie tussen motor en bak, hoe lang duurt demontage

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
marnixc70
2nd Gear member

Beste Medeforummers,

mijn XC70 D5 (2003) lekt motorolie. Ik heb de auto van onderen bekeken en de lekkage komt tussen de motor en automaatbak vandaan.

Nu heb ik begrepen dat er een kunststof plug in het motorblok zit die na verloop van tijd kan gaan lekken, de modificatie hiervoor is een metalen plug. Het probleem kan dus liggen aan deze plug, maar de krukaskeerring lijkt mij ook wel logisch.

Het demonteren van de automaat is nodig om bij deze plug en de krusaskeerring te kunnen vervangen. Ik heb geen tijd, zin en ervaring om dit zelf te gaan oplossen, zodoende mijn vraag:

Hoeveel tijd kost het om de automaat te demonteren van een XC70 D5?
Dan heb ik een beetje een idee wat het me gaat kosten.

Ik verneem het heel graag!
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Er staat mij iets van bij dat daarvoor vaste prijzen zijn bij de dealer. Net als een onderhoudsbeurt zijn hier prijzen van op te vragen.

Maar als het een dag werk is, dus 8 maal €85, dan ben je wel aan de beurt ...
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
edraket
7th Gear member

Hoeveel lekt het? Als het heel erg veel is is het inderdada waarschijnlijk dat de plug eruit ligt. Bij een geringe lekkage is de krukas keerring waarschijnlijk lek.
Bij de garage wordt er tussen de 6 en 8 uur voor gerekend.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
marnixc70
2nd Gear member

edraket schreef:Hoeveel lekt het? Als het heel erg veel is is het inderdada waarschijnlijk dat de plug eruit ligt. Bij een geringe lekkage is de krukas keerring waarschijnlijk lek.
Dankjewel!
Het lekt behoorlijk eigenlijk. Bij stilstand ontstaat er een redelijk plasje. Zodra de motor afgekoeld is wordt het minder. 8 uur valt me relatief mee.
dennis850estate
Forumsponsor
Contacteer:

marnixc70 schreef:
edraket schreef:Hoeveel lekt het? Als het heel erg veel is is het inderdada waarschijnlijk dat de plug eruit ligt. Bij een geringe lekkage is de krukas keerring waarschijnlijk lek.
Dankjewel!
Het lekt behoorlijk eigenlijk. Bij stilstand ontstaat er een redelijk plasje. Zodra de motor afgekoeld is wordt het minder. 8 uur valt me relatief mee.
maar gelukkig zijn er ook nog alternatieven die een minder grote deuk in je budget slaan :P
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”