Mijn S70 staat nu bij de Volvogarage voor remschijven, blokken, autokeuring, en nakijken alarm:
Het probleem is als volgt, bij een Belgisch alarm, gaat dit na 30 seconden aan, na sluiten laatste portier, dit gebeurd dus niet.
Ondanks de wagen in Oostakker is gebouwd en van fabriek uit al was voorzien van alarmsoftware.
Volvogarage heeft een alarmdiagnose gedaan, met als resultaat, dat er geen fouten waren, sloten werken ook perfect. Ze zeggen, dat het in het alarm zelf moet zijn.
Ik vroeg dan of het niet aan de software ligt, maar normaal moet het in orde zijn.
Als ik dan in Vida gaan kijken wat mijn alarm aanstuurt, is de ontvanger van de afstandbedieningen. en 1 relais.
Dus de regeleenheid van de centrale vergrendeling zou normaal dus de centrale moeten zijn.
Normaal heb je dan nog een 2e centrale en dat is die van de glasbreuksensor aan het handschoenenkastje/luidsprekersgrill, dat is het enige dat ik niet heb.
Toen ik de wagen kocht was deze enkel voorzien van startonderbreker met led diode, centrale vergrendeling, met deadlock...
De niveausensoren, interierusensoren, heb ik er achteraf, samen met een relais, en alarmclaxson ingestoken, en vreemd genoeg werkte het alarm direct. Software zat er in. Later heeft de garage er een 2e hands sirene ingestoken en dit ook omgeprogrammeerd.
Tot nu toe werkte het alarm goed. Maar als je dan de handleiding neemt.
normaal voor België als je de sleutel uit het contact neemt, deuren open doet en dan sluit, gaat na 30 seconden na sluiten laatste deur, het alarm aan, zonder te vergrendelen. dit gebeurd dus niet.
Ondanks de garage toch zegt dat de software goed is, denk ik toch dat het 4 dingen kunnen zijn die dit tegenhouden:
* Ontvanger centrale vergrendeling defect/versleten
* mankeren van glasbreuksensoreenheid & micro
* Software die toch moet opnieuw geladen worden
* relais die mankeert
mijn voorkeur gaat uit naar punt 3, software is kwetsbaar, want als mn ontvanger defect zou zijn, dan zou ik de auto toch niet meer open krijgen ook, relais, als deze kapot is werken de bijhorende componenten niet.
al zou puntje 2 eventueel ook optie zijn, toch is dit een bijkomende accessoire.
Wat ik ook zie in vida is dat je ook een standaard alarm hebt, met claxson maar daar zit de regeleenheid nog eens appart.
vreemd dat het niet correct werkt