valse lucht
-
- 1st Gear member
Nadat het lampje emissie service veriest in de display verscheen heb ik de storing laten uitlezen. In eerste instantie leek de lamda-sonde overleden te zijn (melding geen signaal) maar na verder onderzoek bleek deze wel te werken. Een bepaalde waarde is te hoog (2,67%), wat volgens de monteur duidt op een te arm mengel. Er wordt gedacht aan een scheur in een slang of pakking aan de inlaatzijde en zodoende valse lucht. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat voor motor?
Bouwjaar?
Andere bijzonder, zoals gepleegd onderhoud?
Ofwel, graag iets meer informatie.
Bouwjaar?
Andere bijzonder, zoals gepleegd onderhoud?
Ofwel, graag iets meer informatie.
-
- 1st Gear member
B5254T2 (2.5T) op lpg, MY 2006, met geharde kleppen en zittingen aan de uitlaatzijde en 268.00 km op de teller, waarvan 90.000 met een gereviseerde cilinderkop. Qua onderhoud had het wel wat beter gekund. Volgens de garage loopt de auto trouwens wel als een zonnetje.
Heb je de kleppen al eens gesteld na de koprevisie, 90.000 km geleden?
Zie hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
Een turbo heeft het nu eenmaal zwaarder te verduren, dus kleppen stellen na 90.000 km is niet zo vreemd.
Goed lopen zegt niet alles, zelfs met een lekke klep is bijna niet te horen.
De computer regelt elke foutje bij.
Zie hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
Een turbo heeft het nu eenmaal zwaarder te verduren, dus kleppen stellen na 90.000 km is niet zo vreemd.
Goed lopen zegt niet alles, zelfs met een lekke klep is bijna niet te horen.
De computer regelt elke foutje bij.
- Johan s60
- 6th Gear member
Als het een vialle systeem is, kunnen loszittende injector houders en/ of uitstroompijpjes ook wel een tot storing leiden (door bevriezing te arm mengsel)
Heb je de melding zowel op benzine als op LPG?
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 1st Gear member
Klepspeling is (globaal) te controleren door compressie te meten?
Voor wat betreft de melding, ik krijg geen melding in de computerdisplay. Het enige dat gebeurt is dat op het moment dat er gestart wordt het "emissie-lampje" gaat branden, zonder het driehoekswaarschuwingslicht. het emissielampje gaat vervolgens niet meer uit. Na resetten blijft de waarschuwing trouwens een dag op 6 weg.
Voor wat betreft de melding, ik krijg geen melding in de computerdisplay. Het enige dat gebeurt is dat op het moment dat er gestart wordt het "emissie-lampje" gaat branden, zonder het driehoekswaarschuwingslicht. het emissielampje gaat vervolgens niet meer uit. Na resetten blijft de waarschuwing trouwens een dag op 6 weg.
- Trucker
- 6th Gear member
- Contacteer:
Is de koelvloeistof al eens gekontroleerd?Johan s60 schreef:Als het een vialle systeem is, kunnen loszittende injector houders en/ of uitstroompijpjes ook wel een tot storing leiden (door bevriezing te arm mengsel)
Is deze wel tot een goed vriespunt beveiligd (-30 b.v.) ?
Als dit niet goed is gaat het gas ook bevriezen.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
- Johan s60
- 6th Gear member
Nee zo kun je de klepspeling niet meten/ goed beoordelen.CorMulder schreef:Klepspeling is (globaal) te controleren door compressie te meten?
zie;
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 1st Gear member
Helaas heeft mijn type motor geen inspectiegaten. Mocht mijn garage (met een monteur die al meer dan 30 jaar met volvo's bezig is) het probleem niet kunnen vinden dan overweeg ik ernstig de kleppen te laten stellen. Duur geintje maar beter dat dan een cilinderkop die, bijvoorbeeld door een breuk van één van de kleppen, alweer gereviseerd moet worden. En ja, dan laat ik meteen de waterpomp en distributieriem "meenemen".